26 באפריל 2024 12:17
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גיא פרץ משיק את ספר הבשר

 

 

 

"וַיֹּאמְרוּ אֲלֵהֶם בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מִי-יִתֵּן מוּתֵנוּ בְיַד-יְהוָה בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם, בְּשִׁבְתֵּנוּ עַל-סִיר הַבָּשָׂר, בְּאָכְלֵנוּ לֶחֶם לָשֹׂבַע:  כִּי-הוֹצֵאתֶם אֹתָנוּ אֶל-הַמִּדְבָּר הַזֶּה, לְהָמִית אֶת-כָּל-הַקָּהָל הַזֶּה בָּרָעָב." ( שמות טז). לא ללחם התלוננו בני ישראל למשה ואהרון בצאתם מעבדות למדבר סיני אלא לבשר וקישואים, שומים ובצלים " ה זָכַרְנוּ, אֶת-הַדָּגָה, אֲשֶׁר-נֹאכַל בְּמִצְרַיִם, חִנָּם; אֵת הַקִּשֻּׁאִים, וְאֵת הָאֲבַטִּחִים, וְאֶת-הֶחָצִיר וְאֶת-הַבְּצָלִים, וְאֶת-הַשּׁוּמִים. " ( במדבר יא) ומשה דאג להם לשלווים ולחם ולכל מחסורם.

גיא פרץ שף בן לשושלת קצבים השיק את ספרו " ספר הבשר " במעוזו "מלון הולידיי אין " באשקלון שם גם נמצאת המסעדה שלו גספאצ'ו  ששמעה נישא למרחקים.

זהו ספרו השלישי של גיא, הראשון היה האוכל של הבית " קסם המטבח המרוקאי " השני היה כבר גילוי הסודות המקצועיים " פשוט להיות שף " וכעת הוא מגלה את סודות המשפחה " ספר הבשר " נו מה חסר? חסר לנו שף "" ספר הדגים "".

בספר הבשר של גיא פרץ, עשרות מתכוני בשר, בלתי שגרתיים, המשקפים את סגנון הבישול ואת טעמו האישי: שמן זית, פלפלת גרוסה, מלח  גס, תימין, שום, שפע פטריות, ירקות שורש, עגבניות שרי, טחינה, פלפלים חריפים וכמובן בשר איכותי מאוד ומטופל היטב, כמו אסאדו ואנטרקוט – נתחי הבשר האהובים עליו במיוחד, בשר שומני, בעל טעמים עזים, בשרים עם עצמות שמעצימות את הטעמים, וגם חלקי פנים, כמו כבד, מוח, לב, ריאות, שקדים וחוט שדרה, בצלייה בגריל וכתבשילים.

 

כהרגלו גיא פרץ הרים אירוע מרשים על המדשאה הנפלאה של מלון הולידיי אין באשקלון בהנהלתו של דורון דוד אחד המלונאים המשוננים והמנוסים וכאשר שף כמו גיא פרץ חובר למלונאי עתיר ניסיון אנו זוכים לאירוע מכובד, מכבד, מהנה ומענג. וכן גם טעים וגם משביע כך שאין על מה להתלונן. נכון שלווים לא היו שם.. אבל נתחי האסאדו שניצלו על הגחלים, נתחי הקצבים שניצלו על האסכלה, הקבבים שהוגשו עם חציל וטחינה, הסינייה המיוחדת בסגנון שלו עם  שפונדרה, חצילים ממולאים בבשר, והסינט המיוחדת שלו. וקישואים? גם קישואים ופלפלים, בצלים ושומים שעברו קליה והפכו למתאבן ( אנטיפסטי) נפלא וטעים. וכן גם לחם בצורת לחמניות מרוקאיות נפלאות. ואני חייב לציין את הסלטים ובמיוחד את הסלט עם המנגולד וגרגרי חומוס בלימון כבוש. רבותי מדובר כאן על ארוחת אלף לילה ולילה ששימחה את מאות האורחים, השפים, הידוענים ומשפחתו הקרובה של השף. אשרינו שזכיתי להכיר בדרכי כבלוגר את השף גיא פרץ.

 

 

 

מתוך המבוא לספר: "כבן לשושלת קצבים, בשר תמיד היה קרוב ללבי. אני זוכר שבילדותי, בתקופת החגים, במיוחד בראש השנה ובפסח, אבי, עמרם, היה שוחט כבשים ועגלים, בחצר או בבית המטבחיים הקרוב, היה מטפל ביסודיות בכל חלקי הבשר, מייעד כל חלק להכנת מנה אחרת, כדי  לפנק בחג את המשפחה בנתחים משובחים וטריים. מעולם לא אכלנו בשר קפוא בבית, לא קנינו בשר בחנות.  אבי היה מכין נקניקיות מרוקאיות, מגלגל אותן במקצוענות, מנקר חלקי בקר וכבש, מכין טחול מרוקאי ממולא, שהיה משגע את בני הבית והשכנים בניחוחותיו. לא הייתה לנו ברירה, זה היה או להתאהב בבשר ולהתמכר או להפוך לצמחונים, אני, כמובן, התאהבתי בבשר.

עד לפני כעשר שנים הבשר הכשר נחשב בארץ פחות איכותי. במהלך ההכשרה הבשר עבר המלחה אגרסיבית. אבל היום ניתן לרכוש בשרים כשרים באיכות גבוהה, גם משחיטה מקומית וגם מייבוא איכותי ומוקפד ביותר. אני מקווה שתיהנו לבשל ולאכול ממטעמי הספר. אוכל הוא הנאה ובישול הוא חוויה. קנו בשרים איכותיים, שמן זית, ירקות ותבלינים טריים והתחילו לבשל! "

פתחנו את הערב בלגימת שמפנייה והמשכנו ללגום משקאות בבר לצלילי החבורה שליוותה את הערב בשירה על הבמה. המלצרים והטבחים הגישו את המטעמים והיו גם ברכות ( איך לא ).את הערב הנחה דן כנר וראש עיריית אשקלון בני וקנין בירך. וגם גיא הנרגש אמר כמה מילים חמות

על גיא פרץ נכתב: שף גיא פרץ, 34, בן לשושלת שפים וקצבים מהעיר קזבלנקה שבמרוקו. בוגר בתי הספר המובילים לקולינאריה – תדמור בישראל, אקול לנוטרה בפריז, בארי קליבו בבלגיה, קורדון בלו בלונדון והשתלמויות רבות אצל השפים המובילים בעולם. זכה ב- 13 מדליות זהב בתחרויות בישול בינלאומיות כקפטן נבחרת השפים הישראלית. סגנון הבישול האישי של פרץ הינו ים תיכוני, מרוקאי וצפון אפריקאי, תוך שימוש בחומרי גלם מקומיים. זהו ספרו השלישי של פרץ, אחרי "פשוט להיות שף" בהוצאת "קוראים" ואחרי "קסם המטבח המרוקאי" (עם ניסים קריספיל ) בהוצאת "על השולחן".

הספר 144 עמודים, כריכה קשה, מחיר: 98 ₪ניתן להשיג ברשתות ובחנויות הספרים

הצילומים המרהיבים ומעוררי התיאבון צולמו על ידי לירון אלמוג ועריכה: אלינוער רבין

זהו ספר אשר מגיש לכם מתכוני בשרים כמו פילה בקר, נתח קצבים, סינטה, אנטריקוט, אסאדו, צלי קדירה,בשר טחון וחלקי פנים, כמו כן הרטבים המיוחדים ותוספות מעניינות לצד הבשר. וכמובן קונפי שום שמזכיר את המעדנים ממסעדת קונפי בבעלותו של השף גיא פרץ במלון הבוטיק קראון פלזה בחיפה.

ברכות לשף בהוצאת ספרו לציבור, אני כבר משחיז סכינים ומתכונן לתבשילים מתוך הספר.

מקבץ צילומים מהאירוע:

 

שתפו את הפוסט!