26 באפריל 2024 8:39
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מאראבו ארוחה עם קופון של בליגם

הארוחה במאראבו מוגדרת כארוחה מהמטבח היצירתי של השף יואב בר, היא באמת די יצירתית, ושוקדת על האיכות לא רק במנות אלא בשירות אדיב, מבין, סבלני ומקצועי. הגענו בעת המלחמה הקטנה עם החמאס ורוב ושבי המסעדה סעדו עם הקופון, כי אתם יודעים מה? כשאתם הולכים על המטבח של השף יואב בר אתם הולכים על בטוח, ואני לא היח"צ שלו אבל מעריץ אותו.

יואב בר אינו נמצא במסעדה בערב בעת האחרונה והצטערתי שלא יצא לנו לפגוש בו, אולם הסיבות מובנות וידועות.

פתחנו בסלסלת לחמים זיתים ואיולי חצילים , כמה סוגי לחם מהמשובחים שיואב מגיש, איולי החצילים מעניין וטעים והוא טחון עם הקליפה מה שנותן לו את הטעם.

מנה ראשונה בחרנו בסינטה בתבלינים אקזוטיים – צלויה ריר, קרם כוסברה ,צ׳יפס בטטה, חומץ בלסמי ושמן זית. אהבתי את ההגדרה צלויה רייר. צ'יפס בטטה בהחלט היה שוס. זו מנה יפה, שלא מצטלמת יפה בצלחת זכוכית, אבל היא קטנה ביחס לטעם המטריף שלה.

הארוחה לוותה ביין אדום.

המנה השניה בראשונות ניוקי כמהין המפורסם של יואב בר. מי שלא טעם את הניוקי כמהין ופטריות השמפניון של יואב בר לא יבין זאת ועל כן עליו למהר ולטעום. יואב יכול להחליף את כל התפריט אבל המנה הזאת תמיד תהיה. לא סתם אלוף המסעדת בקרב סכינים.

 

בעיקריות התלבטנו מאוד, שנינו רצינו את המנה החדשה של תבשיל בשר בסיר קטן, ירקות שורש , פיטריות שלמות וציר מרלו וסילאן, רק מלקרוא את התיאור אתה מרייר. זו מנה שמייצגת את הבית של יואב, היא מעניקה טעמים וחמימות, מוגשת בסיר אלומיניום כזה של בית. ויש בה בטטה קסבייה ופטריות, תפוחי אדמה וגזר ובצל ועוד. הבשר לא ממש נימוח אבל הוא טעים ובכל היה כיף גדול.

לאחר התלבטות מיכל בחרה בדג סלמון – פילה סלמון אפוי,  קרם לימון, ירקות מאודים ורוטב ג׳ינג׳ר, שום, פלפל חריף כוסברה ונענע. תשמעו יש שם חריף, חריף אש אחד השכנים לא קרא את התפריט ושתה הרבה מים…מנה מצויינת עשויה במדוייק.

גם המנות האחרונות הציבו אתגר ובעיה. ברור שהלכנו על פנקוטה קפה טונקה, אגוזי ברס, פרורי אוראו, גנש, קציפת תפוחים ודובדבני אמרנה. זו מנה שטרם טעמנו והיא חלומית. המלצרית נתנה הוראות: השף אמר שצריך לרדת עם הכפית עד לתחתית… O MY GOD כמה שזה טעים

את שתי הקינוחים האחרים כבר טעמנו מלפני ומלפנים, עוגת גבינת עיזים או גלידה לואיזה והמלצרית משראתה שאנו הולכים להזמין שני פנקוטות  הציעה מחווה של פאדג' שוקולד מתוך תפריט הקינוחים של המסעדה, הללויה, כעת קשה לי לומר מה היה יותר טעים.

 

אליה וקוץ בה! בניני עוז בה שוכנת המסעדה אינם מאפשרים כנראה א ההסדר לחניה במקום.

החניה הרשמית עברה לבנין משה אביב, בנק טפחות. לצערי זה מרחק רב מידי בשבילי מה שאומר שזו הפעם האחרונה שאבקר ם עד ש…

הערה: לפחות הקופון של בליגם הוא ברור הוא לא מפנה אותך לאתר על מנת להבין מה תקבל

כמו שקרה לי עם מסעדה אחרת שמאיימת עלי בתביעה אם אכתוב את אי ההתאמה!

שתפו את הפוסט!