26 באפריל 2024 11:41
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ג'אז במשכן עם אלי דג'יברי

 

פתיחת העונה של ג'אז חם במשכן אומנויות הבמה – האופרה, החל עם סמן ימני גבוה מאוד.

רביעיית אלי דג'יברי עם תזמורת הביג בנד והרכב כלי מיתר, גדי להבי על הפסנתר, ברק מורי בקונטרבס והמנצח המוכשר מייק הולובר.

DSCN6727AAZ

כשישבתי שם באולם נהנה מכל רגע וצליל, עלו בראשי מחשבות כפירה! האם מוסיקת הג'אז היא העתיד שידחק את המוסיקה הקלאסית האלמותית? זאת למה? – מפני הפרשי הגילים באולם הקונצרטים של היכל אומנויות הבמה. הרבה מאוד צעירים לצד מבוגרים כמונו אבל ההדגשה היא על הצעירים, הדור הבא לעומת האוכלוסייה הבוגרת המאכלסת את בתי הקונצרטים במוסיקה קלאסית. חומר למחשבה.

אבל לא בכדי היה האולם מלא בצעירים ומבוגרים חובבי ג'אז, המופע הזה של אלי דג'יברי עם ההרכב המעולה היה משהו אדיר ובלתי נשכח, חוויה שלא כל יום זוכים לה על במות הג'אז בישראל, והאמת יש במופע הרבה מהקלסיקה כאשר בחלק השני הצטרפו כלי המיתר והחגיגה עלתה לפסגות בלתי נשכחות.

DSCN6731AZZ

אלי דג'יברי סוחט את כל הצלילים מהסקסופון והריאות שלו והקהל מחזיר לו אהבה ומחיאות כפים מלוות בתשואות. גם כל הסולנים שהוא העלה לקדמת הבמה היו מדהימים.

 ??????????

DSCN6746AZ

אלי דג'יברי, הוא זוכה פרס ראש הממשלה לקומפוזיציה ופרס לנדאו ליוצר ג'אז, אשר ניגן לצידן של אגדות הג'אז הרבי הנקוק ואל פוסטר, ידוע בנגינתו הכריזמטית הסוחפת והלחנתו המלודית. כבר בנערותו ניגן באופן מקצועי עם השמות הגדולים בסצנת המוסיקה הישראלית וביסס את מעמדו כמוזיקאי מוביל בישראל. בשנת 1997 הוענקה לדג'יברי מלגת לימודים מלאה ל-  Berklee College Of Musicובעקבותיה העתיק את מגוריו לבוסטון שבארה"ב. לאחר שנת לימודים אחת בברקלי דג'יברי נבחר להיות אחד משישה מוזיקאים יחידים מכל העולם להצטרף, במלגה מלאה, לתוכנית הלימודים היוקרתית ע"ש ת'לוניוס מונק(Thelonious Monk Institute of Jazz)  שם למד והופיע עם אגדות הג'אז רון קרטר, בני גולסון, ג'ימי היט ועוד..

בשנת 1999 הצטרף להרכב של הרבי הנקוק והופיע עמו ברחבי העולם במשך 3 שנים. במקביל לעבודתו עם הנקוק עבר לניו-יורק וייסד את הרכבו הראשון שכלל כמה מטובי המוסיקאים בסצנת הג'אז העולמית, ביחד איתם הופיע באופן קבוע במועדוני הג'אז המובילים בניו יורק. בשנת 2002 הצטרף דג'יברי אל המתופף האגדי אל פוסטר והפך להיות חלק בלתי נפרד מלהקתו במשך עשור.דג'יברי הקליט שישה אלבומים מקוריים עד היום ואלבומו השביעי מתוכנן לצאת בשנה הבאה.

DSCN6742AZ

DSCN6741AZ

בין הקטעים שרשמתי לעצמי בחטף זכור לי "Israeli Song". יש לנו הרגשה שהקטע הזה מחייב מילים וביצוע של מקהלה… יש ביצוע ביו- טיוב שלא מביא את כל העוצמה שהייתה בעיבוד על הבמה עם כל ההרכב וכלי המיתר.

מנגד היה, Judy The Dog גם כאן היו -טיוב גם לא מייצג את הנעשה על הבמה עם ההרכב הנפלא.

אני חושב שאני עוד זוכר את היום לפני כשלש שנים שאלי דג'יברי חזר מ-15 שנה של פעילות בארצות הברית ישר לפסטיבל ישראל החמישים ב-2011, מאז המון יצירה והמון מוסיקת ג'אז מעולה, וכעת כאן על הבמה בהיכל אפילו הוא מתרגש מהצלילים שההרכב הנדיר הזה הפיק להנאת כולם. איך הוא אמר? "הופעה זו הינה מיוחדת עבורי ומרגשת אותי עד מאוד. בצעירותי התחנכתי על תרבות הביג בנד וכנער ניגנתי במספר תזמורות. לכבוד הופעה זו עיבדנו עשר קומפוזיציות פרי עטי לתזמורת ביג בנד בתוספת כלי מיתר כמיטב המסורת האמריקאית. כולי ציפייה לרגע שבוא נעמוד כולנו יחד על הבמה ואבצע את יצירותיי בפורמט האדיר והמהפנט הזה ביחד עם מיטב נגני הג'אז בארץ ובעולם ובניצוחו ועיבודיו האלגנטיים של מייק הולובר – זוהי בהחלט הגשמת חלום!" (אלי דג'יברי).

כמובן שהיו עוד קטעים נפלאים שקשה לי לזכור את השמות , אני יודע שהמופע צולם והוקלט כך שבמשך הזמן בטח יופיעו בערוץ היו-טיוב של אלי דג'יברי.

קטע אחד שמצאתי שיכול לייצג במעט את שהיה על הבמה הוא סוהו אבל כמו כולם נחכה להקלטות…

השתתפו אלידגי'ברי -סקסופונים וקומפוזיציות, מייק הולובר- עיבודים וניצוח, גדי להבי-פסנתר, בר קמורי-קונטרבס, עופרי נחמיה- תופים,  ג'יימס דה לה גארצה, עידו גור, ארד ייני, ארתור קרסנובייב, אסא קוק – חצוצרות, בן קונו, קובי סלומון, איתן גופמן,עופר פלד,יקיר ששון |- סקסופונים, יונתן וולצ׳וק, עודד מאיר, יונתן פלד, ברטל- טרומבונים, שחר אלנתן – גיטרה.

קורדליה הגמן, חן שנהר, יוליה קליין, לאה גדאייב, משה אהרונוב- כינור ראשון, טלי גולדברג, מתן דגן, גיליר דיין שדה, אבנר קלמר- כינור שני, גלי החי, נועם חיימוביץ ׳ויינשל, מירי מנשרוב |-ויולה, הילה אפשטיין, יעל שפירא וליאת סבא- צ'לו.

 DSCN6752A

שיר הסיום  וWith you  ואחריו Cliff Hanging  היה משהו שחיבר בין הקלאסי לג'אז, הכנרת הראשית קורדיליה הגמן נגעה בכל הרגשות שלנו וזה בהחלט היה סיום שמימי לערב הזה.

שתפו את הפוסט!