27 באפריל 2024 3:58
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"זיכרון דברים" לציון יום השואה הבינלאומי להקת המחול הקיבוצית תקיים מופע תחת הכותרת "מחול החיים"

"יום השואה הבינלאומי" 2014


"מחול החיים"

להקת המחול הקיבוצית

 מעלה בערב מיוחד את סיפור חייה המופלא של מייסדת הלהקה יהודית ארנון ז"ל מפי נעמה אגוזי -"יד ושם", ואת המופע

 "זיכרון דברים"

יצירתו עטורת השבחים של הכוריאוגרף רמי באר בהשראת סיפור חייה של ארנון ז"ל

 27-28 בינואר 2014
שעה 19:00

"יום יום הייתי מגיעה למחצבה וחורטת את שמי על סלעים. למחרת היום הייתי מחפשת את אותה אבן מיוחדת. זה היה מעשה פשוט, שסימל בשבילי את התחושה שהאדם יכול לחפש משמעות גם במקומות ובמצבים הנראים חסרי סיכוי."(מתוך עדותה של יהודית ארנון ל"יד ושם").

ביום ב' ה-27/1/14 יצוין ברחבי העולם "יום השואה הבינלאומי".

להקת המחול הקיבוצית תקיים תחת הכותרת "מחול החיים"-ערב לציון תאריך זה ובו יסופר על ידי נעמה אגוזי  – "יד ושם" סיפור חייה המופלא של יהודית ארנון ז"ל  ויועלה המופע "זיכרון דברים"- יצירתו עטורת השבחים של רמי באר בהשראת סיפור חייה של ארנון ז"ל.

הערב יתקיים בתאריכים 27-28 בינואר, בשעה 19:00, באולם זכרי, קיבוץ געתון.

צילום גדי דגון



את "זיכרון דברים" יצר רמי באר מנהלה האמנותי של להקת המחול הקיבוצית, תלמידה וממשיך דרכה של יהודית ארנון- על סמך זיכרונותיה של יהודית מאושוויץ וחוויותיה בשואה. כנערה, עמדה ארנון יחפה בשלג שעות, משום שסירבה לרקוד בפני הגרמנים במחנה העבודה. היא נשבעה אז שאם תיחלץ מהתופת, לא תפסיק לרקוד לעולם וכך עשתה.

ביצירה -הרקדנית אינה נוגעת בקרקע. היא רוקדת על רקע לוחות עץ ענקיים. בשביל יהודית סימל הריקוד הזה את הזיכרון הפרטי שלה: כיצד רקדה, כילדה, בין דרגשי האסירות המוכות והמורעבות במחנה העבודה.

יהודית ארנון ז"ל, כלת פרס החברה הבינלאומית לאמנויות הבמה לשנת 1997 וכלת פרס ישראל למחול 1998. נולדה ב-1926 בצ'כוסלובקיה. בגיל 18 גורשה למחנה ההשמדה אושוויץ, שם איבדה את שני הוריה. בהמשך שוחררה על ידי הצבא האדום והצטרפה לתנועת "השומר הצעיר". עם כינונה של מדינת ישראל עלתה ארצה עם בעלה, ידידה אהרנפלד, והשניים התיישבו בקיבוץ געתון, שם גידלו את שלוש בנותיהם. ב-1956 ייסדה את הסטודיו למחול בגעתון והניחה את היסודות להקמת להקת המחול הקיבוצית, אותה ניהלה עד 1996. בית הספר למחול והסדנה שהקימה הוציאו תחתם רקדנים, כוריאוגרפים ויוצרים רבים שעובדים בישראל ובלהקות מובילות בחו"ל. עד יום מותה העבירה שיעורים וטיפחה כישרונות צעירים שזיהתה בסדנה בגעתון.

"יום השואה הבינלאומי" 2014
"מחול החיים"

27-28 בינואר
שעה 19:00

שתפו את הפוסט!