26 באפריל 2024 9:46
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"בנחלה" מסעדה בנהריה

??????????

נהריה אינה מקשה אחת, יש אזורים חדשים, בניינים קצת יותר גבוהים מקומתיים ובטח מדירות קומה או לולים שהפכו למסעדות ברסקו. אנשים שנמצאים על האדמה ומכבדים מה שבא מהאדמה ומהטבע – האוכל.

"בנחלה" הוקמה על מנת לתת פתרון הולם לארוחה טובה לכל המשפחה כאשר הדגש הוא על תעסוקה לילדים בזמן שההורים מבלים, אולם עם השנים הפכה "בנחלה" למוסד קולינרי בצפון וידוע בכל הארץ ומתאים לכולם ולא רק לילדים.

הגעתי לנחלה במסגרת ארוחת הערב המאורגנת לאורחי מלון "שטרקמן ארנה" בנהריה. התפריט היה מובנה וכלל סוג של טעימות. באופן כללי אני יכול לומר שמטעימות אלו די ברור שיש כאן מחשבה ויד טובה במטבח כולל גם השירות ובכלל כל התפיסה הקולינרית.

??????????

20171130_201620AA

בנחלה-2802

יחצ

המבנה של המסעדה מקסים, בחוץ יש נישות מוצלות לישיבה, הכל מוקף עצים וצמחייה לרוב, הכלים יפים  ובערב – הנרות מלבלבים.זוגות ימצאו פה נישות רומנטיות ונחבאות בין העצים. בשעות הערב לאחר שנדלקים הנרות בכל פינה ונמזגות כוסות היין מקבלת "בנחלה" נופך מקסים לבילוי זוגי ורומנטי. מתאים גם לקבוצות מטיילים קטנות או גדולות שמחפשים מקום שיכול לארח כמה משפחות ביחד לארוחה נעימה בזמן שהילדים מתרוצצים על כר הדשא הנרחב.

קשה לקבל התרשמות מלאה על המסעדה מתוך הטעימות אבל בהחלט שהן יכולות לתת לך  לגבש דעה והבנה לגבי היכולת הקולינרית ובכלל. נחלה היא כמו חווה, יש בה המון שטח שאומרים לי היה לול. כעת זה שטח עצום לשבת ואולי גם לנוע ובטח לילדים שטח להשתולל. השטח שלי זה השולחן.

פתיחה עם פוקצ'ת הבית ומטבלים של שמן זית ובשר עגבניות, טחינה, גרגרי חומוס ופסטו, הפוקצ'ה היתה טובה בהחלט אך המטבלים לא הספיקו להרשים אותי.

DSCN024A5A

יין שרדונה של יקב לוריא האהוב עלי בצפון  שליד הר מירון היה לי מריר מעט. מאידך אני כבר זוקף נקודות זכות למסעדה גלילית שמגישה יינות גליליים.

ראשונות

חציל קלוי על טחינה שחורה, עגבנייה מרוסקת, עדשים שחורות, קרם פרש ועשבי תיבול. מנה אקלקטית משהו שאינה מופיעה בתפריט המסעדה כך (וחבל), אבל היא מוגשת באופן מקסים בכלי שבו אני הייתי מגיש שקשוקה.

20171130_203554A

פטריות צלויות על קרם פולנטה טרייה עם פרמזן ונגיעת שמן כמהין, זו מנה קלאסית, לדברי זיו בעל המקום התירס טרי מהסוג המתוק, בהחלט מנה טעימה ונעימה. שוב זו מנה שאינה מופיעה בתפריט המסעדה.

DSCN0252A

20171130_202631ZA

פטה כבד עוף מוגש עם קונפיטורת שרי ושבבי בצל, הכבד מעט מתקתק אבל זו מנה נאה וטעימה שמופיעה בתפריט.

DSCN0253A

מהמזרח הרחוק סלמון שומשומים לבן ושחור ובצל יפני כבוש (מה זה בצל יפני? טטאקי?) וספייסי מיונז. ניצלתי את מלוא המנה כי היתה טעימה ומיוחדת. הייתי שמח למתכון אפילו.

20171130_202758A

ובורטה על מצע של גספצ'ו עדין ועגבניות שרי ועלה עליו הונח קוויאר בלסמי  מולקולרי. זו מנה טעימה אבל דברים שקונים לא מעידים אלא על ההגשה והשילוב וזה בהחלט היה מרשים  (לא בתפריט).

 ??????????

??????????

בשלב הזה החלפתי את היין והיקב לטובת יין של יקב שטרן, הפעם יין אדום "רותם" מיוצר על בסיס זנים איטלקיים 70%(סנג'ובזה וברברה), בעל בוקה עמוק, עשיר ועגול ומרגיש כפסיפס של טעמים וניחוחות פירותיים.היין מתיישן כשנה וחצי בחביות עץ אלון צרפתיות ומבוקבק ללא סינון. מעולה.

DSCN0247A

מנת הביניים  היתה סלט מרענן עם תותים  ומיקס עלי בייבי, שקדים, חמוציות וויניגרט פטל עדין מאוד.

IMG_20171130_210456A

למנה עיקרית בחרתי בדג דניס על קרם אפונה ופריקי גלילי שעליו הונח צ'יפס קייל שמנוני, טעים אבל שמנוני מדי לטעמי. קישוט יפה. תודו. מה שכן הפריקי יחד עם קרם האפונה ובטח הדג עשו את העבודה. הדג היה חיוור קצת והתיבול שלו ממש מינימלי אולם כפי שרשמתי החיבור הזה של ים ויבשה אדמה  עשה את שלו ואהבתי מאוד (זוגתי פחות). (לא בתפריט).

IMG_20171130_211600A

אחרים בחרו בסינטה עם תפ"א וירקות ונראה לי שהבחירה שלי משובחת יותר.

 ??????????

ולבסוף הקונדיטורית בהחלט הוכיחה ידע והמתיקה את הלילה הצונן שבחוץ.

 ??????????

IMG_20171130_214511A

IMG_20171130_221151A

??????????

??????????

??????????

??????????

 לדברי הבעלים בנחלה מגישים אוכל טוב, לצד מאפים שנאפים מידי בוקר, עוגות וקינוחים המיוצרים במקום, נמצא תפריט אקלקטי הכולל בשר אנטריקוט מיושן היישר מרמת הגולן, דגים טריים, כריכים, סלטים, פסטות ועוד והכול תוך כדי הקפדה על חומרי הגלם הטבעיים והאיכותיים ביותר וצוות מטבח מוכשר ומקצועי שנמצא איתנו כבר הרבה שנים.

קרדיט צילומים: דן פרץ וליאור חורש.
קרדיט צילומים: דן פרץ וליאור חורש.
קרדיט צילומים: דן פרץ וליאור חורש.
קרדיט צילומים: דן פרץ וליאור חורש.

שירות נעים ומקצועי, כל הצוות עובר הדרכות מקצועיות קבועות ע"י גורמים חיצוניים בנושאים שונים ותשומת לב מרבית ניתנת על נושא השירות.

אווירה שלווה שכוללת מוזיקת רקע נעימה, חצר גדולה ירוקה ופורחת שכן מסעדת בנחלה נמצאת בלב מטע עצי פקאן וגן קסום המקיפים אותה מכל עבר.

 DSCN0236A

DSCN0239A

מונית בנהריה 18 שקל, שווה להגיע….

בנחלה, יצחק שדה 17, נהריה, 04-9512074

http://www.banahala.co.il/

 

שתפו את הפוסט!