26 באפריל 2024 18:12
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זעם להקת קמע, לרקוד עד כלות

זעם להקת קמע, לרקוד עד כלות

זעם הוא מופע מחול מצליח של להקת קמע, היצירה של תמיר גינץ. ביצירה זו הרקדנים ,12 במספר, רוקדים עד קצה גבול היכולת, נותנים את כל הטווח והביצוע שרקדן יכול להגיע. הביצוע מקצועי מאוד, מלוטש ומסונכרן  בדיוק מלא.

זהו מחול בכמה פרקים, רובם עוצמתיים, קצביים וחזקים. ביצירה נוגע תמיר גינץ בפנים השונות של האלימות המסעירה את חיינו ובכוחות המניעים את ההתרחשות בין מציאות להזיה.

יש כאן תמונה של המציאות החברתית  האלימה במלל ובמעשים וכל זה בא לידי ביטוי על הבמה עד לביצוע "אונס" על הבמה ושלושה גברים שמשאירים בחורה כסמרטוט על הבמה לאחר ביצוע זממם, מזעזע.

יש את התמונה איך נראה הצבא  כאשר התפאורה של  קיר "חומה" היא כל מה שצריך .

Za-am_photo_by_Kfir_Bolotin_061

יש ביצירה את הקטע עם הנוצות שיש בו סוג של הומור אבל אינו נטול  אלימות.

הפסקול מוזיקה מקורית של אבי בללי ("נקמת הטרקטור")  ושירים והקראה מימי אנו באנו ארצה, אולי מתוך געגוע לתקופה אחרת. בין היתר: "מכורה שלי, באנו חושך לגרש, בארץ אהבתי השקד פורח" ועוד .

יש לציין שמאז "במדבר דברים" אין אני זוכר מחול שהדגיש את הזעם החברתי שקיים פה כמו כאן בביצוע של "באנו חושך לגרש".

צילום אבי לוסקי
Za-am_photo_by_Kfir_Bolotin_034-צלם כפיר בולטין

כמובן, המחול אינו נטול גלגולים, קפיצות ,ריצות, שכיבות ושאר פעולות במה סטנדרטיות אבל באיכות קמע.

צילום אבי לוסקי

ביצירה, גינץ נוגע בפנים השונות של האלימות המסעירה את חיינו והכוחות המניעים את ההתרחשות בין מציאות להזיה. זו עבודה רלוונטית, עוצמתית ומטלטלת על הקרע מבפנים, בביצוע 12 רקדנים בין לאומיים.

גינץ מספר כי הרעיון ליצירה נבע מתחושת חוסר אונים שהתעוררה אצלו נוכח ההרגשה שהחברה ירדה מנכסיה.

"יש לי הרגשה שהכל מתפורר וכל הערכים שגדלתי עליהם נעלמו ואת מקומם תופסת האלימות", אומר גינץ, "בפוליטיקה שמזינה ומלבה את השסע בעם, בתקשורת המילולית, בשפה הפיזית, בכבוד ההדדי ובצמיחה של שנאה בתוך החברה שלנו, כשהמתחים מבחוץ רק מתסיסים יותר את השיח. במקום הזה נולדה אצלי צעקה בבטן שהולידה את היצירה. משבר הקורונה רק הקצין את המועקה כשנראה שלנוכח משחקי השלטון הציניים בעם, אנחנו נשחקים, מסוגרים ומפולגים".

 

https://www.youtube.com/watch?v=awVJLK6INjk

 

כוריאוגרף: תמיר גינץ
רקדנים: להקת המחול קמע
מוזיקה מקורית: אבי בללי
עיצוב תלבושות: ענבל בן זקן
עיצוב תאורה ובמה: שי יהודאי

 

רקדני להקת המחול קמע:

איילת אלפו, שגיא בללי,  מטילדה בונאי, קארלי ולבידיו דונלי, דויד ואן דר וין, לארה ויליגס, גונזלדו מויזס לופז סוטו, דולב מוסקוביץ, זואי בייליסנגר,  ג'ורגיה סקוקרה. ניתאי הלוי , איריס פלד,ולדיסלב פנסיוק,גוזף קודרה, אוטמר קליימן

המופע התקיים בסוזן דלל

 

 

 

שתפו את הפוסט!