26 באפריל 2024 8:52
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדרמה הבריטית עטורת השבחים "ברודצ'רץ'"

סדרת המתח האפלה הפכה לתופעה תרבותית ולאובססיה הלאומית בבריטניה. הסדרה הממכרת, שעוקבת אחר פרשת רצח טראגית והשלכותיה על עיירת חוף קטנה, חודשה לעונה שנייה, רגע לפני שנחתה בארצות-הברית, סחפה את המבקרים ונרכשה לעיבוד אמריקאי על-ידי רשת "Fox"

"ברודצ'רץ'" ("Broadchurch"), דרמת הפשע המותחת של רשת "ITV" הבריטית וחברת ההפקות "Kudos", נוצרה על-ידי זוכה פרס גילדת התסריטאים כריס צ'יבנל ("קמלוט", "דוקטור הו", "טורצ'ווד"), כשלצדו הבמאי זוכה ה"BAFTA" ג'יימס סטרונג ("דוקטור הו"), והמפיקים ג'יין פתרסטון ("ספוקס", "השעה") וזוכה ה"BAFTA" ריצ'רד סטוקס ("חוק וסדר" הבריטית). את הסדרה מובילים זוכה ה"אמי" דיוויד טננט ("דוקטור הו") וזוכת שני פרסי ה"BAFTA" אוליביה קולמן ("אשת הברזל"), ולצדם בין-השאר ג'ודי וויטאקר ("יום אחד", "מראה שחורה"), אנדרו בוקאן ("נער משום מקום"), דיוויד ברדלי ("הארי פוטר") וזוכת ה"BAFTA" ויקי מק'קלור ("זוהי אנגליה").

9 מיליון איש צפו בפרק הבכורה של הסדרה, כשעלתה במרץ לשידור בבריטניה. את הפינאלה המדובר שלה כבר ראו 10.5 מיליון איש, זאת לאחר שהפכה לתופעה תרבותית ולסדרת חובה בבריטניה. "ברודצ'רץ'" הוכתרה לדרמה הנצפית ביותר של 2013 בבריטניה, זכתה למחמאות מהמבקרים ולתשומת לב תקשורתית נדירה, ושברה שיאים של עניין בטוויטר, עד שהפכה לדרמה הבריטית הכי מדוברת אי-פעם ברשת החברתית. בעקבות הצלחתה, ולשמחת מיליוני מעריציה, חודשה הסדרה באפריל לעונה שנייה, ולאחרונה פורסם כי בקרוב ייצא לאור ספר בהשראתה.

באוגוסט האחרון, הושקה "ברודצ'רץ'" ברשת "BBC America" האמריקאית, ושובחה פה אחד על-ידי המבקרים, שהעניקו לה את הציון הממוצע הגבוה במיוחד 91, כאשר לא פחות מ-12 מבקרים העניקו לה את הציון 100. זמן קצר לאחר עלייתה בארצות-הברית, הכריזה הרשת הענקית "Fox" על רכישת זכויותיה של הסדרה ליצירת עיבוד אמריקאי, "Gracepoint", שיעלה לשידור בשנת 2014, גם הוא בכיכובו של טננט. לאחרונה גרפה "ברודצ'רץ'" שני פרסי "TVChoice Awards" 2013, בראשם עבור הדרמה הטובה, וכבר פורסם כי הסדרה יצרה גל תיירות באזור דורסט, המחוז שבו מתרחשת הסדרה.

ב"טיים" נכתב על הסדרה כי היא "תשאב אתכם. זוהרת, יפיפייה, מצוינת". "הוליווד ריפורטר" כתבו "צפייה הכרחית. יצירת מופת קטנה ומרתקת. דוגמה ומופת של כתיבה מצוינת, דמויות אמינות, משחק מושלם, וסיפור מעולה, עמוק ועשוי היטב. כבר הרבה זמן לא הייתה סדרת טלוויזיה כל-כך טובה ומסעירה רגשית כמו זו. אל תפספסו דקה מ"ברודצ'רץ'"". ב"טלגרף" נכתב שהיא "מספקת את הסחורה. העלילה לא שוגה לרגע, הדמויות כל-כך אמיתיות והכתיבה מתעוררת לחיים. טלוויזיה מנצחת". ב"ניו יורק מגזין" כתבו "סדרה מעניינת, חכמה ומסובכת, שפוגעת בכל הנקודות הנכונות בצורה חכמה, בטעם טוב וברמה גבוהה של כושר המצאה". ב"וושינגטון פוסט" נכתב "דרמת מסתורין טובה ומסקרנת בצורה מידית, מהדרמות הטובות ביותר של השנים האחרונות. אתם צריכים לעשות כל שביכולתכם כדי לצפות בה. היא תשבור לכם את הלב ותמתח אתכם עד לרגע האחרון. לא יכול להיות יותר טוב מ"ברודצ'רץ'"".

ב"גרדיאן" כתבו "יצירה מלאת חן ובולטת, סנסציה מדהימה, ותענוג עצום ומפתיע שמשנה את חוקי המשחק של הטלוויזיה. אחת מהדרמות הכי מקוריות אי פעם". ב"ניו יורקר" נכתב "כמה רמות מעל חברותיה לז'אנר. עשויה בצורה מרהיבה, מצולמת היטב ומשוחקת היטב". "לוס אנג'לס טיימס" כתבו ""ברודצ'רץ'" יוצרת ז'אנר חדש לגמרי של מסתורין. היא חזקה, מבריקה ורגשית. השחקנים בלתי מנוצחים. אתם תמצאו את עצמכם מתקשים לנשום". ה"טיימס" כתבו ש"ברודצ'רץ'" היא "המותחן הכי טוב בבריטניה מזה שנים. משחק יוצא מן הכלל". ב"טי וי גייד" נכתב "הטובה ביותר מכל התוצרת הבריטית. גאונית, פנטסטית ועוצמתית. קשה לי להיזכר בסדרת מסתורין שנגעה בי בצורה כל-כך יעילה ומתמשכת כמוה. אי אפשר להפסיק לצפות". גם המבקרים הישראליים לא נשארו אדישים לסדרה המדוברת. ב"הארץ" נכתב "סדרת מתח מרתקת, שעשויה ברגישות ובחוכמה. שמונה פרקים מהודקים, משחק מעולה, תבנית ידועה מראש ואהובה מראש". ב"פנאי פלוס" נכתב "דרמת מתח שלגמרי מומלץ לגמוע מה-VOD בשתי לגימות מהנות. אחלה טלוויזיה". ב"ישראל היום" נכתב "מבחן פסיכולוגי סוחף, שקשה להפסיק לצרוך".

"ברודצ'רץ'" בוחנת מה קורה לקהילה מאוחדת, כלפתע היא ניצבת במרכזה של סערה אימתנית ומרעישה. העלילה נפתחת בבוקר קיצי בעיירה האידילית והשקטה ברודצ'רץ' שבמחוז דורסט, דרום בריטניה, כאשר דני לטימר (אוסקר מקנמרה, "מר סלפרידג'") בן ה-11 נעלם. אמו, בת' (וויטאקר), מתחילה לחפש אחריו בדאגה, בעוד חברתה הטובה, השוטרת המקומית אלי מילר (קולמן), מגיעה לעבודה רק כדי לגלות שהקידום שהאמינה כי תשיג נחת בידיו של אלק הארדי (טננט), שוטר חיצוני עם מוניטין שלילי. כשגופתו של דני מאותרת מתחת לצוקים שמקיפים את העיירה, שני הקצוות מתאחדים לחקור את פרשת הרצח הטראגית והמסתורית. שני החוקרים המשטרתיים נחושים לפתור את התעלומה, ובעוד אלי עלולה להיות רגישה מדי לאנשי הקהילה שלה, אלק אפקטיבי כמו שהוא בוטה. כאשר החדשות על האירוע מתפשטות בעיר, נפתחת שורת אירועים שתשים את ברודצ'רץ' מתחת לזרקור התקשורתי, ותגרור מטה את העיירה, תושביה וסודותיה, בעוד כולם הופכים לחשודים.

לצדם של טננט וקולמן, מככבים בסדרה ג'ודי וויטאקר, אנדרו בוקאן, ארתור דרוויל ("דוקטור הו"), דיוויד ברדלי, מתיו גרוול, ג'ונתן ביילי, ויקי מק'קלור ופאולין קווירק.

החל מה-22.12, ימי ראשון, בשעה 22:15, ב-HOT3 ובבכורה בחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!