27 באפריל 2024 9:36
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"סובייצקה" – דרמה קומית חדשה של כאן 11

"סובייצקה" – דרמה קומית חדשה של כאן 11

 

 

משמיעה את קולם של הדור השני לעלייה הגדולה מברית המועצות. ותתכוננו כי יש להם הרבה מה להגיד.

קרדיט צילום – פיני סילוק

בהשתתפות: סוזנה פפיאן, יבגניה דודינא,  דניאל סטיופין , גרא סנדלר, פירה קנטור, דניאל מורשת, פיליפ שאולוב, יואב רוטמן ורבים נוספים

"סובייצקה" תשודר החל מ- 13 באוגוסט, בימי ראשון וחמישי, בשעה 21:45 ב-כאן 11 בדיגיטל וכאן BOX

במרכז הסדרה עומדת ענת, סטודנטית צעירה למתמטיקה, בת למשפחה של עולים מברית המועצות לשעבר, שכל חייה התכחשה למוצאה הסובייטי בניסיון להיטמע בחברה הישראלית בה נולדה וגדלה. ניסיון שלא צלח כשנשארה מתויגת לנצח כ"רוסייה".

לאחר שאביה מפוטר מעבודתו ללא פיצויים ומושפל בביטוח לאומי, מתעמתת ענת בקולניות עם פקיד הביטוח והופכת, בניגוד לרצונה, לקולו של דור – "קולה של העלייה". משם הדרך לברוח מהשורשים שלה הופכת קשה יותר ויותר.

מתוך סובייצקה, באדיבות כאן 11 , צילום – מיכה בריקמן

הסדרה עוקבת אחרי התהליך בו ענת מקבלת את מוצאה והופכת ל"סובייצקה", קולה של העלייה ברשתות, וכך נחשפת יותר ויותר לטראומת העלייה שחוו שלושת הדורות במשפחתה – ושצפוי בקרוב לחוות גם הדור הרביעי שרק נולד. תהליך זה מאפשר לה למצוא תרבות חדשה במי שהיא, ולהגדיר מחדש "מהו ישראלי?״.

יותר מ-30 שנים עברו מאז העלייה הגדולה מברית המועצות, ובני הדור השני שנולדו בארץ עדיין מתמודדים עם שאלת הזהות והשייכות שלהם. האפליה, הגזענות וההתנשאות שחוו בילדות, לצד הוויתורים שהם והוריהם נדרשו לעשות כדי להיקלט בחברה הישראלית, הובילו את יוצרות הסדרה להשמיע את קולו של דור ולעסוק בפער הדורות ובצורך של אותו דור ״אחד וחצי״ למצוא לעצמו זהות חדשה.

צילום – מיכה בריקמן

יוצרת ותסריטאית: דנה אברמוביץ  |  במאית: ענת סטלינסקי | עורכת תסריט: אסתדר נמדר תמאםחברת הפקה: ארצה הפקות

מתי עולה הסדרה ?

" סובייצקה " תשודר החל מ-13 באוגוסט, בימי ראשון וחמישי, בשעה 21:45 ב- כאן 11 בדיגיטל וכאן BOX

8 פרקים, משך כל פרק: כ-30 דקות.

  צילומים ערוץ כאן 11

 

שתפו את הפוסט!