26 באפריל 2024 17:20
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פמת"א – פרקליטות מחוז תל-אביב סדרה דרמטית חדשה בכאן 11

סדרת דרמה משפטית של נֹעה רוטמן ואסתר נמדר-תמאם בבכורה בכאן 11 

צילום: משה נחומוביץ
צילום: משה נחומוביץ

סיפור הונאה בקנה מידה ארצי, מערכות היחסים ויחסי הכוחות בתוך פרקליטות המחוז, המשטרה, בתי המשפט, תככים, מזימות ורומנים

***

חן אמסלם, שלמה בראבא, שרה פון שוורצה, זוהר שטראוס, אורי פפר, איציק כהן, אושרי כהן, רוסלנה רודינה, אוולין הגואל,

דר זוזובסקי, עלא דקא, נינה קוטלר, זהר ליבה, אלון חמאווי ועוד

במאי: עודד לוטן

הסדרה – ב-13 פרקים תשודר מיום א', 16 בדצמבר 2018, בשעה 21:00 בכאן 11 ובדיגיטל
שני הפרקים הראשונים ישודרו ברצף

 

כאן – תאגיד השידור הישראלי ישדר בדצמבר 2018 בבכורה בכאן 11 ובדיגיטל את סדרת הדרמה "פמת"א" (פרקליטות מחוז תל-אביב). סדרת דרמה משפטית, בכיכובה של חן אמסלם המגלמת את עו"ד מרסל בן-דוד – עו"ד צעירה וחדורת מוטיבציה. בשנים האחרונות הייתה בן-דוד תובעת משטרתית במחוז ירושלים וקודמה להיות פרקליטה בפרקליטות מחוז ת"א בעקבות המלצה חמה מהמנטור שלה, נשיא ביהמ"ש המחוזי, השופט אביגדור קאהן (שלמה בראבא). ההמלצה ניתנה לה בזכות ההרשעה עטורת התהילה של ראש משפחת הפשע הירושלמי אליהו מורדוך (זוהר שטראוס) שהובילה.

https://www.youtube.com/watch?v=H6Kf5f3sODc

הסדרה, בהשראת המציאות, מבקשת לתת הצצה לגוף רב כוח עם אחוז הרשעות מהגבוהים במערב – ולהציג את הצד של המחיר שמשלמים מי שלא מיישרים קו עם יחסי הכוחות במשולש שבין הפרקליטות המשטרה ובית המשפט.

הסיפור:

פמת"א נפתחת בבוקר שבו נחשפת מעילה גדולה בבנק מרכזי במדינה, בעקבותיה מוטל עוצר משכנתאות כללי במדינה. סכנה כלכלית מרחפת מעל מיליוני משקי בית בישראל. התיק מגיע לפרקליטות.

בן-דוד היא עוף זר ומוזר בפרקליטות ת"א האליטיסטית, אבל בשל הפרופיל הציבורי הגבוה שאתו היא מגיעה לשם, מתפתה פרקליטת המחוז הכל- יכולה, מרי נחמיאס (שרה פון שוורצה), לצרף אותה לצוות העוסק בתיק המשכנתאות החדש והנוצץ. את ניהול התיק מוביל עו"ד אלישע בר- און המכונה "התרנגול" (אורי פפר), פרקליט בכיר ויהיר.

בניגוד לקו שמוביל "התרנגול", המבקש להאשים פקידת משכנתאות זוטרה במעילה, לשחרר את בכירי הבנק בלא אשמה ולסגור את התיק כמה שיותר מהר,  בן-דוד מזהה בתיק רמז למעורבות של ארגון פשע. היא משוכנעת שאין מדובר רק בפשע מעילה של פקידה זוטרה שבעלה מסובך בחובות, אלא בפשע נרחב הרבה יותר – הונאה מתוחכמת שמערבת בתוכה הפעלה של "קופים", זיופים, איומים, שוחד ועוד. היא חושדת שאדם בכיר, מתוך המערכת הבנקאית, סמנכ"ל הבנק בכבודו ובעצמו, הוא שעומד מאחורי הונאת הענק. היחיד שמקשיב לה בעניין הזה הוא שותפה לשעבר מהמשטרה, החוקר קובי וקנין (אלון חמאווי), חברה הטוב.

צילום: משה נחומוביץ
צילום: משה נחומוביץ

הדמויות:

עו"ד מרסל בן-דוד (חן אמסלם)  – גיבורת הסדרה. מינוי חדש ולא שיגרתי בפרקליטות מחוז תל אביב. תובעת משטרתית מוערכת במחוז ירושלים. בתיק האחרון שלה הצליחה להרשיע את ראש משפחת הפשע, העבריין הירושלמי המוכר אליהו מורדוך (זוהר שטראוס). בן-דוד היא לוחמת צדק עקשנית וחריפה ומסתבכת עד מעל לראשה בפרשייה שחוצה כל גבול, מקצועי או מוסרי ומאיימת להרעיד את אמות הסיפין של שלטון החוק בישראל.

כבוד השופט אביגדור קאהן  (שלמה בראבא) – נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים. שופט רב-מרץ בעל אמונה יוקדת באקטיביזם שיפוטי שופט כריזמטי, חכם, איש נעים ומרשים. ובמיוחד, איש אמיץ המייעץ למרסל ומכוון אותה להשיג צדק.

עו"ד מרי נחמיאס (שרה פון שוורצה) פרקליטת מחוז תל אביב הבלתי מעורערת, מקושרת ומשופשפת בפוליטיקה של עולם המשפטים והתקשורת.

עו"ד אלישע בר-און המכונה "התרנגול" (אורי פפר) – הממונה על תיק המשכנתאות. פרקליט נוצץ, חכם ומקצועי, אבל גם פלרטטן, יהיר ושאפתן, רודף כוח ושררה.

רפ"ק נתי סוויסה (יניב סוויסה) – ראש הצח"מ (צוות חקירה מיוחד) של תיק המשכנתאות. קצין משטרה ותיק ומוערך שממונה על חקירת תיק המשכנתאות.

עו"ד ורד באומהקר (נינה קוטלר)עובדת על תיק המשכנתאות עם מרסל ואלישע. פרקליטה בעלת ותק משפטי וותק של עובדת מדינה שיודעת איזו זכות בירוקרטית שמורה לה בכל רגע, במיוחד בסוף הריונה הרביעי. משתדלת תמיד לעשות את המינימום הנדרש.

החוקר קובי וקנין (אלון חמאווי) – חוקר משטרה מירושלים. חברה הטוב של מרסל. גרוש ואב לשתי בנות. נרדף בידי העבריין מורדוך שמבקש לנקום בו על הרשעתו ולהחריב את עולמו. אוהב את מרסל ובסתר ליבו מקווה לזכות באהבתה.

עו"ד דור קמינסקי (אושרי כהן) – סנגור של משפחות פשע ואנשים עשירים. חכם, רהוט, מלא כריזמה על גבול השחצנות. מייצג את אופיר ברגמן ( אמיר קריאף) סמנכ"ל הבנק שבו מתרחשת המעילה וחשוד מרכזי בפרשה. דור הוא היריב של מרסל בביהמ"ש ומחוץ לו, יש ביניהם מערכת יחסים שבנויה על קונפליקט, שנינות ומשיכה עזה. הוא מוצא חן בעיני מרסל, קצת יותר מדי.

עו"ד כהן ( איציק כהן) – סנגורה של הפקידה  רחל ירושלמי, החשודה המרכזית בתיק המשכנתאות. טיפוס מעט יוצא דופן בנוף המשפטי של סניגורים כרישים. למרות חוסר האמון הבסיסי שרוחשים לו בפמת"א, מרסל מסמנת אותו כמי שיוכל לעזור לה להגיע לחקר האמת בעניין הלקוחה שלו, וכן נעזרת בו לאורך הדרך כשהדברים מסתבכים.

יערה שדה (דר זוזובסקי) – מתמחה, בת של עורכת דין ידועה, בעלת זכויות יתר, חכמה ופרגמטית הלומדת על בשרה על אובדן התמימות בעידן #METOO

ח'ליל ג'ועאני (עלא דקה) – מתמחה מצטיין בוגר אוקספורד. ערבי מנצרת, מתגורר כעת ביפו. בא ממשפחה משכילה ואמידה, בעל אג'נדה פרו-פלסטינית, תודעה פוליטית נוקבת וחוש צדק מפותח.

היוצרות:

נֹעה רוטמן – יוצרת ותסריטאית של הסדרה "ילדי ראש הממשלה" (הוט), עורכת דין, חברת לשכת עורכי הדין בישראל מאז שנת 2003. שימשה פרקליטה (ואף מתמחה קודם לכן) בפרקליטות מחוז תל אביב, וכן עבדה כעו"ד בתחום הליטיגציה במשרד פרטי.

אסתר נמדר-תמאם – תסריטאית, עורכת תסריט ומרצה לתסריטאות באוניברסיטת תל אביב. בין יצירותיה בטלוויזיה: "שטוקהולם" (כאן – תאגיד השידור הישראלי וקשת), "כבודו" (יס),  "שוברי גלים" (יס), "אליפים" (יס), "מבצע קיפוד" (הוט), "נשרים" (הוט), "בדמי ימיה" (הערוץ הראשון), "המקום" (רשת).

"פמת"א", מ- 18.12.18, בכל יום שלישי בשעה 21:00 בכאן 11 ובדיגיטל

בימוי: עודד לוטן | תסריט: נעה רוטמן ואסתר נמדר-תמאם | הפקה: לימור אבקסיס | הפקה בפועל: יענקל'ה אמזלג |  צלם: דניאל קדם | עורכים : עמרי צלמונה ואילנה ריינה | ליהוק: אסתר קלינג | חברת הפקה: טדי הפקות

שתפו את הפוסט!