26 באפריל 2024 19:27
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האמן הרב תחומי, רונן שהרבני ואמן הקרמיקה סמי די מציגים: תור הזהב בגלריה החווה חולון

תערוכה חדשה בגלריית החווה  במסגרת העונה הישראלית לעיצוב בחולון

לקראת שבוע העיצוב בחולון, חוה"מ פסח:

האמן הרב תחומי, רונן שהרבני ואמן הקרמיקה סמי די מציגים: 

תור הזהב

 

משחק על קו התפר בין זיכרון למציאות המביא לכדי למפגש המערער על מיתוס הילדות הזהובה

 

עבודות וידאו של שהרבני, פסלים של סמי די ועבודות משותפות המשלבות הקרנות וידאו על אובייקטים תלת מימדיים

 

אוצרת: שירי שוץ- חקלאי

 

1/4/14 – 7/6/14

 

לקראת שבוע העיצוב חולון 2014, המתקיים בחול המועד פסח בין התאריכים 16/4/14 – 19/4/14 תיפתח בגלריית החווה בחולון התערוכה "תור הזהב", המציגה שיתוף פעולה ראשון וייחודי בין האמן הרב תחומי, רונן שהרבני ואמן הקרמיקה סמי די.  התערוכה תוצג בין התאריכים 1/4/14 – 7/6/14

אוצרת התערוכה הינה שירי שוץ חקלאי.

 

תקופת ילדותינו מצטיירת  בעיני רוחנו פעמים רבות כתקופה של ילדות זהובה, קסומה ומלאת אושר ותמימות. התערוכה "תור הזהב" צוללת אל חוויית הילדות של כל אחד מאיתנו, ובוחנת כיצד צובעת הנוסטלגיה את זיכרונות הילדות שלנו בזהב, ומכסה במעטה נוצץ צלילים וקולות מעולמות אחרים.התערוכה היא ניסיון של הסתכלות מחודשת, אובייקטיבית, לא מתוך זיכרון אלא על ובתוך מסגרת של ילדות.

העבודות בתערוכה, פרי שיתוף פעולה ייחודי בין האמנים סמי די ורונן שהרבני, משחקות על קו התפר בין זיכרון למציאות ומביאות למפגש המערער על מיתוס הילדות הזהובה. לצד עבודות וידאו של שהרבני יוצגו פסלים של סמי די ועבודות משותפות המשלבות הקרנות וידאו על אובייקטים תלת מימדיים.

 

בעבודה "ארגז החול", מציג שהרבני את המציאות הסובייקטיבית, התלויה בנקודת המבט: וידאו המוקרן על ארגז חול, מקים לתחייה זיכרונות ילדות ומעיר סצנה תלת ממדית הנחווית באופן שונה מנקודות מבט שונות. עבור הילדים, ארגז החול הוא עולם שלם בו הם מכיירים לעצמם מציאות חלופית, לעתים ממלכה קסומה, לעתים זירת מלחמה. הדימויים המוקרנים מזמינים את הצופה להצטרף ולחפור כארכיאולוג של זיכרונות, ולחשוף מתוך חול הנשייה את אוצרות הזיכרון.

 

ה"טוטם" אותו יצר סמי די, העשוי ראשי בובות מפויחים לצד ראשים מתכתיים הנתונים תחת "מכבש" החושף בפני הצופה את חוויית הילדות האחרת. את הפינות האפלות יותר החבויות בה. כמו הזאב של כפה אדומה, בילדות הפחדים אורבים, האלימות נוכחת. האינטנסיביות. הדרמה. משחקי הילדות התמימים לכאורה, המסתירים מאחוריהם אלימות כבושה.

 

רונן שהרבני הינו אומן רב תחומי (ציור, פיסול, וידאו)  העוסק בנושאים חברתיים.

בעבודותיו , מנסה שהרבני לחקור את התנהגות ההמון כחברה, ומקומו וחירותו של הפרט בתוכה. שהרבני למד ציור ופיסול ב NYSS, NYC וסיים בהצטיינות. זוכה מלגת Hohenberg", NY"

 

סמי די , אמן ומעצב רב תחומי המתמקד בקרמיקה, סיים לימודי עיצוב תעשייתי ועיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון. עבודותיו מאופיינות בשימוש בפורצלן לימוז' , עיטורי זהב וכן  שימוש בקיטש כמקור לעיצוב יצירותיו.

 

שבוע העיצוב בחולון הינו אירוע שנתי, המתקיים כחלק מחזונה של העיר חולון להיות מוקד לאומי לעיצוב וזירה בינלאומית לחדשנות בתחום זה. כמדי שנה מתמקד שבוע עיצוב חולון בחשיפה ובמתן ביטוי לעיצוב ולמעצבים בישראל.

במהלך  שבוע העיצוב חולון בין 16-19 באפריל הגלריות העירוניות יהיו פתוחות לקהל הרחב בין השעות 10:00-16:00. (ללא תשלום)

 

 

פתיחת התערוכה: יום שלישי  1/4/14 בשעה  20:00
גלריית החווה בחולון
רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון

טלפון: 035596590

שתפו את הפוסט!