27 באפריל 2024 4:19
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

העונה השנייה של "רחוב ריפר", הדרמה הבריטית

 

5.08 מיליון איש צפו בפרק בכורת העונה השנייה של דרמת המתח התקופתית, בכיכובו של מתיו מקפיידן, שגרפה את פרס ה"BAFTA", נבחרה על-ידי הקהל הבריטי לסדרה הטובה ביותר של השנה וחודשה לעונה שלישית

 

5.08 מיליון איש צפו בפרק השקת העונה החדשה של הדרמה, בה מככבים זוכה ה"BAFTA" מתיו מקפיידן ("גאווה ודעה קדומה", "פרוסט/ניקסון"), כשלצדו ג'רום פלין ("משחקי הכס") ואדם רוטנברג ("כסף משוגע"). לצד זכייתה בפרס ה"BAFTA" – ומועמדותו הטרייה של פלין לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר בטקס ה"BAFTA" 2014 – נבחרה "רחוב ריפר" בדצמבר האחרון לסדרה הטובה ביותר של השנה, כשהיא עוקפת סדרות כמו "דוקטור הו" ו"שובר שורות". בפברואר האחרון, לאחר שבוטלה על-ידי רשת "BBC", מאבק מתוקשר של מעריצי הסדרה הוביל לכך שחברת "Amazon Prime" הזמינה עונה נוספת של הסדרה.

 

ב"גרדיאן" נכתב על הסדרה שהיא "דרמה תקופתית איכותית שעשויה בצורה יפיפייה. אחת מהסדרות התקופתיות הטובות ביותר שהופקו בעשור האחרון, מבריקה, אותנטית ורגישה מדהימה לפרטים. "רחוב ריפר" נהדרת בכל האספקטים שלה – הכתיבה, הבימוי והמשחק. העלילה מלאת דמיון ועמוסה בהפתעות. המתח הדרמטי של "רחוב ריפר" עוצר נשימה". "ניו יורק דיילי ניוז" כתבו ש"כדאי לצפות ב"רחוב ריפר", העונה החדשה מרשימה". ב"אינדיפנדנט" כינו את העונה השנייה "עשירה ומעניינת".

 Picture shows: Detective Sergeant Bennet Drake (JEROME FLYNN), Detective Inspector Edmund Reid (MATTHEW MACFADYEN) and Captain Homer Jackson (ADAM ROTHENBERG)

בעונה החדשה, המאה ה-19 נכנסת לעשור האחרון שלה, והחברה האנגלית נמצאת על סף קריסה מוסרית. בוויטצ'אפל, ליבה האפל של בריטניה, מורגשות בחריפות בעיותיה של האימפריה הבריטית. הזיכרון של ג'ק המרטש אולי דהו, אך הרחובות שבהם דרך עדיין מסוכנים מאי פעם. אנשי משטרת מחוז H, בראשות החוקר ריד (מקפיידן), מנסים לעצור את התדרדרותה של וויטצ'אפל, בעוד שהשכנים ממחוזK , ומנהלו הקשוח ג'דדיה שיין (ג'וזף מוולי, "הגשר" הבריטית), חותרים תחתם בכל רגע נתון.

 

בינתיים, ריד מתמודד עם השדים הפרטיים שלו ומוצא ניצוץ של אושר בחברת ג'יין קובדן (ליאן בסט), האישה הראשונה להיבחר למועצת מחוז לונדון. דרייק (פלין) נשוי באושר לבלה (ג'יליאן סייקר) למרות שאהבתה של רוז (צ'ארלן מקנה, "חשופות") ממשיכה לרדוף אותו, ומערכת היחסים הסוערת של ג'קסון (רוטנברג) ולונג סוזן מייאנה בורינג ("דמדומים", "דאונטון אבי") בוערת שוב, אך סודות ושקרים מאיימים לטלטל אותם.

 

"רחוב ריפר", שמתרחשת בסוף המאה ה-19, עוקבת אחר מחוז H בוויטצ'אפל שבלונדון, המחוז המסובך והידוע לשמצה, המאוכלס על-ידי אוכלוסייה גועשת וסוערת של עניים ומנושלים. החטיבה המשטרתית שאחראית על המחוז מנסה לשמור על הסדר ברחובות הכאוטיים והמדממים של וייטצ'אפל.

 

דיוויד קוסטבייל ("הסמויה", "שובר שורות"), דימיאן מלוני ("להיות אנושי") וג'וזף מוולי מצטרפים לעונה החדשה, בעוד שלתפקידי אורח מגיעים פול קיי ("משחקי הכס"), ג'ינה בלמן ("העוקץ"), ג'יימס ווילבי ("גוספורד פארק") ונב מקינטוש ("דוקטור הו").

 

בסדרה מככבים מתיו מקפיידן, ג'רום פלין, אדם רוטנברג, מייאנה בורינג, צ'ארלן מקנה, דיוויד דוסון ("כנופיית ברמינגהם"), דיוויד ווילמוט ("שומר חוק") וקלייב ראסל ("ת'ור").

 

החל מה-30.7, יום רביעי, בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!