29 באפריל 2024 3:02
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב צפרירים 2021

יקב צפרירים 2021

10 שנים לא הייתי ביקב צפרירים.

אחרי שנה של סגרים וחוסר מעש ותנועה החלטנו לשים פעמנו לחבל לכיש ועדולם, אי אפשר להסתובב בחבל עדולם בלי להגיע לומר שלום ללורי ושייקה ביקב צפרירים.

בכל שנת הסגר הם עשו משלוחים של היינות המשובחים שלהם וכעת המרפסת מקבלת אורחים לטעימות ונישנושים והפתיע אותי כמה חבר'ה מגיעים.

לקחנו איתנו את הבת שקיבלה שם שיעור בעשיית יין, וגם בטעימה

אני חושב שטעמנו שני יינות.

רוזה ועדולם, ומיד קנינו את שני היינות….

יקב צפרירים הוא יקב שהרעיון שלו החל להתממש ב2002 אולם רק ב 2004 החלו לייצר יין. הוא נמצא במושב צפרירים בחבל עדולם שבמטה יהודה. הכרמים שלהם נמצאים באיזור עמק האלה ופארק בריטניה. האדמה היא גירית והאקלים משתנה בין חום הקיץ לקור החורף והלילות הקרים בכל עונות השנה. אבל האנשים האלו שפגשתי שם, לורי ושייקה מחוברים למקורות שלנו שנמצאים על פני האדמה או מסתתרים מתחתיה: ארכיאולוגיה זה  היה העיסוק של שייקה עד לגמלאות ולורי היא מעצבת על פי רוח זו את הבקבוקים וגם נותנת שמות ליינות. לורי לא ספק היא אחת הייניות המעניינות שפגשתי.

זהו יקב בוטיק וזה היעד והחזון שלו להישאר כיקב בוטיק שמייצר יין טוב. שייקה אומר שהקרקע, האדמה שם ביהודה מבקשת כרמים ליין.

 

היינות שטעמנו

עדולם 2018

 

אתם שמים לב לשמות שמחברים אותך מיד לעתיקות האיזור ולקרקע? תל עדולם נזכר במקרא ברשימת ערי יהודה וברשימת ביצורי רחבעם ומכאן שם היין.
האתר הארכיאולוגי צופה אל הכרמים מהם נבצרו ענבי הבלד הזה.
העדולם הוא בלנד של קברנה 60% עם מרלו 40% טאנינים די מודגשים, סיומת ארוכה. איזה צבע סגול עמוק חושני. וגם הוא עם הניחוחות הנעימים שמאפיינים את היקב הזה. משהו מיוחד קורה כאן עם ניחוח היין וכשנכנסים ליקב פנימה לא רוצים לצאת…

80.00

 

רוזה 2020

רוזה – בהשראת עמק הלואר. על ידי מיצוי הקברנה פרנק ללא הקליפה מקבלים יין מתאים כעת לשבועות ולאפרודיטה כי זה יין שמתאהבים בו וממנו בלגימה ראשונה
ענבי הקברנה פרנק של הרוזה מגיעים מכרמים הנטועים בהרי יהודה,
הצמודים למושב צפרירים.  זן הקברנה פרנק עם תהליך הייצור המסורתי
מעניקים יין רוזה אלגנטי בעל גוון כתום בהיר וחומצה מרעננת, מושלמת
לימים האינסופיים של שמש ים תיכונית.

88  ₪

כיום היקב מייצר כ – 8000 בקבוקים
בשנה. החל מזינפנדל, דרך ממסכים שונים ועד ליינות לבנים ורוזה. את היינות הייחודיים
שלנו אנחנו מייצרים בעזרת חומר גלם איכותי – ענבים מקומיים, הגדלים בטרואר של
הרי יהודה.

למבקרים

שעות פתיחה בשבת 16:00 — 11:00
בהתאם להנחיות הקורונה (המשתנות מידי יום)
יש לתאם ביקורים מראש בכל ימות השבוע.
כתובת: רח' היקב 48, מושב צפרירים.

* היקב אינו כשר *

אגב בתערוכת סומלייה  2019 לגמתי שם  את הזינפנדל שלהם וכתבתי: סדרת הזינפנדל שלהם מורכבת מענבי זינפנדל עם מעט פטיט סירה מקור הזינפנדל באיטליה, שם הוא מכונה "פרימיטיבו". החלקה הקטנה של ענבי זינפנדל בעמק האלה מניבה פרי עשיר ומטובל במיוחד, ואנחנו רואים עד כמה שמתאים לו לגדול באיזור שלנו. היין יושן במשך 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ליין הזה הענקתי את הציון המצוין ביותר בתערוכה!!! קלאסי

 

 

שתפו את הפוסט!