2 במאי 2024 1:05
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טנדורי הרצליה רינה פושקרנה מגישה אוכל הודי אורגינל

 

אני זוכר בשנות נעורי את קולנוע עדן בתל אביב ואת הציבור ההודי מקצוות הארץ נוהר לשם, האמת אני ממש גדלתי על המנגינה של הסרט " הנודד" ועל איצ'קדנה של ראג' קאפור, אוכל הודי לא יצא לי להכיר אלא בעשור האחרון בעיקר.

לאחרונה יצא לי להכיר אישית את רינה פושקרנה המסעדנית בתחרות " מבשלים הודו טסים הודו" שם הייתה אחת השופטות והמכוונות את המתמודדות, לאחר מכן יצא לי לאכול עם קונסול שגרירות הודו ונספח התרבות בטנדורי דיזינגוף.

30 שנות פעילות הפכו את רשת המסעדות טנדורי ואת השפית רינה פושקרנה למילה נרדפת בישראל לאוכל הודי. מסעדות רבות נפתחו ונסגרו, אולם טנדורי שמרה על מעמדה כמו גם על איכות המזון היוצא ממטבחה האקזוטי. נראה שלא הרבה השתנה בה, אולם זה גם סוד קסמה: השפית פושקרנה מגישה אוכל הודי אותנטי, שאינו משתנה בהתאם לאופנות ואינו מתחנף לקהל הסועדים. היא אינה מתפתה להוסיף למנות קריצות עכשוויות ומקפידה על איכות חומרי הגלם, טכניקות הבישול המסורתיות ודיוק הטעמים העשירים. שלוש מסעדות הרשת מעוצבות ברוח הודית ועם הכניסה לחלל המקושט נדמה כי האורחים עוברים למימד אחר שאינו תלוי במקום או בזמן.

יחצ
יחצ

מה זה טנדורי ומה הייחוד שלו? טנדורי זה תנור מיוחד בדרך כלל מחימר המתחמם לכ 400 מעלות ומשמש פה להכנת הנאן והמאפים, לבישול בשרים כמו הכבש והעוף טיקה ועוד. אצל רינה פושקרנה יש טנדורי על שמו נקראת המסעדה והאוכל יוצא דליקטס.

DSCN5148A

הוזמנתי לארוחת טעימות ואני יכול לומר שהאוכל בדיוק מה שהייתי מצפה כישראלי שיגישו לי במסעדה הודית, טעמים אוטנטיים שאין במקומות אחרים תוך התאמת רמת החריפות לחיך הישראלי. כמובן שיש מנות חריפות אש אבל זה יצוין לאורח בהזמנה.

DSCN5215A

אני ממליץ כבר מתוך נסיון לפתוח את הארוחה בפתיחים הידועים בשמות סמוסה ופאקורס.

DSCN5165A

טעמנו מיני סמוסה בעיקר

https://www.youtube.com/watch?v=auitdRan-Zs&list=UUzWA9c-QSULtwLJPpvy9MFQ

סמוסה כבש
בצק דמוי פירמידה ממולא בבשר כבש, אגוזי קשיו, אפונה ועשבי תיבול הודיים

סמוסה צמחוני
משולשים פריכים במילוי תערובת ירקות העונה.

יש גם עם ירקות ובצל מטוגן וגם עם עוף, אם אתם באים תתאימו את הסוגים לכמות האנשים ולטעם שלהם,

 

טנדורי היא מסעדה שנותנת מענה גם לצמחוניים וגם לטבעוניים וגם לנמנעי גלוטן. אולם חשוב שמי שאסור לו גלוטן על מנת להכין עבורכם מנות ללא גלוטן אנא הזמינו מקום 24 שעות מראש ותאמו הגעתכם .

 DSCN5156A פאקורס

הפאקורס אלו ירקות מטוגנים בקמח חומוס, טעמנו פאקורס / בג'יה בצל
מבחר ירקות גינה או רצועות בצל דקות, בציפוי קמח חומוס. מוגש עם רוטב נענע ותמרהינדי. וליד זה רוטב מיוגורט ומלפפונים מעין צ'זיקי של ההודים – ראיטה

סלט דלהי

סלט דלהיDSCN5114A

האוכל לווה בלחם פפאדם זה בצק מקמח עדשים דק וקריספי, מומלץ בשביל החוויה, הלחם או הפיתה שלוותה בארוחה זה נאן – לחם מבצק תופח קל ופריך, אפוי בתנור גחלים הטנדורי, טעמנו לחם נאן ממולא כבש, ממולא ירקות ומשוח בחמאה מזוקקת, וקולצ'ה שזה נאן ממולא גבינה

פפדם
פפדם
קולצ'ה
קולצ'ה

DSCN5203A נאן

DSCN5162 נאן כבש

בין המנות הראשונות: מרקים, סמוסות, ראיטה ולאסי בטעמים שונים. בין הלחמים הטריים הנאפים בתנורי הטנדורי: טנדורי רוטי (מחיטה מלאה ללא תפיחה), נאן קלאסי, קולצ'ה (הגרסה ההודית לפיצה) עם גבינה, שום, בצל או בשר, לחם מקמח עדשים ואחרים.

 

כשאתם באים תבואו רעבים כי התפריט של טנדורי מסחרר עיניים וחושים. המסעדה עצמה מעוצבת ומאובזרת כממלכה הודית עם קישוטים ופסלונים יקרי ערך מה שנותן לסועד מסע אל תוך הודו בטנדורי תמצאו את נפלאות המטבח העשיר של מלכי מונגול, מטעמים מחבל פונג'אב, מנות העשויות בתנור חימר, מתכונים בסגנון "פרסי" ותבשילים מיוחדים מגואה.

DSCN5098A

DSCN5099A

DSCN5111A

מהמנות העיקריות טעמתי

כבש-טיקה-ופלאק-פאניר
כבש-טיקה-ופלאק-פאניר

מהמנות העיקריות טעמתי

צ'יקן טיקה
פיסות חזה עוף ללא עצמות, מושרות במשך הלילה בתערובת תבלינים הודיים וצלויות בטנדור. המנה הזו הייתה מדהימה הטעם של העשן בתנור העשיר את העוף והיה נפלא והצבע – טיקה מגרה.

DSCN5172A עוף טיקה

https://www.youtube.com/watch?v=NQ3ZU7RbhQ8&list=UUzWA9c-QSULtwLJPpvy9MFQ&index=9

דג טיקה
נתחי דג פילה מושרים בתערובת מסאלה, צלויים קלות על גחלים. הדג היה לוקוס, רגעים של אושר וזיכרונות מהסרט " לאנצ בוקס" התערובת של התבלינים שמשתמשים בטנדורי בכל האוכל היא אורגינלית מהודו, אין דברים כאלו.

DSCN5168A דג טיקה

עוף מקהני
נתחי עוף ללא עצמות צלוי על גחלים ומבושל ברוטב עגבניות מעודן ואקזוטי. הנתחים נמצאים ברוטב עשיר מאוד לא חריף, זה מאכל מהמטבח של פנג'אב שמאוד מתאים לחיך הישראלי

עוף טיקה מסאלה
נתחי עוף צלויים בטנדור ומבושלים עד שלמות ברוטב עגבניות, בצל ותבלינים מסורתיים.

עוף מסאלהADSCN5198A

https://www.youtube.com/watch?v=9WTPefQdfuk&list=UUzWA9c-QSULtwLJPpvy9MFQ&index=10

 

עוף קשמירי ביראני – מנה מיוחדת לראש השנה

תבשיל עוף עם אורז, זעפרן, תבלינים ארומטיים, תפוחים ודבש, המתיקות של האורז יחד עם הבצל המטוגן שמסתירה בתוכה נתחי עוף משובחים זו מנה מיוחדת שמכינים לקראת ראש השנה.

עוף בירואני עם דבש ותפוחים מקורמלים

DSCN5194Aעוף בריאני

רוגן גושט
מלכת המנות של אזור קשמיר. נתחי טלה מובחרים מבושלים ברוטב קטיפתי על בסיס אגוזי קשיו ותבליני קשמיר מסורתיים.

רוגן גושטDSCN5174A

פלאק פניר
תבשיל מסורתי קטיפתי של תרד וגבינת קוטג' ביתית בתיבול עדין. בדרך כלל מכינים עם גבינת פאניר הודית מיוחדת. בשר הטלה מקובל בהודו בה לא אוכליo פרות קדושות והוא מבושל ברוטב עשיר וסמיך.

מיקס ירקות קארי
תערובת ירקות גינה מבושלים ברוטב קארי.

דאל מקהני
תבשיל עסיסי מעדשים שחורות שבושלו במשך הלילה על אש נמוכה, בתוספת תיבול עדין. הדאל שאני אוכל כאן שונה מכל דאל שהכרתי הוא נמצא ברוטב עשיר, אולי חמאה? מעניין וטעים, איך לא, אני ערבבתי אותו עם האורז:

דאל

דאלDSCN5189A

נברטאן פילאף
אורז בשמתי מעורב עם ירקות הגינה, זעפרן והל.

ירקות ביריאני
אורז בשמתי מבושל בישול ארוך בקדירה עם תערובת ירקות, זעפרן ואגוזי קשיו.

https://www.youtube.com/watch?v=ouAxeNqP81U

יש המון סרטונים של רינה לאוכל הודי, אבל יש רק מסעדה שמגישה אותו כמו בהודו עם כל התבלינים בטנדורי.

 

כמובן שיש עוד מנות ומגוון מנות עוף, קבב, דגים וחסילונים שהושרו בתבלינים ארומטיים ניצלים בתנור הטנדורי המופלא, ובנוסף מוצעים תבשילי קארי עם עוף, כבש, בקר וחסילונים.

בתפריט שלהם כ 90 מנות…

כולל הקינוחים, מהם טעמנו

קינוחיםDSCN5209A

גולאב ג'מון
כדורי גבינה ביתית מבושלים ומוגשים בסירופ סוכר חם ונגיעות מי ורדים בניחוח הל. זו מנה הודית קלאסית

DSCN5213A גולאב גמון

חלווה גזר
מעדן מתוק דמוי פודינג, עשוי מגזר וחלב מצומצם במעטפת שברי פיסטוק ואגוזים. משהו מיוחד מקורי ומעניין שזו פגישתי הראשונה עם הקינוח הזה.

חלווה גזרDSCN5212A

קולפי פיסטוק
גלידה הודית מיוחדת עשויה מחלב, פיסטוק חלבי ונגיעות זעפרן.

 DSCN5211A קינוח קולפי

טנדורי היא מקום מושלם לארוחת צהריים מפנקת, לארוחת ערב עשירה או לארוחות משפחתיות באווירה אחרת והצוות האדיב והקשוב יהפוך את הביקור במקום לנעים אף יותר. חובבי המטבח ההודי יוכלו להגשים בטנדורי את כל חלומותיהם הקולינריים וצמחונים, טבעונים וחובבי מזון בריאותי ימצאו בה גן עדן גסטרונומי עשיר בטעמים.

 

www.tandoori.co.ilטנדורי הרצליה, משכית 32 הרצליה פיתוח (בניין מרכזים). 09-9546702. א-ו: 12:00-15:30, 19:00-24:30. שבת: 13:00-16:30, 19:00-24:30.

שתפו את הפוסט!