27 באפריל 2024 0:14
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

פרינסס שואו מגיעה ליס דוקו

 ???????????

 

סינדרלה קטנה עליה, היא מרגשת את הצופים לא רק בקולה המיוחד ובמילים אלא בסיפור חייה הקשים. לרגע אמרתי "מאשפתות ירים אביון" אבל זה הרבה יותר עוצמתי. זה מלמד כל אחד מאיתנו שאם יש לך הכישרון, והרצון והתמדה ללא ייאוש תגיע. בן אדם רק צריך להאמין בעצמו וכפי שסמנטה פרינסס שואו אומרת להיות אני עצמי, להיות אני מי שאני.

"פרינסס שואו", סרטו התיעודי של הבמאי עידו הר שהופק עבור yes דוקו ע"י לירן עצמור, הגיע לקולנוע וסחף עשרות אלפי צופים. השתתף בלמעלה מ 80 פסטיבלים ברחבי העולם וקטף פרסים

אחרי שנמכר לרשתות שידור והפצה בכ-190 ארצות ברחבי העולם;

yes דוקו גאה להציג בשידור בכורה עולמי את הסרט המדובר –

פרינסס שואו

בכורה: יום רביעי, 5.10, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 8.10, 22:30

 ???????????

"פרינסס שואו", מביא את סיפורה המרגש של סמנתה מונטוגמרי, זמרת אנונימית, העובדת כמטפלת בבית אבות ומתגוררת בשכונת עוני קשה בניו- אורלינס. סמנתה עושה כל מאמץ כדי לפרוץ לעולם המוזיקה, המפנה לה עורף פעם אחר פעם. בלילות היא מעלה לרשת תחת השם "פרינסס שואו" ביצועים לשירים שכתבה. למרבה הצער, הסרטונים זוכים למספר זעום של צפיות. סמנתה לא מעלה על דעתה, שבצד השני של העולם יש מישהו שמקשיב לה, שמאמין בה, שעומד להרחיב ללא היכר את מעגל האנשים שייחשפו לשירים שלה. אופיר קותיאל, קותימאן, מוזיקאי המתגורר בקיבוץ בדרום הארץ, מגלה את השירים של סמנתה בחיפושיו אחר זמרות אנונימיות, שהעלו לרשת שירים שכתבו. הוא עוטף את שיריה בסימפוניות אודיו-ויזואליות המורכבות מקטעים מוזיקליים שאנשים מכל העולם העלו ליו-טיוב והופך אותם ליצירה חדשה שעומדת להיחשף בפני מיליוני אנשים.הסרט "פרינסס שואו", עוסק בבדידות ובאלמוניות מתמשכת, בעולם שמייצר בכל רגע כוכבים חדשים. זהו סרט על כמיהה להישמע, לקבל הכרה ולהיות נאהב, סרט על כישרון, התמדה והקשר האקראי שלהם להצלחה, כפי שאנחנו מגדירים אותה.

פרינסס שואו

שני סינגלים מהסרט של קותימאן וסמנתה, יצאו לתחנות הרדיו בישראל, הראשון Give it up, היה בין הסינגלים המושמעים ביותר בגלגלצ בשנה האחרונה והשני, stay here , יצא עם עליית הסרט ונכנס השבוע לרשימת הפלייליסט של גלגלצ.

צפיתי בסרט ולא יכולתי להסיר את המבט מהמסך. זמרת אנונימית פותחת ערוץ יו טיוב ומשדרת את השירים שלה שהיא כתבה ומשתפת את קורות חייה הקשים והאונס שעברה ועוד.

המקריות שקותימן  שנמצא בכלל בישראל בצד השני של העולם, מוזיקאי הישראלי, אופיר קותיאל (קותימן), מגלה את סמנתה בחיפושיו אחר זמרות שהעלו לרשת שירים שכתבו. הוא הופך את שיריה ליצירה חדשה שעומדת להיחשף בפני מיליוני גולשים. סמנתה לא מעלה על דעתה, שבצד השני של העולם יש מישהו שמקשיב לה, שמאמין בה, שעומד להרחיב ללא היכר את מעגל האנשים שייחשפו לשירים שלה. המקריות הזו והיכולות שלו מדהימים לא פחות.

???????????

מזמרת אנונימית העיבוד שלו לשיר שלה ביו טיוב מגיע למיליון צפיות במיידי ולחשיפה ויראלית כולל הניו יורק טיימס ועוד פשוט אי אפשר להאמין, אותה מרת שניסתה מועדונים, ניסתה דה וויס אבל לא התייאשה בזכותו של קוטימן הגיעה לישראל והופיעה לפני קהל בהבימה ומשם נסקה לשמים.

 princess-shaw_pic-6

במאי, צלם ועורך: עידו הר | מפיקים: לירן עצמור, סטיב אפקון | עריכת פסקול: רותם דרור | מוסיקה מקורית: קותימן

(83 דק', ישראל, 2015)

"הסרט הישראלי הטוב ביותר, תיעודי ועלילתי כאחד, שיצא כאן בזמן האחרון… מרגש, מצחיק, סוחף מבחינה מוזיקלית

ומלא בחדוות חיים" אורי קליין, הארץ

"ללא ספק – מרומם נפש" – בחירת המבקרים. New York Times

"דוקו נפלא, מומלץ בחום" יהודה סתיו, ידיעות אחרונות

"יגרום לכם להאמין בְּקסם (האינטרנט)" New York Post

"גרם לי לבכות (מאושר)" הארץ

"מעורר השראה. סיפור חובה לדור הדיגיטלי" Indiwire

"ה-Feel Good Movie של החיים" שמוליק דובדני, ynet

"בדיוק כשעמדתם להרים ידיים מהאינטרנט כְּביצה מלאה בטרולים, בריונים ושקרנים – מגיע הדוקומנטרי של עידו הר 'פרינסס שואו' Boston Globe

"הסרט הכי מרגש שתראו השנה" נענע 10

"סיפור מרגש… שובה לב ועמוס בכישרון, בנדיבות, באהבה ובמוזיקה… פוגש במאי מופלא" עכבר העיר

הסרט "פרינסס שואו" הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, קרן סאנדנס, קרן סינרי France 4, CBC.ca, SVT, VPRO..

 

 

פרס הקהל – פסטיבל שפילד 2016; פרס הקהל – Vision Du Reel; ציון לשבח – פסטיבל ירושלים 2015; פסטיבל טורונטו 2015; פסטיבל IDFA 2015; מועמד לפרס אופיר 2016;

סמנתה מונטגומרי, זמרת אנונימית משכונת עוני קשה בניו-אורלינס, מנסה לפלס את דרכה אל עולם המוזיקה ונכשלת פעם אחר פעם.

צפו ביס דוקו

בכורה: יום רביעי, 5.10, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-yesVOD.

שידור נוסף: מוצ"ש, 8.10, 22:30

כל הצילומים באדיבות יס דוקו

שתפו את הפוסט!