26 באפריל 2024 21:32
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"תפיסה" ("Perception") סדרה החדשה השנייה הכי חזקה בכבלים בארה"ב

"Perception"

6.2 מיליון איש צפו בעונת הבכורה של הדרמה, בכיכובם של מקורמיק ורייצ'ל לי קוק ("יש לה את זה"), שהפכה לסדרה החדשה השנייה הכי חזקה בכבלים בארה"ב. לאור נתוני הצפייה הגבוהים, חודשה הסדרה, שמציגה את אחד מפותרי הפשעים הייחודיים ביותר בטלוויזיה, לשתי עונות נוספות

החל מה-8.11 ב-HOT Zone

 

"תפיסה" ("Perception"), דרמת הלהיט של רשת הכבלים "TNT" וחברת "ABC", נוצרה על-ידי קנת' בילר ומייק סוסמן ("מסע בין כוכבים") וכן המועמד ל"אמי" אלן פול ("עמוק באדמה").

זוכה ה"אמי" אריק מקורמיק ("וויל וגרייס") מוביל את צוות השחקנים, שאותו מרכיבים רייצ'ל לי קוק ("יש לה את זה"), זוכה עשרה פרסי ה"אמי" לוואר ברטון ("שורשים"), קלי רוהאן ("האו.סי") וארחי סמית' ("היום שאחרי מחר").

5.6 מיליון איש צפו בפרק השקת הסדרה, נתון שהכתיר אותה להשקה השלישית הגבוהה ביותר בכבלים האמריקאיים לאותה שנה. בעונת הבכורה צפו לא פחות מ-6.2 מיליון איש, מה שהפך אותה לסדרה החדשה השנייה הכי נצפית בכבלים, והבטיח את חידושה לעונה שנייה, שמשודרת בימים אלה בארה"ב. בעקבות היותה אחת מהדרמות הכי מצליחות של הקיץ בכבלים, חודשה "תפיסה" באוגוסט האחרון לעונה שלישית.

ב"וושינגטון פוסט" נכתב "בין החקירות, אנחנו לומדים כמה שיעורים מסקרנים בפסיכולוגיה אנושית. יחד עם היצירתיות בחקירות של פירס, שומרת הסדרה על קצב מהיר וסוחף. "תפיסה" היא רכבת הרים מהנה". ב"אנטרטיינמנט וויקלי" החמיאו ל"קצב הנמרץ והמצוין, ושני הכוכבים הראשיים בעלי הנוכחות החזקה". "לוס אנג'לס טיימס" כתבו בביקורתם- "כמו "האוס" פוגשת את "נפלאות התבונה" פוגש את "מונק". יש לה ערך קיצי מבדר, מקורמיק מעורר חיבה וכך גם הסיפורים. העובדות אודות התופעה פשוט מרתקות". ב"ניו יורק פוסט" נכתב ש"הסדרה ומקורמיק אישית טובים. יש בין מקורמיק וקוק כימיה משובחת על המסך".

"תפיסה" עוקבת אחר ד"ר דניאל פירס (מקורמיק), פרופסור אקסצנטרי ואחד מהמומחים הגדולים ביותר לתופעות נוירולוגיות ומצבים נפשיים יוצאי דופן, שבעצמו סובל מסכיזופרניה פרנואידית. פירס מגויס על-ידי ה"FBI" לעזור בפתירת תיקים מורכבים, שנדמה שמאחוריהם עומדים אנשים עם הפרעות נפשיות. לפירס יש ידע אינטימי על התנהגות אנושית ומומחיות על דרכי הפעולה של השכל. יש לו גם יכולת מופלאה לזהות דפוסים ולראות מה מסתתר מאחורי הרגשות ההכרתיים של אנשים.

פירס הוא אמנם פרופסור מבריק, אך הוא סובל מהזיות וחרדות כתוצאה מהסכיזופרניה. באופן משונה, הוא רואה בהן את הצד החיובי. לעיתים הן מאפשרות לו להגיע לתובנות שהתודעה שלו לא מסוגלת להכיל. בפעמים אחרות, ההזיות נעשות הקללה הגדולה ביותר של דניאל, ומובילות אותו להתנהגות בלתי מוסברת ואף מסוכנת. מצבו הנפשי של דניאל וסגנונו הלא-אחיד מקשים עליו ליצור חברויות ומערכות יחסים אינטימיות, והוא בשיאו כשהוא פותר חידה מסובכת או קוד מוצפן.

סוכנת ה"FBI" קייט מורטי (קוק), סטודנטית לשעבר של ד"ר פירס, היא מי שמבקשת ממנו לייעץ לה בנוגע לתיקים מסוימים. שלא כמו הקולגות שלה, קייט מוכנה לראות מבעד למצבו הלא יציב של דניאל. עוד אנשים בחייו של פירס הם מקס לוויקי (סמית'), עוזר ההוראה שלו ויד ימינו; נטלי וינסנט (רוהאן), חברתו הטובה ביותר; ופול היילי (ברטון), חברו והדיקן של האוניברסיטה.

לתפקידי אורח מדוברים מגיעים ג'יימי באמבר ("בטלסטאר גלקטיקה"), אדוארד פרלונג ("אמריקה X"), ניל מקדונוהי ("קפטן אמריקה"), שריל לי ("טווין פיקס"), המועמד ל"גלובוס הזהב" טום סייזמור ("להציל את טוראי ראיין"), ג'ימי בנט ("בן ערובה"), פאמלה ריד ("בין"), זוכה ה"טוני" רוג'ר בארט ("עקרות בית נואשות"),  קרי אלווס ("הנסיכה הקסומה") וקריסטה אלן ("סדנה לעצבים").

החל מה-8.11, ימי שישי, בשעה 21:30, ב-HOT Zone

שתפו את הפוסט!