26 באפריל 2024 18:29
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קוולריה רוסטיקנה באופרה הישראלית

photo-by-javier-del.

הזדמן לי לחזות בחזרה גנרלית לאופרה קוולריה רוסטיקנה ל פייטרו מסקני, האופרה מוצגת בבית האופרה הישראלית יחד עם " התאומה הסיאמית" פליאצ'י ללרוג'רו לאונוולו. שתי האופרות עוסקות כמובן בתשוקה אהבה, קנאה חסרת מעצורים ואיך לא רצח בשל כבוד.

כבר לא צריך לנסוע לאיטליה, האופרה האיטלקית במלוא הדרה וזמריה ( שחקניה ) באה אלינו.

 

זאת ועוד האופרה הישראלית תגיש את פליאצ'י לקהל ללא תשלום באוהל שהוקם על רחבת האופרה, ובעוד מקומות כפי שמפורט – זאת למי שמעוניין כאן.

קוולריה רוסטיקנה

סולנים:

טורידו – קאמן צ'אנב- נולד בהונגריה, מופיע בקביעות באופרה הממלכתית בוניה , מילא מגוון תפקידים בבתי האפרה של סופיה, סיאול, אמסטרדם,ליסבון, מינכן, ברלין , ברצלונה ועוד

סנטוצה – טטיאנה אניסימובה –סופרן, נולדה באוקראינה שיחקה את ליידי מקבת וגם את ליאונורה בטרובדור ועוד,מוביעה בבית האופרה בקייב,מדריד, מוסקבה, קירוב, ועוד

אלפיו- פאולו גבנלי –בריטון,נולד באיטליה רפרטואר עשיר באפורות של ורדי ועוד, מופיע בבתי האופרה המרכזיים בעולם,כולל המטרופולין, לה סקאלה במילנו,הממלכתית בוינה, קובנט גרדן ועוד.

לכולם זו ההופעה הראשונה באופרה הישראלית.

האופרה נפתחת בשירתו של הטנור המסביר לקהל את העומד להתרחש. הזמן ערב תפילות חג הפסחא, צילצולי הכנסיה מזמינים את האנשים לתפילה. הכל לבן כבכפרים הנידחים בסיציליה.

אמו של טורידו פוגשת את סנטוצה המנודה בכפר על ידי הנשים. סנטוצה מחפשת את טורידו אולם זה כנראה נהנה בזרועותיה של לולה ארוסתו טרם גיוסו לצבא שנישאה בעת שירותו לאלפיו העגלון. סנטוצה אוחזת בידה של האם ומספרת לה על מעללי טורידו  הבוגד עם לולה באלפיו, האם מקשיבה אך ממאנת להעטר לתחינות של סנטוצה והולכת לכנסיה עם כל נשות הכפר הלובשות שחורים.

גם טורידו העובר בדרכו לכנסיה ממאן להאזין לבכי של סנטוצה, היא מתחנת לפניו לאהבתו אולם הוא מסרב ואף כועס בהזכירה את מעליו עם לולה. והוא פונה לכנסיה

בכעסה היא מספרת לאלפיו בדרכו גם הוא לכנסיה על מעללי אשתו לולה ומעוררת בו את יצר הנקמה. אין גרוע מקנאת אשה!

בצאת הגברים והנשים מהכנסיה מתרחש המפגש, כעת מתחולת הדרמה שבמפגש שני הגברים מול כל גברי הכפר אלפיו מעליב בכוונה את טורידו וזה ממהר להזמין את אלפיו לדו קרב סכינים. את התוצאה תצטרכו לחזות באופרה.

עוד משתתפים ב"קוולריה רוסטיקנה" סבטלנה סנדלר בתפקיד אמו של טורידו ואיילה צימבלר בתפקיד לולה, האישה הבוגדת של אלפיו.זמרת הסופרן הישראלית אירה ברטמן (שפרצה לבימות האופרה הבינלאומית) תשיר את תפקיד נדה ב"פליאצ'י". לסירוגין תבצע תפקיד זה גם זמרת הסופרן האמריקאית אינה דוקאץ'. בתפקיד הראשי של קניו, יופיעו  לסירוגין זמר הטנור הארגנטינאי גוסטבו פורטה (הופעת בכורה בארץ) והטנור הישראלי יותם כהן. את סילביו  ישיר ויגלם הבריטון האיטלקי דומניקו בלצאני.

במאי האופרה ג'נקרלו דל מונקו-צוקרמן, נולד באיטליה והוא בנו של זמר הטנור הנודע מריו דל מונקו. ההפקה הראשונה שביים היתה "שמשון ודלילה" (סן-סנס) בשנת 1964 בסירקוז שבאיטליה עם מריו דל מונקו. הוא החל את הקריירה שלו בגרמניה כעוזר לוילנד וגנר, גונתר רנר וולטר פלזנשטיין. הוא היה הבמאי הראשי באופרה של אולם בין השנים 1970 – 1973 שם ביים מעל ל-15 הפקות ושימש כמנהל פסטיבל מצ'רטה באיטליה, ומנהל בתי האופרה של בון ושל ניצה. הוא מביים אופרות בכל בתי האופרה החשובים בעולם כולל המטרופוליטן בניו יורק, לה סקאלה במילנו, האופרה הממלכתית בווינה וכן בבתי האופרה של ברצלונה, ברלין, בולוניה, ברגנץ, בואנוס איירס, קטניה, המבורג, לוס אנג'לס, מדריד, מינכן, מונפלייה נפולי, פריס, רומא, ונציה, וושינגטון, ציריך ועוד רבים. הפקותיו למטרופוליטן אופרה של "הנערה מהמערב הפרוע" (פוצ'יני), "סטיפליו" (ורדי), "מאדאם בטרפליי" (פוצ'יני), "סימון בוקנגרה" ו"כוחו של גורל" (ורדי) כולן שודרו בטלוויזיה וקיימות על קלטות מסחריות. באופרה הישראלית ביים את "לה צ'נרנטולה" (רוסיני), "אנדראה שנייה" (ג'ורדנו), "הנערה מהמערב" ו"הטריטיקו" (פוצ'יני). ביוני הקרוב הוא יביים באופרה הישראלית את "כרמן" במצדה.

 

דויד שטרן ניצח על התזמורת הסימפונית ראשון לציון ותזמורת האופרה.

מקהלת האופרה תרמה משירתה ברקע

הבכורה התקיימה ב 1.12 ומועדים נוספים הם:

מוצ"ש 3.12.11  20:00, שני 5.12.11  20:00
שלישי 6.12.11  20:00, חמישי 8.12.11  20:00 , שישי 9.12.11   13:00
מוצ"ש 10.12.11  20:00, ראשון 11.12.11  20:00, רביעי 14.12.11  20:00  , חמישי 15.12.11  20:00, שישי 16.12.11  13:00, מוצ"ש 17.12.11

 

שתפו את הפוסט!