27 באפריל 2024 8:43
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסרט העבריינים בקולנוע – לחופש יש מחיר

העבריינים  בקולנוע לחופש יש מחיר

העבריינים

סרטו של רודריגו מורנו

The Delinquents

 A flm by Rodrigo Moreno

 

השתתף בתחרות "מבט מסוים"  פסטיבל קאן

נציג ארגנטינה לתחרות האוסקר

זוכה ציון לשבח לצוות השחקנים בפסטיבל הקולנוע בירושלים

זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל שיקאגו

זוכה הפרס הראשי בפסטיבל גנט

זוכה בפרס הסרט הטוב ביורת התחרות תרנגול הזהב

ובעוד שלל פרסים ומועמדויות

 

הרבה אנשים מהרהרים על המחיר של החופש, דהיינו ל"דפוק" קופה ולהבטיח לעצמך חיים טובים.

אפילו אנשים נורמטיביים שמקורבים לכסף, מדגדגות להם האצבעות כשהם רואים את החבילות של הכסף..

לפשע יש מחיר, לכן אומרים שהפשע לא משתלם. בסרט שלפנינו אדם, גזבר של בנק במודע מחליט לשדוד את הכספת בגלוי, תוך חישוב שעם התנהגות טובה ישב כמה שנים ואז יחיה טוב בלי לחכות לפנסיה. אגב בית כלא זה לא בית הבראה ותיקחו את זה בחשבון בעבירת הצווארון הלבן הבאה שלכם.

אולם אם יכולת לגנוב מספיק כסף כדי לחיות בלי לעבוד עד סוף חייך? האם זה לא יהיה טוב יותר מאשר לעבוד כמעט מדי יום עד לפנסיה או למוות? למה לעבוד כדי לחיות כשאתה יכול פשוט ליהנות מהחיים?

זהו סרט ארוך! 3 שעות, הבמאי עשה כאן פרויקט של שלושה חלקים תוך שהוא מקדיש כמעט פרק שלם לנופים הכפריים וגם רוקם לנו רומן אהבים ויותר מזה.

הפרק השלישי סוגר קצוות מסוימים ובעצם מגיש את השחרור ומה שאחריו. יש פה לא רק הפתעות אלא גם סוג של סגירת מעגל שמפתיעה במקריות שלה.

 

הסיום עמום ומשאיר את ההחלטה למחשבות הצופה זהו סרט שוד מתוכנן לטווח רחוק בצורה נבונה והכרה מלאה שיתגמל צופים סבלניים באגדה הומוריסטית על חופש בתמורה לשוד.

 

 

 

 

 

הדרמה המבריקה הזו היא אחת התגליות של פסטיבל קאן האחרון. היא עוקבת אחר בנקאי מבואנוס איירס שמחליט להפוך לפושע: הוא שם את ידיו על ערימות של מזומנים ולאחר מכן משכנע את עמיתו להסתיר את ההון. מציאות חייהם החדשה כפורעי חוק חובבים מייצרת ביניהם שותפות גורל וגורמת להם לתהות: האם זה אפשרי בכלל לחמוק מהמציאות הקפיטליסטית? ומה המחיר?

סרטו של רודריגו מורנו יוצא לדרך על מי מנוחות, אך מעמיק ומסתבך ככל שהוא מתקדם, וזאת מבלי לחסוך בהומור. בהוליווד רפורטר תיארו את הסרט כסאגת שוד קסומה "שבמהלכה דבר לא נותר ביד המקרה, ובכל זאת הכל נראה אפשרי".

 

 

צוות אמנותי

תסריט ובימוי : רודריגו מורנו

צילום: אלחו מגילו

עריכה: קרן אקרמן, מנואל פררי, ניקולאס גולדבלטץ

הפקה: אזקיאל ברובינסקי

 

שחקנים

מוראן: דניאל אליאס

רומאן: אסטבן ביגלארדי

נורמה : מרגריטה מולפינו

של טורו : גרמן דה סילבה

 

ארגנטינה 2023 , 180 דקות ,

ספרדית תרגום לעברית ואנגלית

 

החל מן ה 4 בינואר ,

בסינמטק תל אביב וברחבי הארץ.

הפצה בישראל קולנוע חדש בע"מ

 

על הבמאי רודריגו מורנו

יליד ארגנטינה, 1972,סרטו הראשון אותו יצר ב 1998, "התקופה הרעה", זכה בציון לשבח בפרס פיפרסקי, בתחרות הקולנוע הלטיני במאר דל פלאטה. את סרטו הבא יצר בשיתוף פעולה עם שני במאים שונים , ואז חזר לביים לבד , "אל קוסטדיו", שהתחרה בפסטיבל ברלין וזכה בפרס אלפרד באור, וכן זכה בעוד כ 30 פרסים ברחבי העולם. הוא חזר לפסטיבל ברלין בשנת 2011 עם הסרט

" עולם מסתורי" . בשנת 2014 הוא הציג את הסרט ריימן, במסגרת הספקטרום בפסטיבל רוטרדם. בשנת 2017 יצר את הסרט "עיר בפרובינציה". ב'קריירה שלו יצר רודריגו עשרה סרטים קצרים ובאורך מלא, והפיק ארבעה סרטים.

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!