27 באפריל 2024 7:30
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ראש הנקרה אתר התיירות היפה בארץ

 20180524_121122AAA

??????????

 

 

מי לא מכיר את אתר התיירות ראש הנקרה? אתר הנקרות הנמצא בפינה הצפון מערבית של המדינה, בנקודה היחידה בישראל בה נפגש הים עם ההר הוא אחד מסמלי אזור הגליל המערבי, ואחד האתרים היפים ביותר בישראל בכלל.

בחופשה הגלילית האחרונה שלי ביקרנו בראש הנקרה, המון זמן לא היינו שם והרגשתי שזה הזמן כי אם לא עכשיו אמתי? דבר אחד אני חייב לומר, לא ראיתי בארץ אתר שכל הנוגעים בו והמפעילים כה אדיבים, מחייכים ומועילים, אני רציני. זה החל עם השומר שהחניה שם מפוצצת שומר לי, תיכנס ותחנה איפה שתחנה. הקופה היעילה והמפעילה המחייכת. הסדרנים והמפעילים של הרכבל , כיף להגיע למקום כזה.

והנוף? הנוף עוצר הנשימה כאילו כל ארץ ישראל פרוסה לעינך , המפרצים הגלים החופים, בא לך לעוף ולרחף.

??????????

??????????

??????????

20180524_123018A

אמנם היה תור לכבל כי אפילו באמצ"ש מלא תושבים כמו תיירים נוהרים לשם ולא לשווא. זה אחד האתרים היפים ביותר בארץ, זאת ועוד, הירידה לאתר הנקרות נעשית ברכבל הקצר והתלול ביותר בעולם [מוריד את המבקרים אל הנקרות מגובה של 70 מטר, בזווית תלולה של 60 מעלות!] הנוף הנשקף מקרונית הרכבל במהלך הנסיעה פשוט יפהפה. באתר הנקרות מסלול הליכה קצר בליבו של הצוק. המבקרים נחשפים לנקרות, תופעת טבע מרהיבה, מערות ימיות, נוצרו בעקבות שרשרת זעזועים תת קרקעיים שיצרו סדקים רבים בסלע. מי הגשמים שירדו במשך הזמן חדרו בעד סדקים אלה אל ליבו של הסלע, המסו והרחיבו אותם עד שיצרו בתוכם מחילות ומערות קטנות. גלי הים הפורצים בשצף קצף לתוך הסדקים ממשיכים את מלאכת ההרחבה, מלחכים את הסלע  וחורטים בו צורות בכל רגע ורגע.

20180524_125227A

??????????

20180524_124534A

??????????

??????????

??????????

כשצילמתי שם קרובים שלי מארה"ב שביקרו כן זה מכבר  כתבו לי

My favorite place!!

Beautiful … Great memories! Thanks !

זה אומר הכל. וכן גם אנחנו למרות היותנו בגיל הזהב, מתקשים בהליכה נהנינו שם יש משענות כל אורך המסלול והמסלול עור נשימה. המחילות והפתחים אל הים, לוע הלוויתן והקצף של הגלים והאווירה היא גורמת לחוויה בלתי נשכחת.

IMG_20180524_125521A

??????????

??????????

20180524_130314A

??????????

למעוניינים מוצעת האפשרות במחיר מיוחד להעשיר את החוויה עם נסיעה באופניים וברכבים חשמליים ידידותיים לסביבה לאורך טיילת החוף המרהיבה הרוויה במפרצונים ובעולם עשיר של חי וצומח. ניתן לרכוש כרטיס משולב בקופת האתר.

 

בחגים ובחופשות הלימודים מתקיימים לקהל הרחב סיורי עששיות ליליים באתר התיירות ראש הנקרה. בין היתר כולל הסיור- נסיעה לילית ברכבל המואר אל הנקרות הימיות, סיור מודרך בתוך הנקרות החשוכות לאור עששיות בו אפשר לשמוע כיצד נוצרו הנקרות ולשמוע את הסיפור המרתק על הלילה שבו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת, עלייה על הגשר המפורסם וצפייה לילית במיצג האור קולי.

 

מעל האתר נמצאת המסעדה עם הנוף היפה ביותר בישראל: מסעדת 'הצוק' – מסעדת שף כשרה למהדרין בניהולם של צמד השפים השותפים מאור מלכה ואריק דניארו. מעבר לעיצוב ולנוף הייחודי הנשקף מחלונות המסעדה על צוק אתר ראש הנקרה, למסעדת 'הצוק' תפריט שף עשיר ובו שלל מאכלים בשריים וכשרים בסגנון ים תיכוני והיא היא מוקד משיכה קולינארי ותיירותי לאלפים ממבקרי אתר הנקרות הצפוני וכן לקהל רב מרחבי האזור בשעות הערב גם לאחר סגירת אתר הנקרות.

אם אתם בגליל המערבי את תוותרו תגיעו למקום המרהיב הזה ולא תצטערו .

https://rosh-hanikra.com/

 לפרטים נוספים 073-2710100

 
 

שתפו את הפוסט!