26 באפריל 2024 23:07
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לגעת באוכל חוגגת את חודש הקולינריה הצרפתית

 ??????????

 

כל חובבי הקולינריה כבר שמעו על שבוע הקולינריה הצרפתית ה- 6 בחסות שגרירות צרפת בישראל So French so Food

לגעת באוכל, רשת חנויות המובילה את התרבות הקולינרית בישראל פתחה את חגיגות המטבח הצרפתי בהשראת שבוע הקולינריה הצרפתית ה-6, SO FRENCH SO FOOD ושיתקיימו בסניפי הרשת לאורך כל חודש פברואר.

 

שף Guillaume Iskandar
בעל מסעדת Le Garance  מפריס המחזיקה בכוכב מישלן
התארח בסניף לגעת באוכל בקניון עופר ברחובות והדגים הכנת מנות מהמטבח הצרפתי בכלי הקולקציות החדשות של מיטב מותגי הבישול, המטבח והאירוח הצרפתי ובהם:  TEFAL, PYREX, LUMINARC

המסר שלו לישראל: "כבדו את חומרי הגלם המקומיים והעדיפו אותם כמה שיותר טריים, הישר משדות הגידול"
את חגיגות הקולינריה הצרפתית פתח השף באירוע טעימות בלגעת באוכל, סניף קניון עופר ברחובות תוך שהוא מדגים אופן הכנת מנת מהמטבח המזוהה עמו: מטבח מורכב אבל נגיש, המבקש לחשוף את סועדיו לטעמים חדשים, ולתת למנות המסורתיות גוון מודרני, לא קונפורמיסטי, כדי שלא ישעמם.

במהלך האירוע הודגמה הכנת מנות כגון: סושי בר-ים, כרישה והדרים, רביולי צמחוני תמרים בשילוב לימון קונפי, מרק ברבוניות בעלי חמציצים ועוד. גיום איסקנדר הדגיש את העובדה כי התרבות הקולינרית הצרפתית שבשנים האחרונות נפתחת לעולם היא כזו הניתנת ליישום בכל מטבח בעולם, כשהדגש הוא על שימוש בחומרי גלם טריים, מקומיים וטכניקות בישול מסורתיות עם טוויסט מודרני.

לראות שף בעל כוכב מישלן מבשל זו חוויה, אז נכון שהיה צפוף כי כולם רוצים לצלם אותו ולראות וללמוד, והצלחתי לקבל שני מתכונים שאני לא מציע לכם להכין בבית , אבל זה רעיונות והבנת הבישול העילי.

הומאז' לסושי עונתי

 ??????????

רוטב ויניגרט הדרים

  • ליטר מיץ תפוז או קלמנטינה טרי
  • 100 מיליליטר מיץ לימון
  • 200 גרם סוכר לבן או דבש או סילאן
  • 200 מיליליטר שמן זית כתית מעולה
  • 1 סנטימטר של ג'ינג'ר טרי
  • 1/4 כפית צ'ילי
  • 1/4 כוס עלי נענע טרייה

הכנה :מרתיחים בסיר קטן את כל החומרים ומבשלים כ15 דקות ,מסננים ומקררים.

לפני השימוש מערבלים עם בלנדר מוט ויוצרים אמולסיה.

  • רוטב זה מצוין לתיבול בשר צלוי דגים וגם לסלט ירוק.

סושי

  • דג בר ים טרי
  • כרישה
  • 2 ענפים של מרווה
  • 1/4 כוס שמן זית
  • מלח ים

הכנה : בסיר לחץ מבשלים את כל החומרים 11 דקות אחרי הרתיחה.

להגשה

  • פרוסות צנונית דקיקות
  • עלי כוסברה
  • גרדת תפוז
  • מלח גס

 

הכנת הסושי

מפלטים את הדג ומורידים את העור

פורסים את הדג לפרוסות אלכסוניות דקות בחיתוך סשימי .

מוציאים את הקרשה וסוחטים ממנה מעט את הנוזלים ומנגבים

חותכים את הקרשה בזהירות לחתיכות עגולות ברוחב שני סנטימטר .

סביב כל חתיכה מלפפים פיסת דג.

מסדרים בצלחת יפה את הקרשה העטופה , לצד הקרשה מסדרים חתיכות דקיקות של צנונית טרייה וכוסברה .

מגרדים מעל קליפת תפוז ומוזגים מרוטב ויניגרט ההדרים הקר.

זורים מעט מלח

 ??????????

רביולי שורש סלרי חורפי

??????????

  • שורש סלרי פרוס דק במנדולינה

מילוי

  • בצל קצוץ דק
  • גבעולי סלרי קצוצים דק
  • 3 כפות שמן זית
  • מלח
  • תמרים מגולענים
  • מיץ לימון
  • כפית לימון כבוש
  • עלי כוסברה
  • מעט מלח

להגשה

  • 1/2 כוס עדשים שחורות
  • 1/2 בצל לבן
  • 2 ענפים של מרווה
  • 2 כפות שמן זית

הכנה

מילוי – בסיר קטן מטגנים לאט את כל הירקות עד שהופך לריבה .

קוצצים 3 תמרים ומוסיפים לתערובת הירקות שהתבשלה .

מוסיפים את מיץ הלימון , מחית הלימון הכבוש ועלי הכוסברה ומערבבים .

טועמים ומתקנים תיבול

עדשים – בסיר קטן מבשלים עדשים שחורות עם עלי מרווה וחצי בצל לריכוך.

הסלרי – בפרוסות שורש הסלרי עושים חתך דק כדי לאפשר את הקיפול . מאדים את הפרוסות לאחר המלחה קלה בסיר אידוי כששמנו על המסננת מעט שמן זית. זמן האידוי כ 3 דקות.

את המילוי שמים בשקית זילוף .מפרוסות הסלרי המאודות מקפלים ויוצרים קונוס אותו ממלאים במחית הבצל והתמרים.

על צלחת מסדרים עדשים שחורות ומעל את הרביולי.

 ??????????

??????????

בכל מטבח צרפתי יש סיר לחץ וכך גם שף איסקנדר הציג אופן אידוי כרישה בסיר הלחץ החדש TEFAL CLIPSO MINUTE , בעל מנגנוני שחרור הלחץ שאפשרו בישול ואידוי מהיר מתמיד.

 ??????????

כאמור חגיגות הקולינריה הצרפתית יתקיימו בסניפי לגעת באוכל ברחבי הארץ לאורך כל חודש פברואר במסגרתו יוצעו ללקוחות מבצעים אטרקטיביים של עד 50% הנחהעל מותגי הבישול והאירוח הצרפתיים: .Tefal, Pyrex, Luminarc

 

CHEF GUILLAUME ISKANDAR

גיום איסקנדר נולד בדרום צרפת, באקס-אן-פרובנס. הוא שאב השראה גדולה מהוריו שנהגו לארח ולבשל לעיתים תכופות והמשיך במסורת זו ברוח של מטבח נדיב כזה שמתאים לרגעים טובים שחולקים יחד. הוא רכש ניסיון במסעדו הטובות בצרפת ובהן:

Le Clos de la Violette , מסעדה בעל 2 כוכבי מישלן של השף ז'אן-מרק בנזו, l’Arpège, של השף אלן פסאר מסעדת Le Petit Nice של השף ג'רלד פסדה (בעלת שני כוכבי מישלן, ולבסוף אצל שף ברטרנאן גרבו במסעדת Septime.

בשנת 2012 הוא פותח את מסעדת le Garance בפריס, שם אורחי המקום יכולים לשבת על הבר ולצפות כבהצגה במלאכתו של השף. לדבריו הוא שואף למטבח מורכב אבל נגיש ויותר מכך הוא מבקש לחשוף את הלקוחות לטעמים חדשים, ולתת למנות המסורתיות גוון מודרני, לא קונפורמיסטי, כדי שלקוחותיו לא ישתעממו. במילים אחרות: מטבח פשוט וגדוש בהפתעות.

 

 צלם יוני רייף
צלם יוני רייף

 

רשת לגעת באוכל:

20180208_105741

הרשת מרכזת בתוכה כלי בישול ומטבח, חומרי גלם מסוגים שונים וידע מקצועי המעניקים כולם יחד חוויית קנייה ייחודית ועוצמתית.

הרשת מונה חמישה סניפי קונספט קולינריים בראשון לציון, בקניון הגדול בפתח תקווה, בגרנד קניון בחיפה, בגרנד קניון בבאר שבע ובקניון רחובות.

הסניפים השונים פרוסים על שטחי ענק שבין 700-1000 מ"ר כל אחד, בעיצוב חלל ייחודי ומיתוג מעורר תיאבון עם תמהיל רב גוני הכולל: כלי מטבח מסוגים שונים ובהם כלי בישול, אפיה, גאדג'טים וכלי הגשה, חומרי גלם, מתנות ועוד.
בכל סניף תוכלו ליהנות מ"כיכר השוק" ולספוג ריחות וטעמים העולים מדוכני תבלינים, חליטות, פירות יבשים ועוד. בנוסף, חגיגה צבעונית המעוררת את כל החושים, טעימות והדגמות לעיני הקהל במחלקות הקפה, הבשר, הגבינות, האפייה והכלים.
עוד ברשת מחלקת חומרי גלם לאפייה המציעה את המבחר הגדול ביותר בתחום האפייה עם מגוון שוקולדים, אבקות, תמציות טעם איכותיות, בצק סוכר וקישוטים ייחודיים לעוגות, עוגיות ומאפים.

TEFAL

TEFAL, הוא מותג כלי בישול ומטבח צרפתי, מס' 1 בתחומו בעולם, המוביל את החדשנות בעולם כלי הבישול והמטבח מזה למעלה מ- 60 שנה. '

המותג חותר כל העת לחדשנות ולהפיכת מלאכת הבישול והאפייה למהנה וקלה, כך שכל הזדמנות אכילה ואירוח הופכת לחגיגה שלמה.

הודות לטכנולוגיה חדשנית ובלעדית מציגים הסירים, המחבתות וכלי המטבח השונים של Tefal מצוינות הן מבחינת מבחן העמידות והן מבחינת מבחן תוצאת הטעם.

 

לאורך השנים בידל המותג את עצמו ב-3 נקודות התייחסויות עיקריות:

  • ה- Thermo-spot: סימן ההיכר של מוצרי Tefal, הנקודה האדומה במרכז המחבת משנה את צבעה כשהכלי מגיע לטמפרטורה האידיאלית לבישול ( 180 מעלות) שינוי הצבע של הטרמוספוט לאדום אחיד מורה על הטמפ' האידיאלית לבישול בריא כך שמקסימום הויטמינים והערכים התזונתיים נשמרים בתהליך הבישול. עם הגעת המחבת לטמפ' האידיאלית ניתן להוריד את גובה הלהבה למחצית וכך גם לבשל בריא וגם לחסוך באנרגיה לבישול.
  • ציפוי ה non stick: היתרון האיכותי והבידול של מוצרי Tefal. ציפוי המאפשר בישול בריא ללא שמן ושמירה על הערכים התזונתיים של המזון המונע את הדבקות המזון לדפנות הכלי. כלי הבישול החדשים מצוידים ב- Titanium Excellence , דור חדש ומהפכני של ציפוי non-stick – בעל חמש שכבות, עמיד בפני שריטות ושחיקה לאורך זמן. פטנט חדשני זה של בסיס מינראלי קשיח המשלב את השימוש במינרלים קשיחים המצפים את כל שטח הבישול של הכלי ופועלים כשכבת מגן המונעת מכל פעולות הבישול פגיעה בבסיס הכלי.

 

  • תחתית הכלי- היתרון האיכותי השלישי של מוצרי TEFAL נמצא בבסיס הכלי- הסיר או המחבת. תחתיות הכלים של הסדרה מחוזקות בדיסק נירוסטה בעובי של 7 מ"מ למניעת עיוות או פיתול כתוצאה מהפרשי טמפ' , ומבוססות על שכבת אלומיניום עבה תוך ניצול אופטימאלי של יתרונות החומר להולכת חום מהירה ופיזור הומוגני של החום לבישול אחיד

 

PYREX

מזה למעלה מ- 100 שנה זוכה Pyrex, מותג גלי הבישול והמטבח הצרפתי המוביל בתחומו בעולם, לאמונם של מיליוני בשלנים ברחבי תבל.

למעלה מ- 100 לאחר הקמתו ממשיכה החדשנות להוות מילת המפתח בלקסיקון של המותג, לצד מוצרי המורשת והאייקונים החזקים שלו, כדי להבטיח שרגעי הבישול בבית יישארו גדולים ומהנים.

כבר בשנותיו הראשונות פיתח המותג מוצרי זכוכית בורוסיליקט, זכוכית איכותית ועמידה בפני חום קיצוני ובפני זעזועים תרמיים, על מנת לתת פתרון לצרכים משותפים של מטבחים במשקי בית רבים.

חברת Pyrex ממשיכה להרחיב את האוסף הנרחב של המוצרים שלה על מנת להבטיח שכולם, החל ממטבחים משפחתיים ועד לשפים מקצועיים, יוכלו לסמוך על המוצרים באיכות הגבוהה של Pyrex ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר האפשריות במטבח.

מהאוסף הקלאסי של מוצרי הכנת המזון העשויים זכוכית בורוסיליקט דרך מוצרי הקרמיקה "מהתנור לשולחן" ועד כלי המתכת וכלי המדידה לשיפור רמת הדיוק במטבח – כל מוצר נחקר ופותח תוך חשיבה מדוקדקת על דרישות הצרכן.

תחת אסטרטגיית 'לא רק זכוכית', ממשיכה החברה להתרחב ובמסגרת זו משוקות סדרות חדשות של כלי בישול ואפיה לתנור ומעל הכיריים המציגות חדשנות טכנולוגית ועיצוביתועשויות מחומרים חדשים המרחיבים את תחום פעילותו של המותג ומחזקים את אחיזתו בשוק כלי הבישול והאפhיה ברחבי העולם.

ומה קורה בישראל? סיכה קטנה על מפת העולם שבה נמכרים למעלה מ- 500,000 מוצרי PYREXמידי שנה.

 

LUMINARC:

Luminarc הוא מותג צרפתי של כלי הגשה ונוי טרנדי, עכשווי, שמח, ידידותי לכל התרבויות ונגיש לכל בית ולכל גיל. משפחתיות, כבוד הדדי, ישיבה משותפת סביב שולחן, רב תרבותיות, רב גילאיות, פשטות, ידידותיות, חגיגיות ונגישות – כל אלה הם ערכי התשתית שלו. התפיסה העיצובית העומדת מאחורי הקולקציות השונות דוגלת בחיים לקצבם של אירועים משמחים (מסורתיים, משפחתיים או חברתיים), ברוח עונות השנה.

הבית של Luminarc הוא בית מכניס אורחים, שיושביו תרים כל העת אחר חידושים ועיצובים בהשראת תרבויות שונות ברחבי תבל. חדשנות היא הערך המרכזי של פעילות מעצבי הבית. המוטו המנחה הוא "הכל מותר ואפשרי סביב השולחן".

תולדה ישירה של תפיסה יצירתית זו היא היצע עשיר ביותר של קולקציות העומדות כל אחת בזכות עצמה, שעם זאת מאפשרות לנועזים משחקי mix & match ביניהן.

בין המוצרים המוצעים על ידי המותג: כוסות שתיה במגוון עיצובים ולמגוון שימושים: החל מכוסות שתיה קלה, דרך ספלי זכוכית למשקאות חמים, כוסות למשקאות אלכוהולhים, כוסות יין ושמפניה ועוד דרך מערכות הגשה ובהן צלחות, קערות, קעריות במגוון עיצובים וצבעים ועד קופסאות אחסון מזכוכית, שהפכו בשנים האחרון למוצר חובה בכל מטבח.

 

 

 

 

שתפו את הפוסט!