26 באפריל 2024 20:55
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוף שבוע קולינרי בקראון פלזה חיפה

מלונות אפריקה ישראל בהם קראון פלזה והולידיי אין יצאו החודש למבצע " קיץ של שפים "

אם לא נחשפתם כדאי לקרוא ולחפש לעצמכם חופשה מתאימה, הנה כאן הקישור .

המלון הראשון שהוביל את המהלך הוא " קראון פלזה חיפה " והשף גיא פרץ.

גיא פרץ מפעיל במלון את מסעדת " קונפי" מזה כשנה והמסעדה הולכת וצוברת הצלחה ותאוצה.

במסגרת זו של הסופשבוע הקולינארי ערך השף והמלון קבלת פנים הכוללת טפאס ומשקאות בלובי, ארוחת גאלה חגיגית, ושאר הארוחות הנהוגות במלון. זאת ועוד יחד עם עירית חיפה המארגנת סיורים קולינריים ואחרים בוואדי ניסנס טיול אותנטי מתובל בטעמים וטעימות שפשוט אתם חייבים את זה לעצמכם אם אתם בעניין של קולינריה.

אולם לאירוע צורפו גם שני אנשי קולינריה המוכרים לנו מתכנית המאסט שף: אלקנה ביטון ואדי מזרחי אשר נכחו עימנו בכל הסופ"ש וגם ערכו סדנת הדגמה.

הפוסט הזה עיקרו צילומים סרטונים ומצגות. אני בטוח שדרך הצילומים תוכלו לחוש את גודל החוויה ואולי הטעמים.

חשוב לציין כי שף ראשי המלון הוא פיטר דורפמן והשף הראשי של קונפי הוא שף יונתן רומי אשר ליוו אותנו בכל האירוע. בכל צוות המלון והמסעדה היו מאד נעימים ועשו הכל על מנת להנעים את שהותנו שם.

גילוי נאות: הייתי אורח באירוע.

מלון קראון פלזה חיפה הוא מלון בוטיק עם 100 חדרים, יש בו ספא מפנק אינטימי, לובי – בר ובכלל מקום שכיף לשהות בו.

את קוקטיל הפתיחה הגישו בלובי המלון, הטפאסים והמשקאות הוגשו על הבר, ביניהם בשר כבוש, קבב מעולה, מרק כתומים, סביצ'ה, רולים ממולאים ועוד. הלובי מרווח ומפנק והיה פשוט כיף (למרות שהתנפלו על המנות…).

החדרים מאוד נעימים כאן במלון, מצא חן בעיני שולחן עבודה שהתאים לי מאוד לעבודה עם המחשב וגם בכלל המנוחה..

ארוחת הערב החגיגית של האירוע באמת ראויה לציון, היא גם הסתיימה לתשואת הקהל ומחיאות כפיים והשאלה מתי שוב פעם?

השולחנות היו הדורים, המלצריות יעילות האווירה קסומה והחגיגה בעיצומה.

ישבנו חבריה רצינית של חובבי קולינריה בשולחן ואציין את אדי מזרחי ואלקנה שישבו עימנו.

לשולחן הוגש לחם, סוג של פוקאצה ולחם כפרי בליווי קונפי עגבניות שרי מתקתקות,ותימין, חציל אנדלוסי על קרם אריסה, זיתים סוריים במשרה לימונים כבושים וצ'ילי, וכמובן קונפי שום.

 

היינות היו של יקב ברקן.

מנת הפתיחה הייתה מרק חרירה כמיטב המסורת המרוקאית,עדשים,חומוס,מח עצם ולקישוט סיגר שקדי עגל פריך. הייתי מעדיף אותו לא כקישוט אלא בנפרד.

מנה שנייה אותה הכין השף אלקנה ביטון ממאסטר שף: מניפת סינטה מדממת הל מצע סלט קיצי מרענן בוויניגרט דיז'ון והדרים. מנה שמוגשת ממש לפי הכללים של סינטה בלי לקלקל את טעם הבשר המשובח.

מנה שלישית מיצירתו של שף המלון פיטר דורפמן, פילה בס בציפוי עשבי תיבול על אנטיפסטי ארטישוק, שאלוט קונפי, ושומר בקצף לימונים, יש מצב שאכלתי ליונית את המנה שלה.

מנה רביעית מבית היוצר המהולל שף אדי מזרחי, איך לא? קבב טלה קצוץ על הסכין מונח על מצע חציל בלאדי וטחינה שכם ועגבניות קונפי. מדהים כמה שזה טעים.

כאן הגישו לנו סורבה מוחיטו לרענון טעמים

מנה שישית אותה הכין מלאכת מחשבת השף הראשי של המסעדה שף יונתן רומי: נתח קצבים צלוי על פורטבלו בציר בקר וקברנה, רול פרגית בראס אל חנות, שום קונפי, אגוזי לוז, קרם שורשים ארומאטי, בצלי שאלוט צלויים ומקורמלים, ותאנים ביין. מנה מושלמת.

 

מנה שביעית של שחיתות מתוקה הוצאה לקהל הסועדים בטקס ותהלוכה לסיום הארוחה: טריפל טראפלס וויסקי, קדאיף תפוחים וקלבדוס ומחני אפוגאטו.

מזל שהחדר שלי היה קרוב. להתעלף.

ארוחת הבוקר שלאחר הארוחה המדהימה הזו הייתה לא פחות מיוחדת, פשוט ניגשתי לשף פיטר דורפמן ושאלתי אותו אם זה במיוחד לאירוע והוא ענה לי שארוחות אלו בסופ"ש במלון הו בסטנדרט של המלון!

קשה לי לתאר מה היה שם , שהצילומים ידברו. היה שם הכל , סלטים, דגים, גבינות, מאפים, ביצים וביציות כבקשתך, דגנים, פירות ועוגות הכל היה שם.

הצוות המארגן לא נתן לנו הרבה מנוחה בבוקר זה (יום שישי) ואוטובוס הסיע אותנו לסיור קולינרי בוואדי ניסנס. אם לא הייתם אל תחמיצו. ניתן להירשם בכל דלפק של מלון בו אתם שוהים

זה מאורגן ע"י מחלקת התיירות של עירית חיפה 1-800-30-50-90

על הסיור תוכלו לקרוא בנפרד בקישור או להתרשם מהסרטון.

צהריים, מנוחה, מי שרצה התפנק בספא

ושוב, אוכל קדימה אוכל… ארוחת ערב שבת בסגנון מזנון חופשי אבל ברמה בינלאומית, למה בינלאומית כי לארוחה קוראים " מיקס מזרח ומערב" ואיך זה מסתדר?

גפילטע פיש

סושי

חריימי

ועוד המון מעדנים ומאכלים טעימים. כן, שוב שאלתי את  השף פיטר אם כל יום שישי זה ככה? אז זהו שכן!

בקיצור מבחר מנות ראשונות מדהימות ביניהן חציל בלאדי, קרפצ'יו, פלפלים חריפים מטוגנים סלמון מעושן, דגים, בשרים, סלטים, תוספות וקינוחים. תתרשמו מהעושר של הבופה בצילומים

הפעם גיא פרץ המארח שכבר קלט אותי הגיש יין מעולה מיקב קסטל, זה יין!

בערב מופע טברנה וריקודים ומנוחה לייגע.

שבת בבוקר שוב ארוחה עשירה מעולה, כמו בבית מלון שמכבד את האורחים שלו. דגים ודגיגים, גבינות ומאפים ברור ג'חנון של שבת ובורקס טורקי ממולא ביצה קשה, סלטים כאוות נפשך בקיצור אין , פשוט אין משהו שחלמת ולא היה.

ומה עושים אחרי ארוחת בוקר? סדנה עם אדי מזרחי ואלקנה ביטון. זה מכין מיני קרפצ'יו מנתח סינטה מיושן וזה מכין סשימי מנתח הסלמון הטרי והמעולה. מה לומר לכם הקהל שזה המדד שלי להצלחה פשוט היה מאושר וגילה התעניינות רבה

ואם מישהו חושב שיצאתי לא ארוחת צהריים של שבת עם חמין, הוא טועה..

סיכום, אני לא יודע אם בכל מלונות קראון פלזה והולידיי אין הציבו רף כזה גבוה ל" קיץ של שפים" בטוח שיש שם שפים טובים וארוחות מעולות. כאן בחיפה מסעדת קונפי היא גם מסעדת המלון, זה מלון בוטיק ואולי כאן באינטימיות של 100 חדרים ניתן היה להרים הפקה כה מוצלחת שבאמת לא סתם אנשים שואלים " מתי הפעם הבאה" נו באמת מתי?

להשוואת מחירים בין מאות אתרים ולדיל הכי משתלם במלון קראון פלז'ה חיפה

שתפו את הפוסט!