26 באפריל 2024 22:14
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

להקת קולבן דאנס- צ'רלי מנדלבאום

 

מחול עכשווי פוגש גבולות וטריטוריות במישור האישי וגם במרחב הציבורי ומשקף את עמימות המושגים גבול וטריטוריה. טשטוש הגבולות מייצר תחושה מערערת השמה בשאלה את הקיים.

שמו של המופע ניתן בהשראת שני מעברי גבולות– שער מנדלבאום שהיה מעבר הגבול בין ישראל לממלכת ירדן וצ'ק פוינט צ'ארלי –מעבר הגבול הנודע בחומת ברלין.

טרם המופע זכינו לכמה פרובוקציות של חברי הלהקה, ביו היתר תנועה "מעוותת" בציבור, זחילה על הרצפה בכניסה וסוג של "אמירה פוליטית" גברים מימין, נשים מהכניסה משמאל ויש להציג תעודות זהות "עקב המצב". קצת מלחיץ ביום שהחמאס משגר לך שבשעה 21:00 ישגרו רקטות לתל אביב. השעה 21:00 והשער עדיין נעול. שעה 21:07 אזעקה!

התפאורה מינימלית, לפעמים גם המילים, הרקדנים יורדים מתוך האולם והקהל, כל אחד עובר חיפוש גופני ("עקב המצב") והם מתחילים להפגין את היכולת הגופנית לבטא סבל.

IMG_7936A

צילום תמי וייס (3)

כל זה נחתך באחת על ידי רקדנית שמשחקת "צלף" משתפת את הקהל ולאט לאט חושפת, מתפשטת ויוצרת ניגוד בין הדמות הדומיננטית לבין סטריפטיזאית, ואז בעצם מתוך הירי שלה בזומבים שסביבה הם עולים לבמה ויוצרים את המחול, הריקוד, ריקוד שבא לבטא דרכים אומנותיות, מטלטלות, מעוררות מחשבה מה זה בא לבטא, האם זו אי-שפיות זמנית, האם המשך הסבל או פרובוקציה, אבל זה נאסף למחול "נורמלי" רגיל שכן מראה את היכולת הגופניות שלהם על הבמה ויש להם יכולות.

צילום-תמי-וייס
צילום-תמי-וייס

 

צילום תמי וייס

בקיצור מה מוביל לשיגעון? האם הגבולות שמצרים עלינו? האם הבוץ המכסה על האבנים הטובות? או גילוי ארץ חדשה? המעבר במעבר מנדלבאום לשני צידי החומה עוד בימים שירושלים היתה חצויה עד ימינו שהיא עוד יותר חצויה. המחול שמתחיל ברקדנית וקופסת קרטון, שממשיך ברקדנים העולים לבמה מציג מצבים מוזרים, התנהגויות מוזרות, משחקי שיער והוא אינו מפסיק לרגע במשך 70 דקות עד לסיום בשכיבה בחצי עירום על הבמה.

צילום-תמי-וייס
צילום-תמי-וייס

IMG_7946AA

כוריאוגרפיה: אמיר קולבן | תאורה: שי יהודאי | עיצוב תלבושות: חגית אביר | עיצוב במה ופסקול: אמיר קולבן

רקדנים יוצרים: הראל גרז'וטיס, עירית עמיחי, רון מטלון, דניאל מוסר, ארין שאנד, אביב שם טוב, ענבר שלו, ניצן ברדיצ'ב

מחול מעניין, לא שיגרתי ונועז.

 

 

 

אמיר קולבן – מנהל אמנותי וכוריאוגרף

אמיר קולבן הוא המייסד והמנהל האמנותי של להקת המחול קולבן דאנס שמושבה בירושלים. הוא הופיע כרקדן ראשי בלהקת בת שבע וכסולן בבלט הישראלי, בלט האופרה בפרייבורג, גרמניה ובארה"ב. בראשית דרכו ככוריאוגרף נמנה קולבן עם מייסדי להקת תמר ברמלה, להקת מחול עכשווית פורצת דרך, ובהמשך כיהן כמנהלה האמנותי.

אמיר קולבן יצר את מרבית הכוראוגרפיות ללהקות בניהולו. במקביל לכך יצר גם עבור להקות בהן רקד – להקת בת שבע, הבלט הישראלי ותיאטרון המחול שליד האופרה בפרייבורג, וכן עבור להקת המחול הקיבוצית ולהקות באירופה ובארה"ב. יצירותיו השונות של קולבן הוצגו בהצלחה רבה בפסטיבלי מחול ותיאטרון יוקרתיים ברחבי העולם.

אמיר קולבן הוא מרצה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, שם גם כיהן שלוש שנים כראש החוג למחול. הוא מלמד נושאים שונים, כגון בלט קלאסי, כוריאוגרפיה, אימפרוביזציה, סדנאות רפרטואר ועוד, וכמו כן מוזמן ללמד, ליצור כוראוגרפיות ולהנחות סדנאות אמן ברחבי בעולם.

להקת קולבן דאנס

להקת קולבן דאנס היא להקת מחול עכשווית, שהוקמה בירושלים בשנת 1996 על ידי אמיר קולבן. הלהקה משלבת בהופעותיה צורות אמנותיות רבות ומגוונות, כגון מחול ותיאטרון, מוסיקה חיה ומוקלטת, הקרנות של וידאו ואנימציה ממוחשבת. שפת המחול שהתפתחה בלהקה מאופיינת בפיזיות אתלטית, דואטים מורכבים ותיאטרליות. מופעי הלהקה עוסקים רבות במורכבותה של ירושלים, והם מביאים את רוחה של העיר לכל קצוות הארץ.

להקת קולבן דאנס שמה דגש ניכר על פעילויות קהילתיות וחינוכיות. הלהקה מפיקה אירועים שעוסקים בחשיפת וחינוך הקהל הצעיר והבוגר למחול, ומקפידה על תכנים ראויים ועל ערך מוסף במופעים שמיועדים לילדים ולנוער. לצד הלהקה פועל בית ספר למחול, שמעניק לתלמידיו הכשרה מקצועית ואת חוויית המחול הייחודית של הלהקה. הלהקה חוגגת השנה 18 שנים להיווסדה. לאורך שנות פעילותה העלתה למעלה מ-20 יצירות שחוברו הן על ידי אמיר קולבן והן על ידי כוריאוגרפים אורחים.

התראה קטע זה בחוסר רגישותו מכיל צפירת אזעקה!!!

https://www.youtube.com/watch?v=YIO20IxEvco

 

שתפו את הפוסט!