27 באפריל 2024 5:57

טיול לפרובנס והריביירה הצרפתית

טיול מאורגן

פרובנס

פרובנס מאופיינת בשדות כרמים של ענבים חמניות תירס והרבה ירוק בעיניים. מים זורמים מנחלים ונהרות והכפרים שהשתמרו על צוקים וסלעים.

שדות של לבנדר מבשמים את האוויר ועצים מתנשאים לשמים כחולים מצוירים לפעמים בעננים. פרובנס המקום שההיסטוריה מדברת  דרך המקומות

והסיפורים על כיבושים ומעבר  השליטה מעם לעם או שבטים הם ממשים.

ולכאורה לא פלא שאומנים כמו פול סזאן מצאו כאן כר לכור מחצבתם, ואפילו ואן גוך וכשיש ברקע אומנים כאלו לא פלא עד כמה האומנות המקומית מפותחת ומאופיינת.

היום הראשון של הטיול היה טיסה ונסיעה באוטובוס מניס למרסיי ללינת לילה. ( קחו את זה בחשבון אם זה אפשרי בכלל כאשר אתם בוחרים טיול מאורגן).

היום השני

נסיעה לאקס אן פרובנס, חניה מול הכיכר המזרקה שלוש ה- Ormeaux,  במרכז שדירות מירבאו. הליכה לכיוון בנין העירייה  Hôtel de Ville  אשר בכיכר יש שוק קטן, בעיקר ירקות. משם הליכה בסמטאות לכוון כנסיית סנט מרי מדלין והבית של פול סזאן ומשם לשוק המרכזי של שבת שמדהים .

אקס היא העיר של פול סזאן וחובבי אמנות יוכלו למצוא בה מסלולים ומוזיאונים מעניינים.

כאן פנינו לשוק האומנות לאורך השדרה שהיה מאכזב והסתובבנו קצת עד לאיסוף.

מכאן נסענו לכוון החוף לעיירת הצוענים  השוכנת באזור ביצות הקמארג בדלתא של נהר ה רון

לאורך כל הדרך גפנים תעלות הים ומגדלי סוסים לבנים וגם שוורים שחורים לקרבות מטדורים . ביקור בעיירת הצוענים סאן מארי דה לה מר – בעיירה כנסייה שהוקדשה למשרתת הכושית שרה, שהפכה לפטרונית והקדושה של הצוענים  שניצלה מאוניה שנטרפה .

אכלנו כאן פאיה עם פירות ים ( מי שאכל) לי זה היה טעים.

עיירה נחמדה אוויר של ים, הופעות של אומנים מקומיים שמשמשים מקום טוב לכייסים וכייסות ( נזהרנו).

משם נסענו לאג מורט (מים מתים) – עיירה מבוצרת מוקפת חומה, ממנה יצא לואי ה 9 ( לואי הקדוש) למסע הצלב לכיבוש ארץ הקודש במסע הצלב ממנו לא חזר. סיבוב בעיר , הצצה לחלונות ראווה,  קפה וחזרה לאוטובוס.

מה שברור שלא ראינו ציפורי מים או להקות של פלמנקו!!

נסיעה  למונפלייה , עיר האוניברסיטאות והסטודנטים.

הכניסה לעיר היא דרך שער הניצחון אולם  בצידו השני יש גן עצי מנגולייה שכדאי לבקר בו עד לתצפית .

העיר עצמה שוקקת תיירים ובכיכר הקומצ'י תזמורות ולהטוטנים. הבתים מאוד מרשימים, ראית את מונפלייה ראית את פריז!

אכלנו גלידה ונסענו לעיר נים ללינה במלון נובטל.

בערב אכלנו פיצה על מצע יותר דק מלאפה בטעם קרטון.

היום השלישי

ארוחת בוקר מאכזבת במלון נובטל נו זה כנראה מה ש"נתור" הזמינו  אפילו הפקיד בקבלה אמר ככה , אז פעם הבאה שאתם לוקחים טיול מאורגן תחשבו על זה….

נסיעה לאבניון עיר האפיפיורים בגלותם מהוותיקן השנים (1383-1307)

אבניון היא העיר הגדולה ומהחשובות למוצרים בפרובנס.

ביקרנו בארמון האפיפיורים פַאלֶה דה פאפ, ראינו את האולמות את ציורי הקיר וחדר האוכל הענק. ביקרנו בכיכר  ובבית הכנסת היהודי שפעיל שם.

מול הארמון ישנו גן ממנו ערכנו תצפית על הגשר החצוי גשר סן-בנזה .

משם נסענו לעיר רפאים שאין לי מושג למה באנו לשם העיירה אפט.

מכאן נסענו וצפינו תוך נסיעה בכפר התלוי על צוק גורד.מדהים אבל אין גישה נוחה לאוטובוס. צפינו ממעל על מנזר אביי סננק בו הנזירים מגדלים לוונדר לפרנסתם. חלפנו על פני רוסיון Roussillon אשר הבתים משוחים בחומר אדום אותו הם חוצבים  במקום מ אדמת האוקר. ושמנו פעמינו לעיירה פונטיין דה ווקלוז הבנויה לאורך נחל שופע ובה מפעל עתיק לעיבוד נייר מעץ הפועל על טורבינת מים ביקרנו ראינו והתרשמנו. בכפר זה מתפרץ הנהר לה-סורג מבטן האדמה, הישר לתוך בריכה שצבעה כצבע אבן הירקן ושקרקעיתה שקועה בגובה 315 מ' מתחת לפני האדמה. כעת נסענו  ליעד האחרון ליום זה- האקוודוקט הענק  בין שלש קומות הנמצא ב פונט דה גארט.

חזרה למלון

היום הרביעי

נסיעה לארל בנוף של שדות חמניות בשלות. ארל זו העיר בה אושפז ואן גוך  בבית המשוגעים "אספנש", ואנחנו מבקרים במקום, גינה יפה בחצר בית בן שני קומות

פרט למקום  אין משהו מיוחד. מבין הערים המומלצות לביקור בפרובנס לארל יש מה להציע, ראשית התיאטרון העתיק ושנית הארנה או האמפיתיאטרון הגדול במרכז שעומד על מקומו כבר 200 שנה ועובר ניקוי ושיפוץ. כמו כן הכנסייה העתיקה מהמאה ה12 וכמובן בית הציר ואן גוך. למעוניינים יש בעיר כמובן מוזיאונים שונים.

מכאן נסענו ל סאן רמי אשר מוגדרת עיר אומנים, ראינו כאן את הכנסייה הגדולה, את ביתו של נוסטראדמוס עתיקות וסמטאות.

מכאן נסענו לעיירה לה בו כפר ציורי חפור בתוך הר גיר על הסלעים.

המקום עמוס חנויות מזכרות בתי קפה ומסעדות ובפסגה יש מצודה.

מקום חובה לביקור בפרובנס.

כאן הסתיים למעשה הטיול בפרובנס.

חזרה למלון.

סיור בעיר נים:

היום החמישי

נסיעה לכוון ניס דרך  קניון הוורדון זהו מקום לטיול פרטי לחובבי ספורט מים

קניון עמק וסביבו יערות ומצוקים תלולים ואנו יכולנו לצפות רק מחלון האוטובוס ומאחת התצפיות ממעל וכן מאחד החניונים שם שתינו קפה במלון דרכים במטרה גם לנצל את ….השירותים. התחלנו באג םסנט קרואה בצבע טורקיז מדהים ועלינו למעלה למעלה.  אורך הקניון כ 25 ק"מ והוא מהגדולים באירופה. גם חלפנו על גשר האבן הקשתי הגבוה באירופה, שבנייתו נחשבת לפלא הנדסי, חוצה את הנהר באחת מנקודותיו הצרות ביותר. אורכו של הגשר 120 מ' וגובהו כ-200 מ' מעל קרקעית הנהר. חוויה.

משם בדרך הנקראת נפוליאון גלשנו לעבר גראס לכיוון ניס ללא כל עצירה לשירותים ( לאוטובוס אין חניה).

הגענו לניס למלון  "אפוגיה" הכי גרוע שהייתי ב60 שנות חיי!! זה מה ש"נתור" מצאה ללקוחותיה תתנחמו שזה קרוב למרכז.

לפנות ערב ערכנו סיור רגלי בעיר להכרת המקום והמסעדות.

היום השישי

סיירנו בעיר  העתיקה תוך נסיעה  בתשלום ברכבת הקטנה על למרומי המצודה משם צפינו על העיר.

לאחר מכן נסענו למפעל הבשמים "פרגונאר" המייצר את הבושם והתמציות לחברות ולמותגים הגדולים. מכאן נסענו למונקו  ראינו את המקום היפה הזה הגנים התצפית והכנסייה בה קבורים כל שושלת מלכי ונסיכות מונקו כולל הנסיכה גרייס קלי.

משם נסענו למונטה קרלו וצפינו בקזינו ובמכוניות המפוארות מסביבו.

היום השביעי

יום שמוקדש ממש לריביירה הצרפתית נסיעה לסאן טרופז סיור במקום בטיילת השוקקת אדם, מסעדות, יאכטות מפוארות במזח המרינה ומכוניות מעניינות בחניה.

משם נסענו לסאן רפאל כעת היה ניתן לשטוף את העיניים במשתזפות

זו הריביירה אנשים לא עושים חשבון לשמש, לא היה לנו זמן לרדת לים גם לא לשחות או להתעכב אז סיירנו אכלנו גלידה ונסענו למר הסרטים קאן. מיותר לחלוטין.

היום השמיני והאחרון

זהו המזוודות ארוזות בערב חוזרים. אין בית מלון. בתכנית רשום יום חופשי,

מה יש לעשות יום שלם בניס למטייל שאומר ש: תוצרת חוץ לא נחוץ לא בבית ולא בחוץ.

אז הצטרפנו לטיולים בתשלום שהיו יפים ומהנים

כפר האומנות סינט פול מקום לחובבי אומנות, עיירה ציורית סמטאות נעימות לטיול, לא להחמיץ.

משם נסענו לווילה אפורוסי בתו של הברון רוטשילד כדאי לבוא ולו רק לדרך הנהדרת לווילות ולגנים של הווילה.