26 באפריל 2024 15:20
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הקייטרינג של איריס לוי " קולינריה עילית במיטבה "

בדף הפייסבוק של הקייטרינג של איריס לוי מהמושב ניר בנים רשום " לבשל כמו שף"

השאלה שלי תמיד היא מיהו שף? חלק ניכר מהשפים הידועים לנו כלל לא למדו בישול או טבחות

והם מעולים. על איריס לוי בהחלט ניתן לומר שהיא למדה, והתמחתה ולא נכנסה לתחום הזה רק מאהבה למטבח או מהסינר של אמא.

הרבה אנשים עדין לא מבינים את מהות היות הפייסבוק רשת חברתית ואת המושג חברים בפייסבוק. את איריס לוי פגשתי מעל גלי האינטרנט של הפייסבוק הווירטואלי. היא הזמינה ולי לקח זמן ( כרגיל ) להגיע, אבל אני תמיד מגיע.

איריס באה אלינו מהתחום של קידום תרופות, תחום שוחק, אלא שיום אחד החליטה שעדיף לעסוק במה שנקרא " עבודתו אומנותו" והאומנות שלה זה בישול.

איריס מקיימת קייטרינג גורמה איכותי לכ 20 איש וסדנאות בישול. איריס אומרת שממתי שהיא זוכרת את עצמה היא אהבה בישול, אולם היא לקחה את זה ברצינות, למדה ב " בישולים" בית הספר המצוין לבישול, וכן התמחתה במסעדת הוטל מונטיפיורי אותה לא יצא לי לפקוד, וכן התמחתה בכיתות אומן בצרפת איטליה ותאילנד.

תאילנד?? אני שואל ומרים גבה? " כן " היא עונה בחיוך המקסים שלה. בזמן שכולם טיילו אני ישבתי ולמדתי שם, והמטבח הזה מלא קסם, הסוד שלו הוא באוכל הבריא מחד והטעים מאידך.

איריס אכן מעבירה בין היתר סדנאות לבישול בסגנון אסיאתי – תאילנדי.

איריס מתלהבת כשהיא מספרת לי על אהבתה לפסטה תוצרת בית אותה היא מכינה. למעשה היא הכינה לנו , רביולי במילוי פטריות ובייקון, מעולה..איריס מעבירה בבי או אצלכם סדנאות הכנת פסטה. כמובן תוכלו לפגוש את הפסטה שלה באירועים.

 

יותר ויותר אנשים כיום, מעדיפים את הזמנת " שף פרטי" הביתה לקיים אירועים שונים כמו ימי הולדת, מסיבות פרישה ואפילו גיל מצוות. השף מתאם עימכם בדיוק מה אוהבים לאכול, מה רוצים, כמה והוא מגיע עם הכלים שלו כול כלי ההגשה ומשאיר לכם רק טעם טוב בפה ומטבח ובית נקי. השמחה באירועים מסוג זה מושלמת.

בנוסף איריס רכשה מיומנויות במטבח הצרפתי, צלעות טלה או פטה כבד ואספרגוסים שזה רק נקטפו במשק השכן שלא לדבר על ביסק סרטנים, כל אלו רק מעט מההתמחויות שאיריס מביאה אליכם לשולחן.

ואם חשקה נפשכם במסיבת טפאס היא תביא לכם את ברצלונה לשולחן, שרימפס, קלמארי ופאייה יחגגו שם אני בטוח.

הבית של איריס ממוקם בניר בנים דקותיים מצומת קסטינה. ובלב האיסור הגסטרונומי. בשכנות נמצא את הארטישוק של נועם ממנו יגיעו ארטישוקים הכי טריים וטעימים לשולחנכם. יקב פטורה שמייצר שמן זית מעולה או יקב מראשה שלאחרונה יצא לי לפגוש ביינות שלו המעולים. חשקה נפשכם באספרגוס? בניר בנים מגדלים אותו. ועוד וכוד  מירקניה של רוני עד מבשלת הבירה " אביר האלה" בה ניתן לקנות גבינות כבשים.

אבל למה לקנות? איריס מקיימת סדנאות להכנת גבינות..

בקיצור מרוב סיפורים נהייתי רעב…

פתחנו במרק חצילים, אני מכין מרק חצילים חלבי אבל איריס הכינה מרק חצילים קלויים עם עגבניות קלויות, כרשה ובצל בנגיעת שמן זית ופטרוזיליה. כל הדרך הביתה, זוגתי שאלה אותי

" אבל איך היא הכינה את זה" נראה לי שאין לי ברירה ניכנס למטבח עוד מעט..

פשוט מעולה, טעים ומקורי.

 ואז הגיעו הפוקאצ'ות…

המשכנו עם פרחי קישואים שעוד בבוקר היו בערוגה.. צעירים ורעננים. הקלאסיקה מכתיבה למלא אותם בשרימפס, איריס מילאה אותם במוסלין שרימפס. שיא העדינות להינומה של הקישוא.

איריס הכינה רוטב מיוחד לקישואים: רוטב סלק, תפוזים, וורמוט, חומץ בן יין, מצומצם ומבושל עם שמנת מתוקה ועוד. חלום בצבע רומנטי להינומה של הקישוא.

 

סלט גזר בנגיעות של חרדל,שום, סוכר, שמ"ז עירית ועוד עם פקאן סיני ערב לחיכי מאוד.

 

סלט קוביות סלק גמ הוא היה טעים ומיוחד, איריס אפתה אותו בתנור כך שהוא התקרמל ויד עם השום, הסוכר והחומץ היה בשיא הטעם שלו.

 

וכמובן הרביולי שכבר הזכרתי עם הפטריות יער ובייקון כל ביס זה חלום.

 

בקיצור אני רק טעמתי מדגם קטן ואפילו לא מייצג אבל הוא בהחלט מייצג את האומנות שאיריס מביאה אליכם לאירועים אותם היא עורכת עבורכם. היא תגיע עד הרצליה בצפון ועד באר שבע בדרום. ואל תדאגו לכלים מפות ומפיות הכל עליה…

 

כעת רק נותר לנו להמציא מהר אירוע ….

איריס לוי

מושב ניר בנים

iris.levi9@gmail.com

טלפון:0544944205

 http://irischef.co.il/

שתפו את הפוסט!