27 באפריל 2024 8:00
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סומלייה 2014 תערוכת היין הגדולה בישראל

מאות בקבוקי יין הובאו על ידי היקבים שבחרו להשתתף בתערוכת היין הגדולה בישראל – סומלייה.

זו נדמה לי השנה העשירית למסורת הנפלאה הזו שעושה איש עשייה הצנוע אבי בן עמי. הוא לא עומד על במות ונואם, לא מסתובב בחליפות פשוט  איש אחד שאפילו כשהתערוכה קמה וזורמת נדמה שכל העולם על כתפיו והוא דואג לכל הפרטים הקטנים.

תערוכת יין זו בעיה בימים אלו שכל רגע מזכירים לך שמי שנוהג לא שותה. כך שתמיד רצוי לבוא עם נהג תורן או תחבורה ציבורית. אם לא אז תטעמו כמוני בלי לבלוע, עם ייסורי מצפון ועלבון ליקב וליין. מצטער.

אז הסתובבתי קצת בתערוכה. אני כנראה מאוד שמרן כך שכמעט ולא ניגשתי ליקבים שאני לא מכיר.

יקב האלה עמד בפתע התערוכה עם דוכן מאוד עמוס , זה מכבר לגמתי את היין שלו במסעדת  רג'ינה את ה EVERRED גם בסבב השני היה עמוס מאד…כנראה היינות מצוינים..

היקב השני שניגשתי הוא יקב בזלת הנמצא כמובן בגולן. לגמתי מרלו שהיה מעולה ( רשמתי לי לבוא לבקר ) והמשכתי.

היקב הבא היה יקב שאני מאוד מעריך. " יקב 1848 " כל כך רציתי קברנה פרנק אבל לא היה! שערוריה !!!!! לגמתי שרדונה טהור, למה טהור כי כנראה הביאו גם בלנד, לא שאני מכיר יין כזה ( טהור) ברזומה של היקב אבל אם הם אומרים כנראה שיש.

היקב הבא , יקב מוני, זה שבמערה, יינות מצוינים , טעמתי את השיראז. יין ממש אוסטראלי מעולה. יין סגול ארגמני, ריח של פריחה, פירותי וטעים.

משם ליקב שמהווה יעד מבוצר – רד פואטרי, כל היינות שלהם מצויינים אבל טעמתי את השרונה קברנה פרנק ומרלו אחד היינות הטובים שלגמתי בערב זה. דובי טל שכבר גרם לבלוגריות שאיתי להשתכר פעם אחת בלגימות הארליך ואחרים מצליח להכין יינות מצוינים שם. גם יינות זניים קברנה סוביניון, מרלו, קיריניאן, שיראז וגם בלנדים מעולים: ארליך – מרלו שיראז וקברנה מומלץ. ועוד שאני חייב נהג תורן בשביל לנסוע לטעום. היקב סמוך לכרמי יוסף .

יקב שנטוע בזיכרון שלי כאחד מיצרני השרדונה הטובים בארץ הוא יקב יפו. הפעם החלטתי לנסות משהו שאני לא מכיר heritage יין נפלא, עגול, גוף מלא, מעולה. לא סתם נחשב ליין הדגל, מורכב מ-78% ענבי קברנה ו-22% ענבי מרלו. התיישן 18 חודש בחביות עץ עלון צרפתי. מדליה!

יקב כישור ואני  כבר עשינו הכרה בטעימות במלון הילטון, ריצ'רד עושה רושם כאחד שיודע מה הוא עושה , היקב צעיר אבל תזכרו את השם הזה " יקב כישור" עוד כמה שנים הוא באליפות! טעמתי בלנד של קברנה ושיראז.

יקב הרי נפתלי הגיש לי שיראז לטעימה, בציר  2008 יין טוב מאוד

המשכתי ליקב יפתחאל, כאן לגמתי סנג'ובזה יין איטלקי טוסקני בעל מרקם מיוחד עד היום פגשתי מעט את היין הזה ( ביקב קלע דוד לזכרוני) יין עם ארומה נעימה .

יקב מיוחד שכדאי להכיר הוא יקב נעמן מהישוב רמות נפתלי. כאן זכיתי סוף סוף לטעום קברנה פרנק מעולה.

מזל גדול שפגשתי את הגבינות של משק  יעקבס שהעמיסו לי צלחת גבינות וציון מיוחד לגבינה עם יין  גבינת סבואה גמלא, אין דברים כאלה בארץ!

אחרי הגבינות המעולות של משק יעקבס הייתי מסוגל ליין שלפני האחרון שלי… יקב יראון שכיבדו אותי מהבקבוק המיתולוגי של יין יראון המעולה קברנה סוביניון, מרלו, סירה, יין בצבע בורדו וטעמים שלא פוגשים כל יום. יין פירותי עשיר וריח של תבלינים וניחוח של חבית צרפתית מעץ אלון קלוי . לא המשכתי אלא טעמתי לי שוב את המירון בלנד של סירה, קברנה סוביניון, פטיט ורדו. לגמתי אותו לא מזמן במסעדת כרמים והתאהבתי.

חשבתי ללכת אבל פגשתי חבר שעמד על כך שאלגום את היין של יקב תניא של ההוא מהאח הגדול, חשבתי שזו בדיחה, אבל לא , יש לו יין קברנה סובניון ליגה!

כמובן היו יקבים שאני מכיר את היין אז לצערי לא לגמתי, כמו יקב צ'ילאג, יקב בנימינה ויקבי כרמל.. יקב גבעות אני מתכנן להגיע אז לא נעצרתי.

והיה גם יקב שבנה מתחם סגור. זה לא נעים שהגן סגור!

עשר יקבים, 11 יינות ואחר כך אני פוגש מישהו שאומר לי שטעם 80 יינות. הללויה.

שתפו את הפוסט!