27 באפריל 2024 7:03
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המיני-סדרה עטורת השבחים "קצה האגם"

המיני-סדרה עטורת השבחים "קצה האגם"-

החל מה-28.11 ב-HOT3 וב-

HOT VOD

הדרמה בשישה חלקים של "BBC" ו"Sundance", שהוקרנה בבכורה ב-HOT VOD, נוצרה על-ידי קמפיון והמפיקים זוכי האוסקר של "נאום המלך", ושובחה על-ידי המבקרים ברחבי העולם: "הדרמה המקורית של השנה", "הבחירה של 2013", "המסך הקטן מעולם לא הרגיש כל-כך גדול"

 

"קצה האגם" ("Top of the Lake"), המיני-סדרה של רשת "BBC" הבריטית, "UKTV" האוסטרלית ו"Sundance" האמריקאית, צולמה במלואה בניו-זילנד.

הדרמה השאפתנית הינה סדרת הטלוויזיה הראשונה של הבמאית, התסריטאית והמפיקה ג'יין קמפיון, האישה השנייה להיות מועמדת לפרס האוסקר – שבו זכתה על סרטה המפורסם "הפסנתר", והאישה הראשונה לקטוף את פרס ה"Palme d'Or" היוקרתי בפסטיבל קאן. חברו לקמפיון שותפה ג'רארד לי, והמפיקים זוכי האוסקר וה"BAFTA" איאן קנינג ואמיל שרמן ("נאום המלך").

צוות שחקנים מפואר מוביל את "קצה האגם", בראשו ניצבים המועמדת ל"גלובוס הזהב" אליזבת מוס ("מד מן", "נערה בהפרעה", "הבית הלבן"); זוכת האוסקר, ה"BAFTA", "גלובוס הזהב" ושני פרסי ה"אמי" הולי האנטר ("הפסנתר", "אחי, איפה אתה"); זוכה שני פרסי ה"BAFTA" ופרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן פיטר מולאן ("טריינספוטינג", "הארי פוטר", "סוס מלחמה"); וזוכה שלושה פרסי האוסקר האוסטרלי דיוויד וונהאם ("שר הטבעות", "300").

בינואר, הוקרנה "קצה האגם" בפסטיבל סאנדנס 2013, והייתה למיני-סדרה הראשונה לזכות במעמד זה, רגע לפני שהוקרנה בפסטיבל ברלין בפברואר. ביוני האחרון גרפה הסדרה את פרס המבקרים, עבור משחקה של מוס, ובספטמבר קטפה הסדרה את פרס ה"אמי", מתוך לא פחות משמונה מועמדויות. הסדרה זכתה לביקורות חיוביות בצורה יוצאת מן הכלל, כאשר שמונה מבקרים העניקו לה את הציון 100. ב"ניו יורק מגזין" נכתב "ניצחון של כתיבה, בימוי ומשחק. אחת מעשר הסדרות הטובות של השנה". "אינדיפנדנט" כתבו ש"אי אפשר שלא להקדיש לה את מלוא תשומת הלב. הבחירה שלנו ל-2013 תוך עשר דקות. מרטיטה, מהפנטת, מרובדת. הישג מדהים לקמפיון". "הוליווד ריפורטר" כתבו- "סדרה מהמעלה הראשונה, נעלה, אדג'ית, עדינה ומטרידה. אחת מהסדרות הטובות על המסך". ב"טלגרף" נכתב "מטילה כישוף. גאונית, שופעת, חריפה, משתקת. הדרמה הכי מקורית של השנה, וייתכן שהטובה ביותר".

"ניו יורק פוסט" כתבו שזו "טלוויזיה מצוינת, מבריקה ולא קונבנציונאלית. כל-כך רבת רבדים ובלתי צפויה". ב"טיים אאוט" לונדון נכתב "עדיין לא משוכנעים שהטלוויזיה מנצחת את הקולנוע? תנסו את "קצה האגם". אמביציוזית, מיומנת, מציגה קול יצירתי. הישג מופתי. המסך הקטן מעולם לא הרגיש כל-כך גדול". "וול סטריט ז'ורנל" כתבו ש"הנראטיב כל-כך מותח והפרטים כל-כך עמוקים, שאפשר לשכוח לנשום. מציגה עוצמה חסרת תקדים". ב"אסקווייר" נכתב "ייצוג מושלם לעידן הזהב של הטלוויזיה. פורטרט מסובך, פרוע, מסנוור ומהנה לצפייה. עשויה היטב בצורה קיצונית". "טי. וי. גייד" כתבו שהיא "מורכבת ומגוונת. מופלאה בצורה רעננה ובלתי נשכחת". ב"וושינגטון פוסט" נכתב "ראויה לציון. מלאה בדמיון, אינטיליגנטית, יפיפייה ובטוחה בעצמה. תופתעו מכמה מהר אתם הולכים להתמכר".

גם בארץ הפכה הסדרה לחביבת המבקרים. ב"פנאי פלוס" נכתב "יצירה קולנועית לחלוטין. בהחלט מרשימה, יצירה אפלה ומיוחדת ומלאת אווירה. מי שיעשה את המאמץ לא יתחרט". ב"TimeOut" נכתב "אפלה, עמוסה ומטלטלת. "קצה האגם" לא תצא לכם מהראש. יושבת על משבצת שכמעט לא קיימת בעולם הטלוויזיה העכשווי". ב"ישראל היום" נכתב "דרמה קודרת ומלאת מסתורין. "קצה האגם" היא יצירה מותחת ומהפנטת". ב"Ynet" נכתב "קשה לצפות, וקשה להפסיק לצפות. "קצה האגם" מורידה עליך פטיש חמישה קילו של כאב, תוגה ומלנכוליה בכל פרק מחדש". ב"Mako" נכתב "הסדרה שתקפיא לכם את הלב. אל תחמיצו את "קצה האגם", מיני סדרה מעולה ומצמררת שתסחוף אתכם".

"קצה האגם" מתרחשת בלייקטופ, עיירה מרוחקת ועוצרת נשימה בניו-זילנד, ששוכנים בה כוחות קודרים ומלאי עוצמה. טוי (ז'קלין ג'ו), בתו בת ה-12 של הפושע המקומי מאט מיטצ'ם (מולאן), צועדת בחודש החמישי להריונה לתוך אגם קפוא, ומוצאת את עצמה במחנה לנשים שהקימה הגורואית ג'י ג'יי (האנטר). החוקרת רובין גריפין (מוס) חוזרת ללייקטופ, עיירת מולדתה, כדי לטפל באמה הגוססת. תחת פיקודו של סמל אל פרקר (וונהאם), היא צוללת לחקירת האירוע של טוי, רק כדי לגלות כי זהו אינו מקרה פשוט, רגע לפני היעלמותה המסתורית של הילדה. לכודה במקום שבו אושר וצדק לא ניתנים להשגה, רובין נאלצת לא רק לאתר את טוי, אלא גם להתמודד עם העבר האפל שלה עצמה, ועם הגבר שהשאירה מאחור, ג'ונו (טום רייט, "מה קרה בבאליבו"). כל צעד לפתירת המקרה חושף אמת מסוכנת לגבי רובין.

בסדרה מככבים אליזבת מוס, הולי האנטר, פיטר מולאן, דיוויד וונהאם, טום רייט, ג'יי ריאן ("היפה והחיה"), קיפ צ'פמן, ז'קלין ג'ו, רובין מלקולם, ג'נביב למון ("סוויטי"), ג'ורג'י קיי, סקיי וואנסי, אן-מארי, שרה ולנטיין, רובין נווין, קלווין תוטיאו ("פעם היו לוחמים"), לוסי לולס ("זינה הנסיכה הלוחמת"), דארן גלישנן, לוק בוכנן, המועמדת לאוסקר האוסטרלי מירה פולקס ("ממלכת החיות"), המועמד לאוסקר האוסטרלי ג'אסק קומן ("מולין רוז'") ומדליין סמי ("זרים מושלמים").

החל מה-28.11, ימי חמישי, בשעה 22:15, ב-HOT3 ובחינם ב-HOT VOD

שתפו את הפוסט!