26 באפריל 2024 19:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"סקנדל" ("Scandal"), הדרמה הפוליטית הסנסציונית בעונה חדשה

העונה החדשה של "סקנדל", הצלחת הענק של רשת "ABC"-

החל מה-29.9 ב-HOT3 וב-HOT VOD

 Scandal 4

גם בבית הלבן מחכים בציפייה דרוכה לחזרתה של דרמת המתח הממכרת, בכיכובה של קרי וושינגטון. כעת, סדרת הלהיט של שונדה ריימס, שממשיכה להפתיע מיליוני מעריצים ולסחוף את המבקרים, שבה בעונה רביעית שתשודר ב-HOT בצמוד להשקתה בארה"ב

 

מאחורי "סקנדל" ("Scandal"), הדרמה הפוליטית הסנסציונית של רשת "ABC" וחברת "Disney", עומדת שונדה ריימס, יוצרת "האנטומיה של גריי" ומי שכונתה לא פעם "האישה החזקה ביותר בטלוויזיה". ביצירת הסדרה חברה ריימס ליועצת התקשורתית ג'ודי סמית, שעבדה בעבר עם ג'ורג' וו. בוש ומוניקה לווינסקי.

 

גולת הכותרת של "סקנדל" הייתה ונותרה הכוכבת הראשית שלה, קרי וושינגטון. וושינגטון, שכיכבה בסרטו של קוונטין טרנטינו "ג'אנגו ללא מעצורים", היא האישה השחורה הראשונה להוביל דרמה ברשת אמריקאית מזה ארבעה עשורים. היא נכללה ברשימת 100 הסלבריטאים החזקים על-פי "פורבס", 100 האנשים המשפיעים של "Time" ועיטרה השנה את כל שערי המגזינים הגדולים, כשנישואיה והריונה המפתיעים העסיקו את כל הצהובונים. ב"ניו יורק פוסט" אף נטען ש"הטלוויזיה כיום חווה את מהפכת קרי וושינגטון". לאחרונה השיקה וושינגטון קו אופנה של "סקנדל" בהשראת דמותה, אוליביה פופ.

 

קשה למצוא סדרה חדשה ברשתות האמריקאיות הגדולות שמתחרה – הן ברייטינג והן בבאז – בהישגיה של "סקנדל". 12 מיליון איש צפו בממוצע בעונתה השלישית, נתון שיא שמתעלה על הישגי העונות הקודמות וממצב אותה ברשימת 10 הדרמות הנצפות ביותר בארצות-הברית. בפרק בכורת העונה, שהוא גם הפרק המצליח בתולדותיה, צפו 13.8 מיליון איש, והוא גם זה שהביא את "סקנדל" למקום הראשון במדד הדיבור בטוויטר, עם קרוב ל-713 אלף ציוצים.

 

נכון להיום, "סקנדל" היא הסדרה המדוברת ביותר של רשת "ABC" ברשתות החברתיות, ואחת מ-10 הסדרות המדוברות ביותר בטוויטר. לרשימת המעריצים שהולכת ומתארכת, הכוללת בין השאר את ביל קלינטון ואופרה ווינפרי, הצטרפה השנה גם הגברת הראשונה מישל אובמה. נשיא ארה"ב ברק אובמה הודה בראיון לאלן דג'נרס שמישל שקועה במרתון של כל פרקי הסדרה, ואף ביקש להצטלם עם הנשיא הפיקטיבי פיץ (טוני גולדווין, "רוח רפאים"), כשהוא מכנה אותו "אדוני הנשיא".

 

בשנה האחרונה גרפה הסדרה שני פרסי "אמי", על משחקם של דן בוקטנסקי וג'ו מורטון, פרס "פיבודי" היוקרתי ופרס המבקרים "TCA". היא נכללה ברשימת הסדרות הנבחרות של השנה על-פי מכון הקולנוע האמריקאי, ובדירוג 10 הסדרות הטובות של 2013 על-פי "ניו יורק מגזין" והמגזין היוקרתי "Time", שגם הכתירו את אוליביה פופ לאחת מהדמויות המשפיעות ביותר והוסיפו ש"אוליביה פופ נהפכה השנה לאייקון תרבות אמיתי". ב"ניו יורק טיימס" אף הגדילו ושאלו במאמר מיוחד "למה נשיא ארה"ב לא יכול להיות יותר כמו אוליביה פופ?".

 

בפרק הסיום עמוס ההפתעות של העונה הקודמת, פיץ ניצח במערכת הבחירות לנשיאות לאחר מותו הטראגי של בנו, ואוליביה החליטה לפרוש מהמשרד, ועלתה על מטוס ליעד לא ידוע כשלצדה ג'ייק (סקוט פולי, "פליסיטי"). רוואן (ג'ו מורטון, "ספיד")), אביה של אוליביה, מונה להחליף את אוליביה במשרד, רגע לפני שנחשף כי הוא אחראי לרצח בנם של פיץ ומלי (בלאמי יאנג). ובינתיים, חייו של האריסון (קולומבוס שורט, "לרקוד מהלב") נמצאים בסכנה. "אנחנו בנקודה מאוד שונה וכולם פותחים בדף חדש. עשינו 'ריסט', הכל פתוח", אמרה שונדה ריימס על העונה הרביעית והמצופה. בפתיחת העונה החדשה, פיץ ממוטט נפשית אחרי שאמנם ניצח בנשיאות אך הפסיד הכל. הגילוי של אוליביה על השקרים הרבים שאופפים אותה ישנה את המצב באופן בלתי הפיך. במקביל, המשרד מתמודד עם היעדרו של האריסון. לאחרונה פורסם כי פורשיה דה רוסי ("אלי מקביל", "משפחה בהפרעה") תשתתף בעונה הרביעית, בתפקיד שטרם נחשף.

 

"סקנדל" מתארת את קורותיה של עורכת-הדין אוליביה פופ, המקדישה את חייה להגנה על תדמיתה הציבורית ושמירה על סודותיה של האליטה האמריקאית. עד לאחרונה ראש מערך התקשורת של הבית הלבן ונשיא ארצות-הברית, אוליביה רבת ההשפעה פרשה מהבית הלבן כדי לפתוח חברה משלה לניהול משברים בוושינגטון. הצוות של פופ מורכב מעורכי-דין וחוקרים שיעשו כל שניתן בכדי לגרום לצרות של לקוחותיהם להיעלם ולשמור על המוניטין שלהם. יחד עם זאת, הלקוחות של פופ הם לא היחידים עם סודות, ולמרבה ההפתעה, היא כנראה תצטרך להתאמן על יכולות בקרת הנזקים שלה – על עצמה, בהתחשב באופי יחסיה עם נשיא ארה"ב, פיצג'רלד גרנט.

 

לצדה של וושינגטון, מככבים בסדרה גווילרמו דיאז ("200 סיגריות"), דארבי סטנשפילד ("יריחו"), קייטי לווס, טוני גולדווין, ג'ף פרי, בלאמי יאנג, ג'ושוע מלינה ("הבית הלבן"), סקוט פולי, זוכה ה"אמי" דן בוקטנסקי ("טיפול אונליין"), זוכת ה"אמי" קייט ברטון ("127 שעות") וג'ו מורטון.

 

החל מה-29.9, ימי שני, בשעה 21:30, ב-HOT3 וחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!