26 באפריל 2024 21:54
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צפרירים – האדמה האדם והיין

 

הגעתי ליקב צפרירים לפגוש את לורי ושייקה ולטעום מהיין שלהם, ופגשתי חיבור נפלא בין אנשים מעניינים שמחברים את האדמה, האדם והגפן ליין נפלא.

בדיוק כשהגעתי סיימו לסחוט ולדרוך את ענבי הזינפנדל ולורי מיד לקחה אותי למיכל להריח את הריח ולראות את הצבע, ואני אומר לכם: מדהים.

 

יקב צפרירים הוא יקב צעיר שהרעיון שלו החל להתממש ב2002 אולם רק ב 2005 החלו לייצר יין. הוא נמצא במושב צפרירים בחבל עדולם שבמטה יהודה. הכרמים שלהם נמצאים באיזור עמק האלה ופארק בריטניה. האדמה היא גירית והאקלים משתנה בין חום הקיץ לקור החורף והלילות הקרים בכל עונות השנה. אבל האנשים האלו שפגשתי שם, לורי ושייקה מחוברים למקורות שלנו שנמצאים על פני האדמה או מסתתרים מתחתיה: ארכיאולוגיה זה העיסוק של שייקה. ולורי היא מעצבת על פי רוח זו את הבקבוקים וגם נותנת שמות ליינות. לורי לא ספק היא אחת הייניות המעניינות שפגשתי ועימה קימתי את שיחת יום שישי. אבל לורי גם אופה לחמים מדהימים וטעימים…

 

זהו יקב בוטיק וזה היעד והחזון שלו להישאר כיקב בוטיק שמייצר יין טוב. שייקה אומר שהקרקע, האדמה שם ביהודה מבקשת כרמים ליין. ודיוניסוס כבר מושיט גביע ללגום…

 

הטעימות שלי:

 

יין אדום

קברנה מרלו 2008 . היין הזה יותר טוב מבושם. הריח שלו כמו הטעם שלו כל כך נעימים שנפלט לי" יין נשי" ואני בטוח שנשים יאהבו אותו. ( קנה לה לחגוג איזה אירוע והיא תהיה מאושרת ).

זה בלנד של 50% – 50% קברנה סובניון עם מרלו, שהו בחביות עץ צרפתיות ממוחזרות בתוך היקב.  13.5 אלכוהול , טעמי הפריחה בו חזקים כמו גם נעימות של פירות שחורים כמו פטל, ובהחלט הייתי מגדירו יין אביבי המעניק שמחת חיים.

 

לבנין 2009

 

זה בלנד של 60% קברנה עם 40% סירה. היין התיישן בחבית עץ אמרקאי יש לו צבע מהפנט סגול " ruby" כמו איזה יהלום אודם סגול. היין מאוד נעים ומעניין לשתיה. גם הוא ריחני נעים שאינך יודע אם לנשום אותו או לתת לו לנשום ( הכי טוב השניים). יין פירותי מודגש בעל נוכחות וגוף . בהחלט אחד היינות הטובים שלגמתי לאחרונה.

 

עדולם 2009

אתם שמים לב לשמות שמחברים אותך מיד לעתיקות האיזור ולקרקע? גם העדולם הוא בלנד של קברנה 60% עם מרלו 40% טנינים די מודגשים, סיומת ארוכה. איזה צבע סגול עמוק חושני. וגם הוא עם הניחוחות הנעימים שמאפיינים את היקב הזה. משהו מיוחד קורה כאן עם ניחוח היין וכשנכנסים ליקב פנימה לא רוצים לצאת…

 

עוד יין שטרם ראה אור, שטעמתי הוא הפתום 70% סירה 30% קברנה. ליין הזה יש נוכחות עצומה. הצבע עוצמתי והניחוח…יש לו טעמי פרי עד שוקולד וניחוח תבלינים. הוא מתיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון וכעת ממשיך להתיישן בבקבוקים עד שלורי תמציא לו תווית.

 

 

סביב צפרירים יש כל כך הרבה עתיקות וכן זו עוד נקודה בדרך היין העתיקה, ההיסטוריה של גידול גפנים ליין נמצאת כאן בכל פינה, אבל ביקב צפרירים מחדשים אותה ומיצרים יינות בוטיק משובחים. אני ממליץ לכם להגיע ( בתאום) וללגום רק תשאירו משהו לאחרים כי שייקה לא מעוניין לייצר יותר מ 5000-7000 בקבוקים שיקבלו טיפול אישי.

 

יקב צפרירים- מתחברים להיסטוריה.

 

שתפו את הפוסט!