27 באפריל 2024 6:16
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מלון שטרקמן ארנה – הבוטיק של תיירות נהריה

שטרקמן ארנה

מלון בוטיק הוא מונח רווח ופופולרי בארצות המערב לתיאור בתי מלון קטנים יחסית המצטיינים באינטימיות, ייחודיות ומגע של יוקרה (ויקפדיה) . כזה הוא בדיוק מלון שטרקמן ארנה בנהריה.

רגעים קסומים ומפנקים באירופה, כך הייתי מסכם את הביקור שלנו שם.

 קרדיט צילומים: אורי אקרמן.
קרדיט צילומים: אורי אקרמן.

המלון שנוסד בשנת 1959 היווה מאז ומתמיד מלון נופש פסטורלי לתושבי חוץ, משפחות ואנשי עסקים. המלון מתהדר במיקום מושלם באחד האזורים השקטים והיוקרתיים של נהריה, במרחק הליכה מהים, מהטיילת המרהיבה וממרכז העיר.

כיום מנוהל המלון ע"י בנות הדור השלישי של המשפחה ובימים אלה ממש, מתחדש במנכ"לית, שירן שטרקמן, נכדתה של ארנה מייסדת המלון.

מלון שטרקמן ארנה נהריה הינו מלון בוטיק משפחתי וייחודיי. לאחרונה עבר המלון בנייה, חידוש, שיפוץ וריהוט מחדש וכעת משיק סופי שבוע תרבותיים הכוללים הרצאות מרתקות מפי מרצים מובילים בתחום הקולנוע, המוסיקה והתרבות וסיורים רגליים בשפע התרבותי וההיסטורי שיש לנהריה להציע.

אם אנחנו בוחנים את אתרי הנופש בישראל הרי שמצד אחד יש לנו את אילת הרחוקה ומצד שני בצפון יש את נהריה. פעם טבריה הייתה יעד אבל היא התחרדה מדי. כמובן יש את ירושלים אבל זה סוג אחר של תיירים וחופשות. חופשה גלילית או בטח ירח דבש זה נהריה. את ירח הדבש שלנו לפני יותר מ-40 שנה בילינו בנהריה. מי לא זוכר את שדרות הגעתון ואת מועדון/מסעדה פינגווין, זו עיר שאחרי שמבלים בה מחפשים את הנוחות והשקט ואת כל הפינוקים. כזה והרבה מעבר לזה הוא מלון שטרקמן ארנה.

המלון המשלב נופש בסגנון משפחתי אירופאי קלאסי, לצד איבזור חדשני ועיצוב אסתטי מוקפדמאפשר לאורחיו ליהנות מחופשה מרגיעה ואינטימית. מבקרים ואורחים במלון יכולים להתרשם מאוסף הפריטים ההיסטורי מאז הקמתו, המעניקים למקום נופך נוסטלגי קלאסי, החל מתמונות וספרים מרתקים וכלה במוזיקה טובה מהימים של ראשית העיר נהריה הציורית. בנוסף הלובי המעוצב וחדר האוכל של המלון משרים אווירה אירופאית מרגיעה ותרבותית, ובנוסף עומדת לרשות האורחים גינה קסומה ופרטית.

 קרדיט צילומים: אורי אקרמן.
קרדיט צילומים: אורי אקרמן.

??????????

זהו מלון קטן, כ-30 חדרים ברמות שונות, כל כולו משדר בוטיק, הריהוט, היחס האינטימי האישי, האירוח, החדר ובטח ובטח הקולינריה של ארוחת הבוקר ושעת הקפה והמאפה שכאן זה בכלל מוסד "ייקה" מסורתי. מידי יום שישי ובחגים, בשעה 17:00 אחה"צ, נהנים האורחים מ"קפה מיטקוכן"- המסורת הייקית של המלון הכוללת קפה, שתיה חמה וקלה, יין, עוגיות, וכמובן האפל שטרודל המפורסם והייחודי הנאפה במטבח המלון. אני חייב לומר לכם שחגיגה טעימה ומתוקה כזו לא טעמתי מזמן, זה לא הכמות והקישוט, זה האיכות והטעם והטריות והמגוון שאתה לא רגיל לראות בבתי מלון אחרים.

??????????

20171130_150942A

המלון שוכן הרחוב שקט יחסית במרחק הליכה מחוף הים, יש חניית רחוב די סבירה (אני מצאתי חניה ממש בפתח המלון) דלפק קבלה קטן אינטימי כמו באירופה, יעיל וחייכני ותהליך הקבלה מהיר, אפילו ליוו אותנו לחדר וסייעו במזוודות.

20171201_110931A

??????????

מהקבלה ללובי יש כ- 6 מדרגות יורדות, כל השאר ידידותי ויש מעלית נוחה. הלובי זה המקום הכי מקסים, מי שמתיישב על הכורסאות של פעם לא רוצה לקום בגלל הנוחות, בגלל האווירה, משהו קסום קורה לך שם במעבר בין האורבניות ההומה לשקט האירופאי והריהוט המעורר תחושת נוחות שקט ורוגע.

20171201_100353

20171130_151556A

??????????

20171130_151011A

לצד הלובי חדר האוכל שגם הוא משרה אווירה מיוחדת ונוחה, והחצר הקסומה עם הפרחים, פינות ישיבה ו"זולה" שקוראות לך לשבת ולהתפנק ולהשתחרר מכל הלחצים, בוסתן של ממש. זו נהריה של חופשה ולא אילת של המולה. מי שמחפש שקט והנאות מקומיות, זה המקום.

??????????

20171130_151014A

שם בין הלובי לקבלה יש גם חדר טיפולים ולומר לכם, פעם ראשונה שמישהי התייחסה לכל הבעיות הרפואיות שרשמתי שם בטופס. מקצוענות.

החדר שלנו סופריור: מיטה זוגית KING SIZE, פינת ישיבה, ערכת קפה/ תה, טלוויזיית מסך שטוח, מגוון ערוצי לווין, אינטרנט ללא תשלום, שולחן, מיזוג אוויר, אפילו מגהץ כמו באירופה, מגבות מלטפות, חלוקי רחצה, נעלי בית, מייבש שיער וחדר רחצה נעים עם פינוקים איכותיים. החדרים ללא עישון.

??????????

DSCN0186A

??????????

יש גם חדרי אקזקיוטיב ואף 3 חדרי סוויטה מדהימים ומפנקים במיוחד. כל אחד מחדרי המלון מעוצב ומרוהט בסגנון אחר המקנה לו ייחודיות וחותם מיוחד הנשאר עם האורח גם לאחר עזיבתו.

 קרדיט צילומים: אורי אקרמן.
קרדיט צילומים: אורי אקרמן.

המלון נבחר באתר טריפ אדוויזר כאחד מעשרת המלונות הקטנים הטובים בארץ ב-2017 ולא סתם.

בערב שבת (ובחגים) מתקיים כאמור טקס "קפה מיטקוכן" ואחריו בערב בדרך כלל המסעדה מארגנת ארוחת ערב באחת המסעדות, בדרך כלל במסעדת "בנחלה" הידועה בנהריה (לא כשר). בלובי המלון אפשר לקבל מנות חלביות מתפריט הלובי הנעשות במקום וכמובן משקאות קרים וחמים.

20171130_150931A

20171130_151514

ארוחת הבוקר היא ממש בוטיקית איכותית שאין שניה לה. הגבינות איכותיות וטעימות, הדגים כמו לקס, סלמון מעושן, פלמידות, הרינג ואחרים ממש ברמה הגבוהה. מבחר סלטים טעימים, ירקות וירקות מבושלים ומאפים וכן כאן יכינו לכם ביצים וחביתות לפי בקשה ובהגשה אישית לשולחן. לחמים ובאגטים משובחים, קרואסונים שיש רק בחו"ל רמה גבוהה וכמובן עוגות ואיך לא השטרודל של ארנה. איזו ארוחה, ביליתי המון במלונות חמישה כוכבים, ארוחה כזו איכותית טעימה ובאווירה נינוחה ונעימה זו פעם ראשונה אולי, אני רציני. זו היא ארוחת בוקר הישראלית היא עשירה וביתית מידי יום בחדר האוכל של המלון שהפכה לשם דבר, הכוללת מגוון לחמים, דגנים ומאפים, סוגי סלטים שונים ביניהם טבולה, סלט ירקות קצוץ, קינואה, סלק, טונה ועוד, מבחר דגים, ריבות מדהימות תוצרת בית, שקשוקה, חביתות על פי בחירה, מבחר עצום של גבינות, פירות, מוזלי, סלט פירות ועוד. בגזרת הקינוחים הנאפים במקום ניתן להנות מהשטרודל המפורסם של סבתא ארנה, טראפלס שוקולד, עוגת גבינה בייצור עצמי, עוגת פרג, קרואסונים ועוד. תבואו ותספרו לי איך היה.

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

??????????

עלויות:

  • לילה בחדר זוגי כולל ארוחת בוקר – החל מ- 750 ₪ לזוג.
  • ארוחת בוקר העשירה של המלון – 75 ₪ לאדם.
  • עלות אירוח ב"קפה מיטקוכן" 55 ₪ לאדם.

 

להשוואת מחירים בין מאות אתרים ולדיל הכי משתלם במלון שטרקמן נהריה

 

חמישי

15:00 – 17:00 הגעה וקבלת פנים עשירה.

19:00 – ארוחת ערב במסעדת "בנחלה" .

20:30 – בין המוסיקה הקלאסית בארמונות ועד לפסטיבלי הג'ז, הפופ והפארקים עמוסי קהל
המוסיקה כביטוי לתפיסה חברתית ,בגלגוליה השונים הרצאה מוסיקלית מאת חנן דרורי.

21:30 – מסיבת ריקודים

 

שישי

7:30 – ארוחת בוקר

9:30 סיור רגלי מודרך נהריה סיפורן של המשפחות המייסדות.

מתוך המלון הייחודי, המעוצב באווירה אירופאית, אופיינית, יצאו המשתתפים לסיור רגלי בחוצות העיר נהריה, בעקבות המייסדים –"גרמנים בני דת משה" (כפי שנהגו ה"ייקים" לכנות את עצמם לעיתים).
יבקרו בנחלותיהן של המשפחות "הכלכליות" אשר הטביעו את חותמן התרבותי/כלכלי על דמותה של המדינה – לשנים הבאותוילמדו אודות אבני הפינה של העיר.

13:00 – ארוחת צהריים עצמאית.

16:30 – קבלת שבת: מלון שטרקמן – סיפורה של משפחה.

19:00 – ארוחת ערב חלבית במלון.

21:00 – על היצירות הגדולות , מוצרי יוקרה ולייף סטייל עולמיהרצאה מלווה צילומים מרהיבים. מרצה: הילה נבו.

 

שבת

7:30 – ארוחת בוקר

10:00- "לה דולצ'ה ויטה" – החיים הטובים בקולנוע – הרצאה משולבת קטעי קולנוע מפי אלון גור-אריה.
מדמותו של הנווד העני צ'רלי צ'פלין דרך הקומדיות הרומנטיות של מרילין מונרו, ועד הנהנתנות של ג'יימס בונד. החיפוש אחר אושר, אהבה וכסף, הוא מכנה אנושי משותף לכולנו. בהרצאה יחשוף הבמאי וחוקר הקולנוע אלון גור אריה את מאחורי הקלעים של כמה מיצירות המופת שנגעו ב"החיים הטובים" כפי שמציג אותם הקולנוע. איך הפכו יאכטה, מדינות אקזוטיות ויהלומים לסמל לאושר המיוחל? מדוע הקהל תמיד יעדיף סוף טוב לסרטים בו הוא צופה? ומה התהליך שעובר על כל אחד מאתנו בזמן צפייה בסרט?.

אלון גור אריה – במאי תסריטאי ומרצה לקולנוע בסינמטקים, לימודי זמן אשכול, מכון אבשלום ומכון מגיד. כתב וביים לערוץ 2,10 וערוצי הילדים. סרטו הסאטירי "המוסד הסגור" זכה בשישה פרסים בינלאומיים. כותב את טור "מועדון הסרט המופרע" באתר וויינט ואיש מצחיק באופן כללי.

רח’ ז'בוטינסקי 29 נהריה

להזמנה ופרטים נוספים 04-9922832 04-9920170

http://www.sernahotel.co.il/

 20171201_102935A

קצת היסטוריה למי שמתעניין

בסוף שנות ה-30 במסגרת עידוד קניית חלקות קרקע, רכש ד"ר אלואיס שטרקמן קרקע בקרבת הים במחיר של שלוש משכורות חודשיות דאז. החלקה עמדה ריקה עד סוף שנות ה-50 אז שרלוטה שטרקמן ואחותה התאומה ארנה בנדהיים בנו על החלקה שני בתים למגורי שתי המשפחות.

ד"ר שטרקמן נסע לארצות הברית יחד עם אשתו ובנו מיקי. באותם השנים נהריה התפתחה והפכה לעיר תיירות תוססת וצעירה, ארנה אשר נותרה בארץ החלה להפעיל את הבתים כ"פנסיון ארנה" לאירוח קייטנים. אלואיס לא תיאר לעצמו את שעתידה ארנה להפוך מביתו, שינוי שיהווה מקור פרנסתה המכובד של משפחת שטרקמן לדורות.

עם שוב משפחת שטרקמן מאמריקה שופץ המבנה ושמו הוסב ל"בית ארנה".
ארנה יחד עם אחותה התאומה שרלוטה ניהלו את המקום. מספר שנים לאחר מכן נפטרה שרלוטה ומיקי בן ה- 20 נטל על עצמו את הניהול, הכניס בו "רוח צעירה" והשקיע את כל-אונו.
אופיו המיוחד של מיקי, חוש ההומור שלו ואמונתו כי "האדם טוב מייסודו" קנו לו בכל שנה מבקרים רבים ביניהם תיירים מהארץ ומהעולם, אנשי עסקים, קבוצות ספורט וכן חברים ומשפחה שתמיד מצאו פינה חמה וטובה במלון.
כמו כן תמיד ייזכר המלון כמעונם הרשמי של אנשי האו"ם אשר פקדו את נהריה באותם השנים ואף נהגו לחזור ולשהות בו בכל פעם שחזרו לאזור.

בשנת 1982 התחתן מיקי עם חנה ומיד לאחר מכן נפטרה ארנה. השניים מינפו את פרויקט חייהם שהפך במהרה למלון משפחתי וייחודי – מלון ארנה.

וכל השאר מותיר את ההסטוריה מאחור ושם את מלון שטרקמן עתיר הידע באירוח עם מסורת ותרבות בקדמת המלונאות והאירוח לא רק בנהריה ובצפון אלא כאמור בין 10 המלונות הטובים מסוגו בארץ.

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!