26 באפריל 2024 23:56
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסעדת דולפין ים – המקום לדגים ופירות ים בירושלים

 ??????????

 

זה לא פשוט, מסעדה שחוגגת 50 שנה לקיומה בעולם המסעדנות הישראלי זה בהחלט מעיד על כבוד לאוכל ולאורחים.

מסעדת דולפין ים, אחת המסעדות הוותיקות והמוכרות בירושלים חוגגת 50 שנה. דולפין ים פתחה את שעריה לראשונה בשנת 1967, עם שחרור העיר, והייתה למסעדה הישראלית הראשונה שנפתחה בירושלים המזרחית ברחוב סלאח א-דין. עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה נסגרה המסעדה במזרח העיר ועברה לת"א עד לתחילת שנות האלפיים, אז חזרה לבירה ומאז ועד היום מסעדת דולפין ים שוכנת במרכז העיר ירושלים. בין לקוחותיה המפורסמים של המסעדה נמנים שחקנים וזמרים בינלאומיים, פוליטיקאים, אנשי ביטחון, משפט ואקדמיה וביניהם: אליזבת טיילור, פרנק סינטרה, הנרי קיסינג'ר, פט בון, הנשיאים יצחק נבון ושמעון פרס, רוה"מ יצחק רבין, הרמטכ"ל ושר הביטחון משה דיין, מאיר דגן, יובל דיסקין, השופטת דליה דורנר, השופט אהרון ברק, יורם גאון, עומרי כספי ועוד רבים.

 ??????????

לרגל חגיגות ה-50 משיקים בדולפין ים תפריט ספיישלים עם מנות מהמטבח הצרפתי בהשראת המטבח המזוהה עם העיר ירושלים. יצאנו לבדוק וגם לטעום.

 

חורף ירושלמי לא עוצר מהתיירים ומהתושבים להגיע למקום החמים הזה. והאמת, הסעודה כאן היא חוויה. אני תמיד אומר לחברים במסעדה של דגים ופירות ים תאכל מהים ובמסעדה של בשרים תאכל בשרים. זאת למרות שאני בטוח שגם הבשרים שם משובחים.

 

איך שמתיישבים מקבלים לשלחן מבחר סלטי הבית ופוקצ'ה בנוסח פרנה, משהו בה שוכן בין השתיים ו"הצרה" שאי אפשר להפסיק לאכול אותה עם הסלטים ובעיקר האיקרה הנפלאה.

 ??????????

20171120_202228

אז הגישו לנו כרובית מטוגנת, סלק שרעייתי התאהבה בו, איקרה שדרשה מילוי נוסף, סוג של קרפצ'יו כרובית בעשבי תבלין, סלט טורקי חרפרף, טחינה, חצילים על האש מעולים , סלט גזר מעניין מתקתק במקום חריף וצ'יזיקי.

אם אתם באים לאכול ארוחה גדולה כמוני תזהרו עם המתאבנים המעולים האלו כי יש מילוי חופשי והתיאבון נפתח עם האוכל. בקיצור תשאירו מקום.

 

מה לוגמים? למסעדה תפריט יינות שמכבד מאוד את היקבים ואת האורחים אבל  איך לא נבחר ביין מיוחד  בשם דולפין ים? היין 'דולפין ים – אורטל', 13.5% אלכוהול, בלנד עשיר שמיוצר מענבי ויויונייה ורוסאן הגדלים בכרם שניטע ב-1983 בגובה 900 מטרים בקו השלג, למרגלות תל שיפון ברמת הגולן ונבצרים ידנית בכרם יחידני. סוד טעמם של הענבים מגיע מהטרואר המיוחד המושפע מאקלים קר ואדמת הבזלת של הגולן, הפרש טמפרטורות קיצוני בין היום ללילה המשפיע על ארומת היין ועל איכות הענבים.

20171120_204109A

20171120_204909A

??????????

דולפין ים – אורטל, יין עשיר וסמיך, בעל ריחות פריחת יסמין ,ג'ינג'ר ועשבי תיבול הותאם במיוחד לשילוב עם מנות דגים לבנים, פירות ים ועשבים ירוקים. את היין מומלץ להגיש בטמפרטורה שבין 8-6 מעלות. תשמעו, היין ממש טעים ואין כמו יין לבן לארוחה של דגים ופירות ים.

 

מנות ראשונות:

ריזוטו דג סלמון מתפריט המיוחדים. המנה כל כך מדוייקת וטעימה שאי אפשר לתאר זאת, נדרשת מיומנות ויד טובה להכין את הסלמון ברמה כזו במתכון כך שהוא לא מיובש וממש מה שאני מגדיר מדויק. כעת ורדה רוצה שאני אכין לה….

??????????

IMG_20171120_205430_059

ביסק סרטנים – מרק סרטנים קטיפתי ועדין, טעמי השמנת מתערסלים בבשר הסרטנים והשרימפ הלא מבושל היה לי מיותר אבל הביסק עצמו מאז טעמתי אצל  השף אייל לביא התגעגעתי למרק הזה.

 ??????????

הסביצ'ה היה מדג מוסר ים עונתי, הוא גוון בתפוח מתקתק, לא היה בו פלפל חריף או כוסברה, דווקא פטרוזיליה שאני מעדיף ופלפל אדום,  המנה הוגשה בגביע נדיב וטעמה לעילא ועילא. המקצועיות של החיתוך הדק והרוטב פשוט מעולים.

??????????

דים סאם שרימפס על מצע סויה סילאן זו מנת ספיישל לא שגרתית, הסויה משתלטת  מעט על הטעם והדים סאם מקבל אותה באהבה אבל מסתיר את טעמו העדין של השרימפ.

 ??????????

מנה עיקרית – חצי בר ים  (סוג של לברק עדין). הדג היה עשוי על הגריל, בשרו עדין, רך ועסיסי  ומעליו רוטב "פצצה" מיין לבן, צלפים שום ולימון. יש לי הרבה מה ללמוד על הכנת דגים ורטבים כנראה.

 ??????????

אני כמובן חגגתי על פירות הים שהם ההתמחות של המקום, שני שיפודים של קוקי סן ז'אק  (או סקאלופ בתפריט) עם שרימפס ברוטב שמנת (שבדרך כלל מוגש עם רוקפור) שהוכן לפי בקשתי. בקיצור אם יש מצב לשמנת-חרדל תבחרו בעצימת עיניים. חגיגה של פירות ים בקיצור.

 ??????????

זהו, כבר היינו מפוצצים, קינחנו ביין קינוח פירות יער ובקינוח הבית שיש בו ריבת עגבניות שרי, חלווה וטחינה גולמית, וגלידה שווה כל ביס….

 ??????????

אין ים בירושלים אבל יש מסעדת דגים ופירות ים שביפו יכולים רק לקנא בה.

 

מסעדת דולפין ים משתרעת על שטח של כ-300 מ"ר עם כ-150 מקומות ישיבה. התפריט בדולפין ים כולל מגוון דגים ופירות ים טריים, לצד בשרים משובחים, פסטות, מנות צמחוניות ומנות ילדים, מחומרי הגלם האיכותיים והטריים ביותר המטופלים במקצועיות ומיומנות גבוהה שיצרו למסעדה שם ומוניטין בכל רחבי העיר ירושלים ומחוצה לה. בבר המסעדה, תפריט יינות עשיר מהאוסף הפרטי של הבעלים ומגוון רחב של משקאות פרימיום, מיושנים ומעושנים. המסעדה מחולקת לשלושה חללים עיקריים. חלל מרכזי עורפי עם כ-50 מקומות ישיבה באווירה אינטימית, קומת גלריה לאירועים פרטיים או עסקיים של עד 65 מקומות וכ-35 מקומות ברחבה בחוץ, לישיבה בכניסה למדרחוב ירושלמי שקט ומואר.

 חצאי מולים מוקפצים ומוקרמים בשמנת, טרגון ופרמז'ן7

צלעות טלה8

??????????

 

דולפין ים –  שמעון בן שטח 9, מרכז העיר, ירושלים

א-ש 12:00-23:00

לא כשר

02-6232272

  www.seadolphin.co.il

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!