26 באפריל 2024 11:18
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זהות זרה – סרט יפני חדש בקרוב ב VOD

באדיבות קולנוע חדש
באדיבות קולנוע חדש

הקולנוע סגור? הסרט מגיע לVOD

האולם הוירטואלי

דניאל מלמד מבעלי חברת ההפצה "קולנוע חדש" וקולנוע כוכב ברמת השרון החליט להעלות חלק מן הסרטים שזכויות ההקרנה נמצאות בידו לvod

מדי חודש יעלה למסגרות ה vod  של יס, הוט וסינמטק תל אביב סרט מתוך הקטלוג של קולנוע חדשאת החגיגה הקולנועית יפתח הסרט היפני / סיני "זהות זרה" , שיעלה החל מן ה 8 באוקטובר

הסרט הוצג בבכורה בפסטיבל ברלין מסגרת הקולנוע הקולינרי

פוסטר מוקטן

על הסרט:

הטרגדיה של מחפשי עבודה לא מאפיינת רק את מדינת ישראל אירופה ועוד, מסתבר שבמזרח הרחוק בתופעה בהחלט קיימת.

הדעות שלי על יפן וסין כנראה מקובעות הסרט מבהיר לי שיש הגירת עבודה בין סין ליפן וכן יש גם יפנים שגרים בסין.

הסרט מתקדם בצורה איטית אשר קושרת את הצופה לדמות של צ'אן ליאנג , צעיר סיני, העוזב את ביתו ואת משפחתו בכדי לחפש חיים טובים יותר ביפן. והמתח עם דאגה לגורלו הולך וגובר. זאת כיוון שההגירה שלו היא בלתי חוקית עם דרכון מזויף. כאשר הוא מגיע ליפן חלומותיו נגוזים והוא חווה את הקשיים הרבים שנערמים עליו מעצם היותו מהגר לא חוקי. בעקבות טעות בזיהוי, מגיע צ'אן לראיון עבודה במסעדת משפחתית קטנה, המתמחה בבישול אטריות סובה יפניות מסורתיות. הוא הופך להיות שוליה לטבח הראשי והמבוגר ולומד לא מעט על בישול.

הסרט בחלקו כרקע הוא סרט קולינרי (משהו שכנראה טבוע ביפנים) ועוסק באיטריות סובה. אולם זהו סרט מאוד אנושי המביע את היחסים שלו עם המעביד שלו שמכשיר אותו לשף סובה, ועם עוד דמויות אליהן נקשר וגם עם משפחתו בסין.

באדיבות קולנוע חדש
באדיבות קולנוע חדש

הבמאי מסביר בין היתר את הסרט, בסרט מהגר בלתי חוקי מסין הופך למבודד חברתית ביפן. יום אחד הוא מחליט להפוך לאדם אחר מתוך הייאוש הרב שלו ממלחמת הקיום, וכאן ניתן לומר במילים אחרות שבסרט הזה בחור שאיבד את שמו יכול למצוא אותו מחדש או אולי לא.

יש בי איזה שהיא התנגדות למה שקורה בימינו אלה בהם אנחנו מוצפים באינפורמציה ואנשים מגלים פחות ופחות עניין באחר. יש פתגם יפני עתיק שאומר "מי שחושש לטבוע לא מתקרב לבארות". אבל אנשים מגלים שהם מוקפים בהרבה בארות. הדרך הבטוחה לחיות בשלום היא להימנע ממעורבות . למען האמת בתהליך פתוח התסריט אנשים שאלו אותי :מה מנע את הזקן להתקשר אל הגיבור הראשי " ובכל פעם עניתי את אותה תשובה, "לא איזה שהיא סיבה הגיונית, רק האנושיות שלו". ובכל התהליך ראיתי שהדמויות מתקרבות כל פעם אל הבאר למרות שהן יודעות שהן יכולות לטבוע.

 

הדמות הזו של צ'אן ליאנג מאוד עדינה מאוד מרשימה אבל מאופקת אולי בשל החשש שלו להתגלות ולהיתפס והשאלה היא האם יצליח לשרוד או ייתפס?

 

הסרט הוקרן בפסטיבל ברלין 2019, במסגרת תחרות סרטי קולינריה, וכן בפסטיבל טורונטו, בוסאן וטוקיו שם זכה בפסטיבל חביב הקהל.

הסרט מהווה שיתוף פעולה ייחודי קולנועי בין יפן וסין.

בימוי, תסריט, עריכה והפקה: קיי ציקאורהKEI CHIKAURA

צילום: יוטקה ימאזקי

עיצוב הפקה: קיוקו הייה

מפיקים שותפים: נאי האן , ווי הו

 

 

משחק:

יולאי לו, Yulai Lu

טטסויה פוג'י, Tattsuya Fugi

סאיו אקסאקה- Sayo Akasaka

קיו מטסומוטו Kio Matsumoto

 

יפן סין – 2018

 

(116 דקות, יפנית, מנדרינית, תרגום לעברית ואנגלית)

((116 min., Jap., Man., Heb.& Eng. Sub.

 

הפצה בישראל ,קולנוע חדש

באדיבות קולנוע חדש
באדיבות קולנוע חדש

דברי הבמאי:

הסרט הזה הוא על יחסים אנושיים, על בחור צעיר הבורח באופן קבוע מן המצבים בו הוא נמצא ומספר אנשים המוכנים להתערב בחייו. רציתי לבנות פורטרט מלא של הדמויות הללו. ודרך הפורטרט ניסיתי לחשוב על הדבר הבא: איך גבר או אישה יכולים לצור את הזהות שלהם ויכולים להגדיר את עצמם באמצעות יחסים עם אנשים אחרים?

בסרט מהגר בלתי חוקי מסין הופך למבודד חברתית ביפן. יום אחד הוא מחליט להפוך לאדם אחר מתוך הייאוש הרב שלו ממלחמת הקיום, וכאן ניתן לומר במילים אחרות שבסרט הזה בחור שאיבד את שמו יכול למצוא אותו מחדש או אולי לא.

יש בי איזה שהיא התנגדות למה שקורה בימינו אלה בהם אנחנו מוצפים באינפורמציה ואנשים מגלים פחות ופחות עניין באחר. יש פתגם יפני עתיק שאומר "מי שחושש לטבוע לא מתקרב לבארות". אבל אנשים מגלים שהם מוקפים בהרבה בארות. הדרך הבטוחה לחיות בשלום היא להימנע ממעורבות . למען האמת בתהליך פתוח התסריט אנשים שאלו אותי :מה מנע את הזקן להתקשר אל הגיבור הראשי " ובכל פעם עניתי את אותה תשובה, "לא איזה שהיא סיבה הגיונית, רק האנושיות שלו". ובכל התהליך ראיתי שהדמויות מתקרבות כל פעם אל הבאר למרות שהן יודעות שהן יכולות לטבוע.

 

קאי צ'יקאורה

החל את הקרירה שלו כיוצר קולנוע בשנת 2013, שלושת סרטין הקצרים הראשונים השתתפו בפסטיבלים שונים בעולם וזכו בשלל פרסים. זהו סרטו העלילתי הראשון

 

 

הצלם יוקה ימאזקי

עבד עם הבמאי היפני קורה אדה במרבית סרטיו הראשונים צילם 7 מסרטיו,בהם "החיים שאחרי", "לפני הסערה", "המשאלה" ועוד.

כמו כן צילם עבור נעמי קווסה בראשית דרכה ועוד סרטים יפניים רבים .

 

השחקנים

לו יולאי

יליד 1982. בסין. הופיע במעל 40 סרטים. סיים את לימודיו באקדמיה לאמניות בברלין . הפריצה שלו היתה בסרטו של צ'נגווי גו "הטווס" שזכה בפרס דב הכסף בפסטיבל ברלין. הוא עצמו זכה בציון לשבח במסגרת תחרות אוריזנטה בפסטיבל ונציה בשנת 2007. שנה אחר כך סרט בהשתתפותו היה חלק ממסגרת השבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן. בשנת 2009 זכה בפרס השחקן בפסטיבל מדריד, בשנת 2013 ביים את סרטו הקצר הראשון. "דונג דונג" שנבחר להציג בבכורה בפסטיבל בוסאן, בקוריאה הדרומית. באותה שנה הופיע בסרט של ויואן גו, "רחוב המלכודת" שנבחר לפסטיבלי הקולנוע הבינלאומי בוונציה ובטורונטו.

מאז צילומי הסרט זהות זרה הופיע בעוד כ 8 סרטים

זכה בארבעה פרסי קולנוע סיני שונים.

 

טאטסויה פוג'י

אחד משחקני הקולנוע העסוקים ביפן. כמו הדמות שהוא מגלם ב"זהות זרה",גם הוא נולד בביגי'נג .וגדל ביפן, הוא הופיע במעל ל 85 סרטים וסרטי טלוויזיה במהלך 45 שנות הקריירה שלו. הופעתו הנועזת בסרטיו של נגיסה אושימה "אימפריית החושים בשנת 1976 , ואחריו אימפריית התשוקה חשפה אותו לעולם כולו. על אימפריית החושים זכה פרס השחקן בתחרות הוצ'י. שני סרטים בהם השתתף "עתיד בהיר" של קיושי קוראסואה ו"אל האור" של נעמי קווסה, הוצגו בפסטיבל הקולנוע בקאן. ב2005 זכה בפרס בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי בשנחאי, הוא השתתף גם בסרט בשנת 2009 ונקרא "פנדמיה", סרט מדע בדיוני, סיפור של רופא בבית חולים המאבחן חולה בהתקררות קלה, ולאחר מותו מגלה שהחולה מת כשהוא נושא נגיף קטלני לא מוכר המסכן את העולם …..

 

סאיו אקאסאקה

ילידת 1988, ביפן, עובדת כדוגמנית ביפן ובסין, נחשבת לit girl ובעלת השפעה בתחום האופנה. גם כקובעת טרנדים. היא מוזמנת לשבועות אופנה ברחבי העולם כאושיית אופנה. ומשמשת כדוברת לחברות רבות, זו הופעת הבכורה שלה כשחקנית.

 

קיו מטסומוטו

נולדה למשפחת תיאטרון קבוקי בעלת שם עולמי. אביה שייך לשושלת עתיקה המגיעה עד למאה ה 16. היא יצרה למעלה מ 20 עבדות תיאטרון וזו עבודת הבכורה שלה כשחקנית בקולנוע.

 

 

 

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!