26 באפריל 2024 7:59
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התערוכה "נוחות רכה" של קבוצת d-Vision

הישר ממילאנו לחולון

 

 

במסגרת אירועי נעילת  העונה הישראלית לעיצוב בחולון 2011/12

 

30.6-30.8.2012

גלריית החווה חולון

 

התערוכה "נוחות רכה" של קבוצת  d-Vision, תערוכה שהוצגה השנה ביריד העיצוב הבינ"ל במילאנו, תוצג לראשונה בגלריית החווה בחולון . 

אומר רפי וזאנה, ע. מנכל עיריית חולון לתרבות ואמנות:

"זהו כבוד עבורנו לנעול עונת תערוכות עיצוב מוצלחת עם תערוכת חממת המעצבים d-vision שייצגה את ישראל ביריד העיצוב הבינ"ל במילאנו ומתחברת באופן ישיר להפיכת העיר לזירה עיצוב מקומית ובינלאומית, תוך מתן במה למעצבים צעירים ופורצי דרך!"

 

בבסיס התערוכה החדשנית של d-Vision, ניצבת השאיפה הראשונית בעיצוב של כל רהיט ישיבה – נוחות. אמנם מושג הנוחות נתפס באופן שונה מאדם למשנהו ומושפע מהעדפות אישיות, אך יש עדיין יסודות הקשורים לנוחות שהם אוניברסאליים:  כמו זווית הישיבה, רכות המושב, מסעד הכיסא ועוד.

 

הדגש בתהליך העבודה היה שימוש בחומרים ובתהליכי ייצור חדשניים בכל המוצגים, זאת על מנת להבטיח חווית ישיבה ייחודית ומשמעותית שמתחילה כבר למראה המושב, במגע איתו ומעל לכל, בנוחות הישיבה.

 

לעיתים, פריט ריהוט נראה רך ונוח למראה בעוד שלמעשה כלל אינו כך, וכמובן גם להיפך. לכן, מעצבי d-Vision ניסו לשמור על מקובלות הנתפסות כמבטיחות ישיבה נוחה (כמו זווית הישיבה) ולהרחיב עליהן כך שיתקבלו מוצגים שכאילו קוראים לצופה, מפתים ומזמינים: "נסו אותי, שבו עלי, הרגישו בנוח!".

 

d-Vision הינה חממת מעצבים שהוקמה ב- 2005. זהו פרויקט ייחודי וראשון מסוגו בישראל להתמחות בפיתוח ועיצוב מוצרים. הפרויקט נולד מחזונו של סמי סגול, הבעלים של קבוצת כתר, במטרה לשלב בין פעילות אקדמית בתחומי העיצוב, הנדסת המוצר והטכנולוגיה, ובין צורכי התעשייה וההתפתחות העתידית שלה. ייחודו בכך שהוא מחבר את החוליה החסרה בין האקדמיה לתעשייה, ומטרתו להצמיח דור חדש של מעצבים ומתכננים צעירים מצטיינים המשלבים יצירתיות עם יכולת יישומית טכנולוגית.

 

מדי שנה נבחרים כ- 15 בוגרים מצטיינים של אקדמיות העיצוב בישראל: בצלאל, שנקר, המכון הטכנולוגי בחולון והדסה. במהלך שנתיים הם עוברים התמחות מקצועית בפיתוח מוצרים עבור השוק העולמי ועוסקים בפיתוח קונצפטים חדשניים, טכנולוגיות חדשות ומתקדמות, היכרות עם מעצבים בכירים וביקור בתערוכות מקצועיות בעולם.

 

התוכנית שבראשה עומדים פרופ' עזרי טרזי וגב' ציפי קונדה מאפשרת מלגת לימודים לתואר שני ואפשרות להמשך תעסוקה בקבוצת כתר פלסטיק. התוכנית מקדמת גם עשייה ותרומה וכל מחזור לוקח על עצמו פרויקט למען הקהילה, כאשר השנה נבחר פרויקט תרומה לקהילה לתמיכה בעמותות על"מ ומפעלות חינוך וחברה.

 

 

 

גלריית החווה

רח' הנחושת פינת רח' המלאכה, א.ת חולון

הכניסה חופשית

 

שתפו את הפוסט!