26 באפריל 2024 20:49
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"כתום זה השחור החדש" ("Orange Is the New Black") הסדרה החדשה הטובה ביותר של השנה

 

אחרי שזכתה להצלחה פנומנאלית בקיץ שעבר, הפכה לסדרה הנצפית ביותר של "Netflix" והוכתרה לסדרה החדשה הטובה ביותר של השנה, שבה הדרמה הקומית עטורת השבחים לרצות זמן מאסר נוסף עם האסירות הבלתי נשכחות של כלא ליצ'פילד. המבקרים משבחים את העונה החדשה, בעוד שלא פחות מעשרה מבקרים העניקו לה את הציון 100

 

"כתום זה השחור החדש" ("Orange Is the New Black"), הצלחת הענק של ענקית התוכן "Netflix", חברת "Lionsgate" ויוצרת "העשב של השכן", זוכת ה"אמי" ג'נג'י קוהאן, חוזרת לאחר ציפייה ארוכה לעונה שנייה.

 Orange Is the New Black

בימים האחרונים, מקבלת העונה החדשה חיבוק חם מהמבקרים האמריקאיים. באתר שאוסף את הביקורות, "Metacritic", היא זוכה לציון הגבוה במיוחד 89, כשלא פחות מעשרה מבקרים העניקו לה את הציון 100. ב"הוליווד ריפורטר" נכתב שהיא "אחת מהדרמות הנהדרות ,החיוניות והמפתיעות ביותר בטלוויזיה חוזרת טובה מתמיד, נותרת רלוונטית ומבדרת ומספקת את הסחורה. קוהאן מייצרת קסם אמיתי וכל-כך הרבה אלמנטים מצוינים. "כתום" רק נעשית מושכת מפרק לפרק". ב"וושינגטון פוסט" נכתב שהסדרה "נטולת רסן, נועזת ורבת רבדים. במונחים של כתיבה ומשחק, היא ללא ספק אחת מהסדרות הכי טובות כיום. קומדיה שחורה שהיא גם מחקר סוציאלי מעניין, וסדרה שמייצרת חיבור רגשי מידי עם הצופה. הרבה אחרי שהפרק מסתיים, אתה מוצא את עצמך חושב על הנשים הללו". "אנטרטיינמנט וויקלי" כתבו "סדרה כל-כך טובה, שהיא גורמת לכלא להיראות מעט מפתה. לראות כיצד הנשים האלו נשענות אחת על השנייה, זו חוויה נוגעת ללב ועמוקה". "ניו יורק פוסט" כתבו "תופעה תרבותית מענגת, שמבדרת מעבר לכל דימיון. הופעות המשחק המהפנטות גורמות לשאר צוותי השחקנים בטלוויזיה להחוויר, לכל אחת מהשחקניות ב"כתום" מגיע "אמי". זו הסדרה שכולם צריכים לראות הקיץ".

 

ב"ניו יורק טיימס" נכתב "קוהאן אחראית ליצירה משובחת וקסומה, אמינה ומשעשעת, בידור חכם. "כתום" מזכירה ברוחה את "עמוק באדמה", רק שהיא טובה יותר ומצחיקה יותר. פרק פתיחת העונה החדשה הוא מהטובים ביותר בסדרה". ב"טיים" נכתב "הסדרה המקורית הכי טובה של "Netflix" רק הולכת וגדלה. מההנאות הנדירות ביותר בטלוויזיה. האמביציה המושכת שלה, הכוח האמוציונאלי והקול העוצמתי הופכים אותה לסדרה מצוינת. אתם תרצו להיות כלואים איתה 13 שעות". "וול סטריט ז'ורנל" כתבו "סיטואציה, צוות שחקנים ומגוון אתני שאין כמותם בטלוויזיה. אפילו אל צריך לצפות כדי להבין את היקף התופעה, אבל אם תצפו, תגלו ש"כתום" מספקת כמה מהשעות הכי מוצלחות שניתן למצוא בטלוויזיה". ב"לוס אנג'לס טיימס" נכתב "לא תרצו שחרור מוקדם מ"כתום". כתובה ברמה גבוהה ומבוצעת בצורה יפיפייה. האופן שבו מתרחקת מסטריאוטיפים ולפזר קיתונות של אמפתיה הוא אחד מהדברים המרשימים בה". ב"ניו יורק מגזין" נכתב ""כתום" מפזרת את אור הזרקורים בצורה שאף דרמה אחרת לא מצליחה. היא מפרה את ההנחה הפשוטה של אילו סיפורים ושחקנים 'מוכרים', ומתריסה נגד החדגוניות של שאר הסדרות. בתוכן וגם בצורה, "כתום" היא לא פחות מסדרה מהפכנית".

 

זו ללא ספק הייתה השנה של "כתום זה השחור החדש". כבר בשבוע הראשון לשידורה, פורסם כי הסדרה המרעננת זכתה לאחוזי צפייה גבוהים יותר מאשר "בית הקלפים" ו"משפחה בהפרעה", ובחודשים הבאים הפכה לסדרה המצליחה ביותר של חברת "Netflix". הבאז הבלתי פוסק התלווה לביקורות המחמיאות להן זכתה הסדרה הנועזת. בדירוג הסדרות החדשות הטובות של השנה, שהורכב על-ידי כלל המבקרים בארה"ב, הוכתרה "כתום זה השחור החדש" לסדרה החדשה הטובה ביותר של השנה, ובכלליות לסדרה ה-2 הכי טובה של 2013, מיד לאחר "שובר שורות".

 

בשנה החולפת, גרפה "כתום" את פרס "פיבודי" היוקרתי, פרס "People's Choice" וארבעה פרסי "Satellite", בראשם לקומדיה הטובה ביותר, לצד אות כבוד מטעם "GLAAD" על תרומתה לקהילת הלהט"ב, תואר אחת מעשר הסדרות הטובות של השנה של מכון הקולנוע האמריקאי, ומועמדות מכובדת לפרס "גלובוס הזהב". יוצרת הסדרה ג'נג'י קוהאן נכללה ברשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם עפ"י "Time", ואפילו נשיא ארה"ב ברק אובמה אזכר את "כתום" בנאום שנתן בארוחת הערב השנתית לעיתונאים. בעקבות הצלחתה, טרם עליית עונתה השנייה, פורסם במאי האחרון כי הסדרה חודשה לעונה שלישית, מהלך שמבטא את האמון של "Netflix" בה.

 

גם בישראל הפכה "כתום" להצלחה מסחררת, כשהיא זוכה למיליוני הזמנות ב-HOT VOD ומגיעה לנתונים השמורים לרוב לסדרות המקור. המבקרים הישראלים שיבחו את הסדרה המדוברת: "הסדרה החדשה הכי מוצלחת" ("ידיעות אחרונות"), "סדרה פתיינית ופורצת גבולות" ("ישראל היום"), "ההתמכרות החדשה" ("Ynet"), "מרתון הצפייה הכי טוב של השנה" ("TimeOut"), "ממתק אמיתי. אל תוותרו" ("וואלה"), "ככל הנראה מדובר בסדרה הכי טובה כרגע בטלוויזיה" ("Mako"), "אחת הסדרות הכי חמות של השנה. נדמה שגם "כתום" זה השחור החדש של המסך" ("ערב טוב עם גיא פינס").

 

העונה החדשה נפתחת מספר שבועות לאחר הקרב האכזרי של פייפר (טיילור שילינג, "בר מזל") ופנסטאקי (טיירן מנינג, "8 מייל") שנעל את עונת הבכורה. "זאת עונה קודרת יותר", טוענת קוהאן, שמבטיחה כי העונה תעניק מבט מעמיק על הבריתות המשתנות, סיפורי העבר וקונפליקטים בלתי צפויים. יחסי הכוחות סופגים מהפך עם הגעתן של אסירות חדשות, ביניהן איבון "וי" פארקר (לוריין טוסיינט, "סיכון מחושב"), שהופכת את החיים בבית-הסוהר "ליצ'פילד" לגיהינום.

 

הסדרה, שמבוססת על ספר הזיכרונות רב-המכר של פייפר קרמן, "Orange Is the New Black: My Year in a Women's Prison", עוקבת אחר קבוצה מרתקת, מצחיקה וחסרת פחד של נשים במגוון צורות וגדלים, מוצאים, נטיות מיניות ומעמדות סוציו-אקונומיים, שחולקות דבר אחד ויחיד: הן כולן מאחורי סורג ובריח. במרכז הסדרה עומדת פייפר צ'פמן, שמחליפה את חיי הנוחות של ניו-יורק במדי הכלא הכתומים של בית-הסוהר הפדראלי לנשים "ליצ'פילד". צ'פמן מרצה את עונשה על עסקת סמים לה הייתה שותפה יחד עם אלכס (לורה פרפון, "שנות ה-70"), סוחרת סמים בינלאומית והמאהבת שלה לשעבר. במהלך חודשי המאסר שלה, נאלצת פייפר לשרוד את מצוקות חיי הכלא, כשהיא נזרקת לתרבות מרתקת שהיא לחלוטין לא בנויה אליה, מוקפת בקבוצת נשים אקסצנטריות וישירות.

 

בסדרה מככבים טיילור שילינג, ג'ייסון ביגס ("אמריקן פאי"), לורה פרפון, המועמדת ל"גלובוס הזהב" קייט מאלגרו ("מסע בין כוכבים: וויאג'ר"), דניאל ברוקס,אוזו אדובה, נטשה ליון ("אמריקן פאי", "כולם אומרים אני אוהב אותך"), טיירן מנינג, לאוורן קוקס ("כיסאות מוסיקליים"), מייקל הארני ("בלש אמיתי"), סמירה וויילי, יעל סטון ("אני עצמי ואני"), פבלו שרייבר ("הסמויה"), מאט מקגורי, ליה דלריה ("כמעט 18"), דאשה פולנקו, אדריאן סי. מור, ניק שאדו וסלניס לביה.

 

החל מה-10.6, כל הפרקים במרתון שיחל בשעה 21:30 ב-HOT3 ובחינם ב-HOT VOD, ובנוסף, בימים א'-ה', בשעה 21:30, ב-HOT3

שתפו את הפוסט!