27 באפריל 2024 4:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית הדרקון הסדרה שקדמה למשחקי הכס

בית הדרקון הסדרה שקדמה למשחקי הכס

כל מי שהתמכר למשחקי הכס הנה מגיעה הסדרה שמהווה את ההמשך המקדים לאירועי משחקי הכס

שידור בכורה מקבילה לשידור בארה"ב בYES וגם ב HOT  באותו הזמן.

"בית הדרקון" ("House Of The Dragon") היא סדרת הבת המצופה של "משחקי הכס", הנוצרה על-ידי זוכה ה"אמי" ג'ורג' ר. ר. מרטין, הסופר של סדרת הספרים "שיר של אש וקרח" עליה מבוססת סדרת האם, ועל-ידי התסריטאי ריאן ג'. קונדל ("הרקולס", "פרא"). "בית הדרקון" מבוססת על ספרו של מרטין "אש ודם" ובין במאיה נמנים זוכה ה"אמי" מיגל ספוצ'ניק, שביים כמה מהפרקים הגדולים בהיסטוריה של "משחקי הכס", וזוכה ה"אמי" גרג ייטאנס ("האוס", "באנשי"). הפרקים יעלו ל-HOT VOD ול-NEXT TV בשעות הבוקר בסמוך לשידור בארה"ב.

 

האירועים מתרחשים 200 שנה לפני "משחקי הכס" בתקופת שלטונו של המלך ויסריז טארגאריין הראשון (פאדי קונסידין, "היום השלישי"), ומגוללת את "תחילתו של הסוף" של בית טארגאריין. גם כאן כמובן יש תככים ומזימות מי ירש את כס המלכות כאשר במרכז עומדת ביתו  הבכורה מאשתו הראשונה, הנסיכה ראנירה טארגאריין (אמה ד'ארסי "האנה") מי שהוא סימן מלידתה כיורשת שלו והמלכה העוצרת המיועדת הראשונה של הממלכה, מינוי שמעורר מחלוקות ולחישות בממלכה. בני משפחתו המורחבת של המלך כוללים את אחיו הצעיר דיימון טארגאריין (מאט סמית', כוכב "דוקטור הו" ו"הכתר") שאף הוא רואה את עצמו כראוי לרשת את ויסריז וליידי אליסנט הייטאוור (אוליביה קוק "מלון בייטס", "ואניטי פייר") היפה, מי שגדלה במצודה האדומה והיא חלק מהמעגל הפנימי של אנשי המלך. העלילה ממוקדת באירועים שקדמו והובילו לאירוע הידוע בשם "ריקוד הדרקונים" – מלחמה בין  האזרחים המדממת שהתרחשה בין האחים ראינירה ואאגון טארגאריין, שנאבקים זה בזה על ירושת כס הברזל.

"בית הדרקון" מתרחשת 200 שנה לפני מאורעות "משחקי הכס" ומתמקדת בשושלת טרגריאן רוכבי הדרקונים. הסדרה מתעדת מלחמת אזרחים שפורצת בקרב בני משפחת טרגריאן בניסיון לרשת את כס המלכות. מאורע זה ידוע ביקום של "שיר של אש וקרח" בשם "ריקוד הדרקונים".

הסדרה, שעונתה הראשונה צפויה להכיל 10 פרקים, תתמקד באירועים שקדמו והובילו לאירוע ידוע לשמצה בהיסטוריה של ווסטרוז, שיכוסה אף הוא בסדרה, הידוע בשם 'ריקוד הדרקונים' – מלחמת האזרחים שהתרחשה בין האחים ראנירה ואייגון טארגאריין על כס המלוכה, מלחמה שקרעה את הממלכה והעמידה את כל ווסטרוז בקונפליקט, כאשר בתים אצילים אחרים כמו הסטארקים והלאניסטרים נאלצו לנקוט עמדה ולהצטרף לצד.

צילומי הסדרה התקיימו בעיקרן באזור קורנוול בבריטניה וחלקים ממנה צולמו במחוז קאסרס בספרד, בפורטוגל ובקליפורניה. היא אף הפכה לסדרה הראשונה שהצטלמה בסטודיו הווירטואלי החדש של וורנר, הנחשב לבימת הצילומים הווירטואלית הגדולה באירופה.

את הסדרה יצרו והפיקו ג'ורג' ר.ר. מרטין וריאן ג'יי קונדל, והיא מבוססת על ספרו של ר.ר. מרטין "אש ודם" (Fire & Blood). קונדל משמש גם כשואו-ראנר של הסדרה, יחד עם הבמאי מיגל ספוצ'ניק, שזכור מעבודתו המרשימה ב"משחקי הכס" עליה זכה באמי על פרק "קרב הממזרים". עבור מרטין זו חזרה ראשונה לטלוויזיה כיוצר מאז "היפה והחיה" שיצר בשנות השמונים לפני שהחליט לשנות כיוון ולהפוך לסופר.

צוות השחקנים הגדול והמפואר כולל גם את ריס איפנס ("נוטינג היל") כסיר אוטו הייטאוור אביה של אליסנט, איב בסט ("האחות ג'קי") כנסיכה רנאריס טארגריין, השחקן הסקוטי גראהם מקטאוויש ("זרה") כאביר סר הרלונד ווסטרלינג, מילי אלקוק ואמילי קארי כגרסאות הצעירות של ראנירה ואליסנט, טום גלין-קרני, ג'ייק הרד ורורי הרד בתור הנסיך אייגון טארגאריין. סונויה מיזונו )"מטורף", "Devs"( ופביאן פרנקל )"הנחש") , אוליביה קוק "(בייטס מוטל", "שחקן מספר אחת")

החל מה-22.8, ימי שני בשעה 22:00 בHOT HBO

החל מה- 22/08 ב-yes VOD, ימי ב' בשעה 22:00 ב- yes TV ACTION וב- STINGTV

 

 

צילומים קרדיט HOT ו-NEXT TV

 

שתפו את הפוסט!